Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
När Lunde kommer ut på gården ser hon Jimmy och Jonas en bit bort. Två zombies rusar mot dem från vänster och Jesper kommer precis in i hennes synfält från höger och försöker av allt det går att tyda genskjuta zombierna. Lunde svär lite över att hon missbedömde hur vassa kanter järnet har. De skär in duktigt i händerna. Men å andra sidan funkar de nog hufsat som huggvapen då.
Hon höjer järnet över huvudet i tvåhands-basebollsfattning och rusar mot zombierna. Jimmy klarar nog av praktikanten.

Feuflux

omjonasson.se
Längs kanterna på bäcken står det gott om zombies, det enkla staket verkar dock hindra de flesta och dem få som hoppar i drunknar.
En liten brygga längre fram där det brukar sitta folk och meta i hopp om att fånga några av de svårfångade bäcköringarna.
Bengt jobbar med benen Lars är inte mycket hjälp och han vaknar och tuppar av till och från.
Till slut kommer det fram och Bengt slänger upp Lars på bryggan. Ett metspö ligger här och vittnar om att någon antagligen mötte sitt öde fiskandes.

Just nu verkar dock kusten vara relativt lugn, zombies finns längre bort men har inte märkt av Bengt och Lars.
En liten trappa leder upp till vägen, närmast verkar en bensinmack ligga, ett café ligger en bit bort.
Lars vaknar igen, den här gången verkar han lugnare.
Vart, vart är jag? säger han stammade, han verkar fortfarande lite snurrig men verkar vara på väg tillbaka till sitt vanliga jag.

[Ursäkta om jag tog lite kontroll över din karaktär men antar att du ville upp på land, annars är det bara att hoppa i igen.]
[Inga problem med att vi lämnade vattnet. Det är för övrigt ingen årstid nämnd (vad jag kunde se) så jag vet inte exakt hur frusna vi är, men jag kör på att det är hög prio att bli torr. Det var för övrigt smart att läsa startinlägget igen för jag hade helt glömt triangelmorden och blodbussgrejen...]

Bengt känner sig överlycklig mitt i allt kaos över att sonen verkar vara ok.
- Vi är i Bergsfors, vid bäcken, mitt i stan, svarar Bengt på Lars tidigare fråga. Det är fullt av... tja, zombies. Vi får prata mer men nu måste vi söka skydd samt hitta torra kläder. Bensinmacker får duga som första anhalt. Kan du gå?

Bengt noterar att både kniven och hammaren sitter kvar i hans bälte, men tänker surt att mobiltelefonen knappast lär leva längre efter simturen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag ger Rutger en misstrogen blick när han nämner fällan. Framför min inre blick ser jag ett lemmingståg och en fälla som puttar dessa över ett stup. Jag jämför bilden med det intryck jag fått av dessa snabba, starka, vildsinta zombies. Klentrogen avfärdar jag sedan idén om fällan. Jag ägnar ett par ögonblick till att syna Rutger för att försöka genomskåda en eventuell lögn eller lista ut om han skojade med sin idé. När Lollo föreslår flykt nickar jag smått. "Vart är bäst att bege oss då? Ska vi satsa på verkstan eller? Kanske kan få tag på nån på radion eller telefon..."

Recca

Femme Fatale
Nicola:
Jag lutar mig fram i soffan och drar laptoppen till mig. Jag viker upp skärmen och trycker på space så den flimrar till lite och visar mig desktoppen. Sen så sysselsätter jag mig med att hitta verkstadens adress på Eniro, och nån karta.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag blir inte så lite förvånad när jag ser att pilbågen är väldigt lik min egen "bushman-modell". Strängen är virad kring grepet. Jag strängar bågen och känner efter hur det känns att dra den. Det tar riktigt ont, men jag klarar det. Det är tack och lov inte något tungt drag. Pilarna är inte orginal. Spetsarna blad som kan skära upp bytet rejält.

"Jag kan använda den här. Den kan nog vara rätt effektiv på korta avstånd, upp till 30 meter eller så"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag rullar med mushjulet för att minska skalan och vänder sen laptoppen mot Lollo. "Här, ser du?" Säger jag med oroväckande mjukt tonfall och pekar med fingret på verkstaden. Det går som ett rött snöre på kartan mellan vår nuvarande adress och verkstaden. Det är under 2 km dit.

