Nicola, Rutger och Lollo
[Ok ni är på första våningen, men man räknar alltid entré sen våning ett och våning två, jag är brevbärare så jag vet
]
Efter att ha ringt på de första två dörrarna inser Nicola att det här är sista dörren som är stängd på den här våningen, försiktigt går hon fram, bredvid dörren är dörren som är på glänt, en försiktig blick in visar lägenheten som tom.
Nicola ringer på sista dörren.
Ge dig iväg! hörs en röst på andra sidan, rösten låter som den tillhör en äldre dam och den låter nära som om hon står och tittar ut genom titthålet.
Ge er iväg era kannibaler! säger rösten envist.
Nicola hinner inte svara innan Linda är framme hos henne, hon gör en rörelse med handen som tyder på att hon vill att Nicola ska vara tyst, tydligen anser Linda att hon kan sköta det här bättre.
Snälla damen, vi vill inget illa, men det är fullt med andra som vill oss det Linda pratar tyst men bestämt det finns en viss panik i hennes röst men hon gör sitt bästa för att dölja den.
Ett ljud hörs ifrån våningarna ovanför, det verkar som om det är andra i trappuppgången.
Linda fortsätter
Vi måste hjälpa varandra, ingen vet riktigt vad som händer men vi är alla friska om vi bara kan få komma in och dricka lite vatten och fixa till våra sår så går vi sen.
Hanna som står bakom Linda ser otålig ut, ljuden ovanifrån skrämmer henne och hon står och studsar lite lätt.
Rösten inifrån svarar inte men alla har en känsla som om att hon fortfarande står kvar och lyssnar, som om hon kämpar med sin egen moral.
Snälla jag ber dig.
Linda får ett leende på läpparna när hon hör hur låset vrids om, dörren öppnas sakta på insidan står en tant som verkar vara i 75 års åldern.
Tanten ler lite lätt och säger
Förlåt mig, kom in.
Bengt
Zombiesarna springer mycket riktigt i en klump, som ett stim som rör sig ifrån ett byte, skillnaden är dock att här verkar det som om Bengt är bytet och stimmet jägarna.
Den relativt stora bilen krockar rätt in i klumpen, kroppar flyger åt flera håll, Bengt kan nästan höra hur skelettben knäcks och krockas, kanske är det bara Bengts medicinkunskap som förstärker "hörseln".
Bengt fick en lätt sladd med bilen när han körde in den i klungan, men kanske har det blivit till det bättre då han hamnade med bilen tvärs över mot tvärgatan som leder bak, bilen har blivit som en vall mot den stora gatan.
Bengt ser i backspeglarna hur flera av de påkörda reser sig igen, fast deras kroppar är förvridna av krocken, endast en verkar ligga kvar och det var nog den som faktiskt hamnade under ena däcket.