Krille
Super Moderator
Nu gjorde ju Han det åt mig.Arfert said:Kan du inte göra det i en egen tråd? Jag skulle tycka det var intressant läsning!
Nu gjorde ju Han det åt mig.Arfert said:Kan du inte göra det i en egen tråd? Jag skulle tycka det var intressant läsning!
Ja, man kan faktiskt ta bort procenttecknet. Det är ju bara en helt onödig symbol att skriva ut.Markehed said:Det som är kass är att kalla de procent. Det blir så jävla fel enligt mig. Vem fan är 75% bra på någonting? Säg istället att du har färdigheter mellan 0 och 100, eller varför ens nöja sig med att ha hundra som max?
Jag gillar modellen back to basic: procentslag på färdigheter, 3T6 på grundegenskaper. Lägg till ett järnrör och sen kan du slå friformarna med häpnadMekanurg said:vad anser just du är ett lämpligt val?
"Never tell people how to do things. Instead just tell them what to do, and they will surprise you with their ingenuity." George Patton/Han som undrar vad Mekanurg egentligen ville ha för sorts svar i tråden.
Glad att jag kunnat bidra. Känns annars som om vi är en del som bidragit till trådkapning.Mekanurg said:(och del gnälliga oxå )
Det är kanske bara jag som inte alls känner något behov av den detaljnivåer som finns i en skala från 0 till 100. Jag skiter i om Odysseus har 66 eller 67 i hitta öar med monster på (som väl är en helt legitim färdighet om man nu vill köra på fria färdigheter). Det är väl en Grekisk setting från vad jag har läst.Ram said:Jag har som sagt börjat återvinna uppskattningen för T100 av... Eh, i princip samma skäl som du nämner fast tvärt om. Det är inte ett dugg jobbigare att läsa av en T100 än en T20 och man kan utveckla en färdighet med en T100 på ett i mitt tycke naturligare sätt genom att öka i FV oftare och därmed inte behöva hålla koll på poäng på samma sätt som man kan behöva för 1T20-system. Därtill kan man använda deltärningar, främst entalstärningen och summan av de två T10:orna för att läsa ut extra resultat.
Men smakar och bakar som sagt.
Edit: Såg att Han redan tagit upp det mesta som jag sagt. Men vad tusan, när jag ändå tagit mig "besväret" att skriva det så får det stå kvar.
Men vi har väl bara spelat Stormbringer, Call of Cthulhu och Mutant? Unknown Armies har till exempel avsevärt mer finess i sitt system.Markehed said:För att på något sätt återgå till ämnet så har jag inte spelat något något spel med T100 som slår till exempel storyteller. Men om man utvecklar ett T100 system istället för att bara i stort sätt ta ett existerande kan jag ställa mig bakom det, förutsätt att man faktiskt använder sig av "tärningens" bra egenskaper. Försök inkorporera så många slag som möjligt i ett.
True, true unknown armies har jag faktiskt inte spelat. Har väl hört att det ska vara bra. Får ta och titta lite mer på reglerna där.Bobby Magikern said:Men vi har väl bara spelat Stormbringer, Call of Cthulhu och Mutant? Unknown Armies har till exempel avsevärt mer finess i sitt system.Markehed said:För att på något sätt återgå till ämnet så har jag inte spelat något något spel med T100 som slår till exempel storyteller. Men om man utvecklar ett T100 system istället för att bara i stort sätt ta ett existerande kan jag ställa mig bakom det, förutsätt att man faktiskt använder sig av "tärningens" bra egenskaper. Försök inkorporera så många slag som möjligt i ett.
Vill du vara vänlig och berätta lite mer om de där finesserna. Jag är nyfiken.Bobby Magikern said:Unknown Armies har till exempel avsevärt mer finess i sitt system.