Nekromanti Spells by school

.113

Swashbuckler
Någon som har en sådan bra? Det blir ett himla bläddrande fram och tillbaka för att kolla spells. Behöver listor!! :)

.113

Swashbuckler
Tänkte, sorterat efter både yrke och spells kanske.. Gärna pdf eller excell eller nåt, annars finns det en lista iaf online men den är ju online vilket är smådrygt ibland.

anth

Vetefan
RasmusL;n95435 said:
Dåligt med beskrivningar där :)
De flesta spellsen i DnD5 är inte Open Content.
Det betyder att skulle jag länka till en 5E Spell List som har beskrivningar skulle jag bryta mot forumsreglerna. :)

RasmusL

Champion
anth;n95441 said:
De flesta spellsen i DnD5 är inte Open Content.
Det betyder att skulle jag länka till en 5E Spell List som har beskrivningar skulle jag bryta mot forumsreglerna. :)

Så... du länkade alltså till en resurs som bara innebär ett extra steg i trollfumlandet då den gode .113 ändå måste bläddra i böckerna efter att ha tittat i listan? :)

anth

Vetefan
RasmusL;n95442 said:
Så... du länkade alltså till en resurs som bara innebär ett extra steg i trollfumlandet då den gode .113 ändå måste bläddra i böckerna efter att ha tittat i listan? :)
Hey, don't shoot the messenger. :)

Det är inte jag, utan wizards of the Coast som bestämt att spell lists med descriptions är olagligt.

.113

Swashbuckler
Ja, alltså, jag länkade ju också till asmor grejen där lite ovanför :p jag hade ju hittat den också förut men missade att man hade filter där nere också, så kändes inte riktigt som det jag ville ha. Sen råkade jag se att det var filter där nere också... Men ja.. Tänkte inte ens på forumreglerna där :O tur jag inte bröt något då ;)

Tycker de själva borde gjort en i ordning, som de släppt som gratis pdf eller något.. Eller åtminstone haft bra ordning i boken, men det är det iofs ingenstans i deras bok.. Index grejer hatar jag för övrigt är något länkar till något annat. Typ Fatigue, se Conditions. Conditions, sida XXX... Då måste jag ju kolla upp 2 saker. Istället för att skriva direkt sidan (jag fattar det är nån för-gjord skit, men de kunde väl ändrat före printen)

RasmusL

Champion
anth;n95446 said:
Hey, don't shoot the messenger. :)

Det är inte jag, utan wizards of the Coast som bestämt att spell lists med descriptions är olagligt.

THOSE BASTARDS!

God45

#PrayersForBahakan
.113;n95459 said:
Tycker de själva borde gjort en i ordning, som de släppt som gratis pdf eller något.. Eller åtminstone haft bra ordning i boken, men det är det iofs ingenstans i deras bok..
Men hur hade de då sålt spell cards? :p

God45

#PrayersForBahakan
Apropå ingenting hittade jag den här sidan med roliga hipster spellcards. Som beroende på hur man tolkar upphovsrätten inte bryter mot lagen eftersom det är parodi :D

http://hardcodex.ru/

anth

Vetefan
God45;n95508 said:
Apropå ingenting hittade jag den här sidan med roliga hipster spellcards. Som beroende på hur man tolkar upphovsrätten inte bryter mot lagen eftersom det är parodi :D

http://hardcodex.ru/
Att lägga till en mustasch på baksidan av korten utan att ändra texten är inte riktigt vad jag kallar parodi.
Hade de hipsterfierat texten hade jag dock diggat dem. :)

Caligo

Swashbuckler
.113;n95430 said:
Tack :) Kollar in
Kollade du in mitt exceark? Jag kommer ihåg att jag lade ner en hel del jobb på det - håller reda på spellslots/spell level/caster level och kort info om alla formler mm. funkade perfekt för min level 25 typ mystic theurge :)

.113

Swashbuckler
Nice:) Jag begränsar spells som fasen ändå ;) Mest damage spells, så det känns inte så tokigt. Roligaste magikern jag har gjort hade ändå inte en enda spell som gjorde skada, eller någon hade jag nog bara för att kunna skapa några föremål men inte som han använde. Deep slumper ftw!

Edit: De får ta vissa damage spell, men de får fan kämpa för dem.