Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
[Känns som om det är en ny sida varje gång jag uppdaterar, mycket kul :)]

Lunde, Jimmy och Jesper

Jimmy duckar snyggt undan och flyger på zombien bakifrån, efter en halvsnygg rodeo trycker han aggressivt kniven i huvudet på zombien som skakande faller till marken.

Efter att Lunde bänt av zombien så får han en handyxa i nyllet signerad Jesper.

Alla zombies är nu besegrade, en lever men har en arm och ett ben avkapat och rör sig extremt långsamt.

Jonas ligger fortfarande knockad på marken, inga fler zombies verkar vara på väg.

Nicola, Lollo och Rutger

Linda säger
Vad är planen då, jag menar lite långsiktigt? Ska vi sitta här och vänta på hjälp eller ska vi försöka rädda oss själva?

Cassius

Hero
Anchorman said:
Lunde, Jimmy och Jesper

Jimmy duckar snyggt undan och flyger på zombien bakifrån, efter en halvsnygg rodeo trycker han aggressivt kniven i huvudet på zombien som skakande faller till marken.

Efter att Lunde bänt av zombien så får han en handyxa i nyllet signerad Jesper.

Alla zombies är nu besegrade, en lever men har en arm och ett ben avkapat och rör sig extremt långsamt.

Jonas ligger fortfarande knockad på marken, inga fler zombies verkar vara på väg.
Anchorman said:
Jimmy går fram till den hasande zombien och sätter arbetsskon mot halsen och trycker kniven genom ögat, det rinner ut en flod av blod. Han vänder sig om och tar tag i Jonas arm och börjar släpa honom tillbaka. Han säger inte ett ord.

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag kliver åt sidan när zombien rullar av Jesper och sträcker honom en hand för att hjälpa honom upp. Blodet rinner från mina händer och droppar ner på Jesper men smärtan har inte nått mig än.
"Kom! Vi måste in igen."

Feuflux

omjonasson.se
Bengt

Lars har plockat upp metspöt som låg nere på bryggan, kanske inte det bästa av vapen men kan ju funka att hålla någon på en bits avstånd.
Lars darrar något samtidigt som de rör sig närmare zombien som står vid bilen.
Om det var något ljud, lukt eller bara en "känsla" som fick zombien att märka av dem går inte att avgöra och det finns absolut inte tid att analysera situationen för nu rusar zombien de kvarvarande metrarna som skiljer Bengt och Lars från honom.
Lars gör en ordentlig stöt med bakändan av sitt spö, rätt mellan benen träffar han på mannen, något som hade stoppat den störste av män, fast inte den här då han fortsätter fram.
Bengt måttar med hammaren och drar till med full kraft mot zombiens ansikte, och är beredd att direkt efter rulla åt sidan för att komma bort från armar och tänder.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag har inget bra svar till Linda så jag sitter kvar bara ett tag till, sen reser jag mig upp och går och plockar upp en mobiltelefon. Sedan söker jag rätt på numret till Sara, Linas tjej. Det finns kanske två personer i Bergsfors med hennes namn (Sara Jensen? Eller vad det nu var). Jag ringer båda, både mobil och hemtelefon.

Planen är förstås att sammanstråla på nåt vis med Lina och Sara [det vore bra om nån svarade för jag känner mig inte värst motiverad att dra från lägenheten, hint hint].

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Adrenalinet fyller mig med energi. Jag hittar en jacka som Berits man inte längre behöver så nu har jag bättre plats för pistol och magasin. Av döma av vikten är magasinet som är i ungefär halvfullt så jag byter det mot ett av de två fulla Han har också jeans som är aningen korta och breda eller jag har numera. Jag fäster kogret med de fem pilarna i bältet. Jag känner mig väl rustad för en sväng på stan. Mina religiösa funderingar känns nu smått löjliga, men jag stoppar ändå förstulet på mig den minsta bibeln. Jag frågar Berit igen om hon följer med oss eller stannar här. Jag antar att Nicola kollar efter numret till verkstaden och frågar om hon hittar numret. Slutligen kastar jag en dumle till Rutger "Iskallt polarn! Iskallt"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag blänger på Lollo när han frågar om adressen. Eftersom jag pekade ut den förut på lapptoppen får han inget svar. Jag ägnar mig istället åt att lyssna på tonerna i mobiltelefonen.

Laowai

Hero
Cissi said:
Lunde

Jag kliver åt sidan när zombien rullar av Jesper och sträcker honom en hand för att hjälpa honom upp. Blodet rinner från mina händer och droppar ner på Jesper men smärtan har inte nått mig än.
"Kom! Vi måste in igen."
Jesper ställer sig upp med Lundes hjälp.
Han ser hennes arm.

"Shit, är du skadad?"

Han börjar dra henne rätt varsamt mot verkstaden igen.

"Äh, vi kan kolla det där inne. Kommer du?"

Han släpper Lundes arm och börjar gå i något raskare takt mot verkstaden. Uppmärksam mot nya zombies.

