Jag har spelat:
Hearthstone: Metat första veckorna efter GvG var otroligt roligt, det kändes väldigt öppet och man kunde vinna ganska mycket med lekar som inte var top tier. Nu har det tyvärr stabiliserat sig igen, och jag spelar nästan lika mycket bara för att klara mina daily quests som jag spelar för att det faktiskt är roligt. Dock ÄR spelet egentligen ännu bättre efter GvG, och det kanske är orimligt att förvänta sig att man ska ha skitroligt hela tiden med ett spel man spelar typ en timme om dagen och har gjort sedan maj förra året...
Ultra Street Fighter 4: Omega mode har släppts, men jag är för dålig för att ha någon glädje av det (det är en modifiering av hur karaktärerna funkar, men jag vet ju inte ens hur alla fungerar i normala fall). Har i övrigt lurat kompisar att börja spela med mig, och just nu är att hänga i min soffa och fajtas är typ det roligaste i spelväg sedan jag var barn tror jag. Känner att jag kan grunderna med Ryu nu (dock inte typ längre kombos eller gud förbjude Dragon Punch->FDAC->Ultra eller sånt som "riktiga" spelare kan) och har börjat öva med Makoto.
Street Fighter 2 + Turbo: Jag snubblade över min gamepad till macen och tog hem en SNES-emulator. Passade på att testa SF2 och SF2 Turbo för att känna lite på var fighting games kommer ifrån. SF2:Turbo är fortfarande ett skitbra spel (SF2 till SNES är för långsamt för att faktiskt vara roligt), och det kändes coolt att kunna bränna igenom hela turneringen på 6 stjärnor utan att svettas i båda spelen. Jag är kanske skitdålig på fighting-spel, men jag kan iaf spela dem.
Zelda: A Link to the Past: Efter att ha kommit på varför jag hatar Ghouls and Ghosts bestämde jag mig för att spela det bästa spelet till SNES, ZALttP! Det är fan helt sjukt hur bra det här spelet är. Tempot, stämningen, kontrollen, animationerna, grafiken, musiken, pusslen, monstren, prylarna, jakten på prylar, kopplingen mellan mörkervärlden och den vanliga... jag är fan beredd att slåss för att försvara det här spelets position som ett av tidernas bästa. Spelade igenom hela ljusvärlden i en sittning.