Bengt
[Spelet startade Fredagen den 14e september kl 13.00 står i karaktärsmallen under startplats
Men strömt vatten brukar ju vara ganska kallt så är nog rimligt att bli torr]
Lars hostar några gånger och tar några djupa andetag innan han reser sig upp.
Folk var ju galna, jag fick en jävla smäll när jag blev inputtad i räcket mot bäcken, var nog min räddning att jag ramla i och sen kom ju du. Lars ler lite, men ser alltjämt förtvivlad ut.
Macken då.
Försiktigt smyger dem båda upp för trappen som leder till gatunivå.
En bil står parkerad vid ena pumpen. En av dörrarna är öppen på den blåa BMWn.
En zombie står några meter bort ifrån bilen, han verkar bara stå och stirra ut i tomma intet.
Dörren in till kioskdelen av macken är stängd, ett fönster är på sidan mot bäcken detta är också stängt. En snabb titt genom fönstret ifrån Bengt och Lars position visar en tom mack, det går dock inte att se hela interiören ifrån fönstret.
Nicola, Lollo och Rutger
Berit står fortfarande och pratar med sin man genom dörren.
Hanna viskar till sin mamma som har kommit tillbaka till soffan.
Jag vill härifrån, hon är ju tokig.
Linda får en tveksam blick och säger till Nicola samtidigt som hon gör sin eniro sökning.
Vi kanske kan klättra över till andra lägenheten, lämna tanten här med sin "man"
Eniro sökningen ger en karta till stället, det verkar bara vara en knapp två kilometer dit. Även ett telefonnummer till Karlssons som verkstaden heter dyker också upp.
Jesper, Jimmy och Lunde
Kniven sätter sig ordentligt i högerskinkan och Jonas ramlar ihop med ett skrik, Jimmy följer efter och höjer kniven mot honom.
Jonas har även sin kniv som han försöker trycka mot Jimmy som dock enkelt kan hålla fast den mycket klenare Jonas handled.
Jimmy ser hur tre stycken zombies närmar sig två ifrån vänster och en ifrån höger, Lunde och Jesper verkar dock vara på väg som förstärkning.
[Cassius välj om du vill döda, hålla fast eller knocka Jonas, eller något annat alternativ du lyckas med det du vill göra då du har stort övertag mot honom.]
Jesper svingar sin yxa och träffar den första av de två zombiearna i skulderbladet. Även fast zombien skriker till så vänder han sig dock mot Jesper redo att anfalla, den andra fortsätter mot Jimmy och Jonas.
Lunde gör ett kraftigt sving med hennes "svärd" och lyckas kapa armen på zombien som snurrar runt och lyckas träffa med sin kvarvarande hand rätt i ansiktet på Lunde som vacklar bak men hon håller sig fortfarande på benen.