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag tittar ner på mina händer och följer efter Jesper in i verkstaden igen.
"Ähm... det är inget. Får jag bara tvätta mig så..." Torkar händerna mot låren, de fortsätter att blöda och jag bleknar märkbart. "Å andra sidan kanske Sigurd kan ta sig en titt..." mumlar jag och drar igen dörren bakom mig.

Anchorman

Swashbuckler
Bengt

Bengt träffar med sin hammare precis innan zombien ska sjunka sina tänder i Lars axel. Zombien faller till marken till synes livslös.
Lars andas ut och kollar snabbt bildörren.
Nycklarna sitter i säger han hoppfullt.
Har du nån plan, eller ska vi bara dra härifrån så fort vi kan? Vi kanske ska grabba lite resurser i macken först.

Lunde, Jimmy och Jesper

De tre kommer in i verkstaden igen, Sigurd hjälper Jimmy att sätta Jonas på en stol och binder fast honom.
Du knockade honom bra, det kommer ta ett tag innan han vaknar. Såret på arslet kan vi ju bandagera, men det är kanske bättre att låta honom hållas, då kanske han pratar lite mer... Sigurd rycker på axlarna och säger till Lunde
Bra jobbat Lunde förresten, den var ju effektiv den där men ett handtag kan nog komma till pass innan vi använder den igen... Han går och hämtar första hjälpen lådan

Axel kommer ut ifrån omklädningsrummet.
Va fan hände där egentligen? han tittar frågande på Jimmy.

Nicola, Lollo och Rutger

Berit säger med lugn röst.
Jag går ingenstans, mina gamla ben skulle inte orka hänga med i erat tempo ändå. Och så har jag ju Lennart här. hon ler samtidigt som hon går och plockar fram lite tallrikar till maten.

Flera toner går fram innan någon svarar på Saras mobiltelefon.
Rösten är dock inte Sara och den verkar gråta lite lätt.
Hallå, vem är det?

Det tar inte många sekunder innan Nicola inser att rösten är Linas.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Lina!" Jag kommer på fötter och skyndar in i sovrummet för att tala ostört med henne och av nån anledning vill jag inte att hon vet hur många vi är här.

"Det är Nicky. Hur är det? Vad har hänt?" Jag är förstås orolig för henne, vilket hörs på rösten, men jag pratar också skyndsamt.

Anchorman

Swashbuckler
Nicola

Det är tyst en stund i luren innan den skärrade rösten fortsätter.
Sara, hon Lina pauser en stund och fortsätter sedan stammandes
H-h-hon är död.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag böjer huvudet lite, är tyst en stund eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska säga. "Lina, vad är det som har hänt? Vad är det för zombie-epidemi som-.. som pågår?"

Anchorman

Swashbuckler
Nicola

Lina verkar skärpa till sig i rösten lite när hon säger
Jag vet inte så mycket, antagligen inte mer än du. Jag vet inte varför det är så här, det var aldrig meningen.
Nicola kan nästan höra hur Lina ångrar att hon sa det där sista

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Vad menar du? Vad var inte meningen? Vi kanske kan.. Kanske kan fixa det här om du berättar vad som hänt."

Anchorman

Swashbuckler
Nicola

Lina fortsätter svamlande
Vi kunde aldrig tro detta skulle hända, men oroa dig inte jag ska lösa det här, jag ska stoppa det här.

Anchorman

Swashbuckler
Nicola

[sista inlägget för idag]

Kom till sjukhuset, forskningsavdelningen, jag är påväg dit nu.

Lina klickar samtalet.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag går snabbt ut till de andra. "Jag pratade med Lina. Jag vet var hon är." Jag söker med blicken genom rummet och det märks nog att jag är otålig på att dra iväg för jag är sådär nervig i kroppen.

Cissi

Up to no good.
Lunde, Jimmy och Jesper

De tre kommer in i verkstaden igen, Sigurd hjälper Jimmy att sätta Jonas på en stol och binder fast honom.
Du knockade honom bra, det kommer ta ett tag innan han vaknar. Såret på arslet kan vi ju bandagera, men det är kanske bättre att låta honom hållas, då kanske han pratar lite mer... Sigurd rycker på axlarna och säger till Lunde
Bra jobbat Lunde förresten, den var ju effektiv den där men ett handtag kan nog komma till pass innan vi använder den igen... Han går och hämtar första hjälpen lådan

Axel kommer ut ifrån omklädningsrummet.
Va fan hände där egentligen? han tittar frågande på Jimmy.
Lunde

Jag sjunker ner på en stol och håller upp mina händer mot Sigurd när han kommer tillbaka med förbandslådan. Nickar åt kommentaren gällande handtag och grimaserar lite över smärtan som börjar komma smygande.
Ger Jonas en lång, misstänksam blick och försöker sedan fånga Jimmys blick.
"Jimmy? Jimmy! Vad hände? Vad sa han?"