Krille
Super Moderator
Pix or it didn't happen!
It... uh... it didn't happen then.Krille;n112931 said:Pix or it didn't happen!
Behöver inte nödvändigtvis blir mer anime/manga snack. Men jag kommer ta upp det i mina inspirationskällor när jag börjar snacka om mina diverse spelprojekt, framförallt när det kommer till setting idéer.Max Raven;n112974 said:Trevlig träff, träffade Rickard och Arazand, snackade lite film, lite serier och lite spel. Kunde snackat lite mer anime/manga också antar jag.
Lite spridda tankar:
Tyckte jag tog en massa plats, särskilt när jag skulle svamla om inte-Stable Orbit (som jag får ta och skriva ihop någon dag).
Intressant förslag från (tror det var) Rickard om att provköra rollspel och dissikera dem efteråt, på lite brädspelarmanér. Tror det kan vara fett, och att kombinera det med podd och/eller summering efteråt skulle nog vara en riktigt bra grej.
Det är ganska ovanligt med rollspel som inte har en slumpmekanik. (tärningar är awesome). Många rollspel är alldeles för plottriga och/eller kräver böcker. Abstrahera mera!
Jag gillar brädspelsupplägget med regler och kommer antagligen fortsätta försöka reproducera det till eventuellt rollspel som jag lyckas göra klart. Vissa läste inte igenom This is Pulp ordentligt. :/
Satan vad underhållande det här var. Riktigt bra redigering.Arazand;n112998 said:Här är mega games klippen jag snacka om btw: http://www.shutupandsitdown.com/videos/v/susd-play-megagame-2-pt1/
De är riktigt roliga rent allmänt, de pysslar mest med brädspel men, det är en bra källa för att få lära sig hur spel man inte har fungerar både om man vill ha lite mekanisk inspiration eller är sugen men osäker på något spel.Rickard;n113362 said:Satan vad underhållande det här var. Riktigt bra redigering.