Anchorman

Swashbuckler
Bengt

[Spelet startade Fredagen den 14e september kl 13.00 står i karaktärsmallen under startplats :gremsmile: Men strömt vatten brukar ju vara ganska kallt så är nog rimligt att bli torr]

Lars hostar några gånger och tar några djupa andetag innan han reser sig upp.
Folk var ju galna, jag fick en jävla smäll när jag blev inputtad i räcket mot bäcken, var nog min räddning att jag ramla i och sen kom ju du. Lars ler lite, men ser alltjämt förtvivlad ut.
Macken då.
Försiktigt smyger dem båda upp för trappen som leder till gatunivå.
En bil står parkerad vid ena pumpen. En av dörrarna är öppen på den blåa BMWn.
En zombie står några meter bort ifrån bilen, han verkar bara stå och stirra ut i tomma intet.
Dörren in till kioskdelen av macken är stängd, ett fönster är på sidan mot bäcken detta är också stängt. En snabb titt genom fönstret ifrån Bengt och Lars position visar en tom mack, det går dock inte att se hela interiören ifrån fönstret.

Nicola, Lollo och Rutger

Berit står fortfarande och pratar med sin man genom dörren.
Hanna viskar till sin mamma som har kommit tillbaka till soffan.
Jag vill härifrån, hon är ju tokig.
Linda får en tveksam blick och säger till Nicola samtidigt som hon gör sin eniro sökning.
Vi kanske kan klättra över till andra lägenheten, lämna tanten här med sin "man"

Eniro sökningen ger en karta till stället, det verkar bara vara en knapp två kilometer dit. Även ett telefonnummer till Karlssons som verkstaden heter dyker också upp.

Jesper, Jimmy och Lunde

Kniven sätter sig ordentligt i högerskinkan och Jonas ramlar ihop med ett skrik, Jimmy följer efter och höjer kniven mot honom.
Jonas har även sin kniv som han försöker trycka mot Jimmy som dock enkelt kan hålla fast den mycket klenare Jonas handled.
Jimmy ser hur tre stycken zombies närmar sig två ifrån vänster och en ifrån höger, Lunde och Jesper verkar dock vara på väg som förstärkning.
[Cassius välj om du vill döda, hålla fast eller knocka Jonas, eller något annat alternativ du lyckas med det du vill göra då du har stort övertag mot honom.]

Jesper svingar sin yxa och träffar den första av de två zombiearna i skulderbladet. Även fast zombien skriker till så vänder han sig dock mot Jesper redo att anfalla, den andra fortsätter mot Jimmy och Jonas.

Lunde gör ett kraftigt sving med hennes "svärd" och lyckas kapa armen på zombien som snurrar runt och lyckas träffa med sin kvarvarande hand rätt i ansiktet på Lunde som vacklar bak men hon håller sig fortfarande på benen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag uppmärksammar tanten vid badrumsdörren och reser mig sedan upp. Sedan sorterar jag lite grejer i mina kassar. Ställer in lite extra käk till tanten och bär sedan ut grejerna till lägenheten intill. Jag pytsar över kassar och grejer till andra balkongen sen nickar jag åt Linda genom fönstret.

Cassius

Hero
Jesper, Jimmy och Lunde

Kniven sätter sig ordentligt i högerskinkan och Jonas ramlar ihop med ett skrik, Jimmy följer efter och höjer kniven mot honom.
Jonas har även sin kniv som han försöker trycka mot Jimmy som dock enkelt kan hålla fast den mycket klenare Jonas handled.
Jimmy ser hur tre stycken zombies närmar sig två ifrån vänster och en ifrån höger, Lunde och Jesper verkar dock vara på väg som förstärkning.
[Cassius välj om du vill döda, hålla fast eller knocka Jonas, eller något annat alternativ du lyckas med det du vill göra då du har stort övertag mot honom.]

Jesper svingar sin yxa och träffar den första av de två zombiearna i skulderbladet. Även fast zombien skriker till så vänder han sig dock mot Jesper redo att anfalla, den andra fortsätter mot Jimmy och Jonas.

Lunde gör ett kraftigt sving med hennes "svärd" och lyckas kapa armen på zombien som snurrar runt och lyckas träffa med sin kvarvarande hand rätt i ansiktet på Lunde som vacklar bak men hon håller sig fortfarande på benen.

Jimmy slår Jonas medvetslös och gör sig redo att möta de anstormande zombierna!

mårten1

Swordsman
Rutger

[Ghaa, höll på att skriva ju! :gremlaugh: ]

När Nicola börjar bege sig till andra lägenheten försöker Rutger stoppa henne.
"Vänta, jag tror det är bättre att vi använder den lägenheten typ som bur."

Han väntar lite på att se Nicolas respons men fortsätter innan all packning är över.
"Zombina är ju i hallen nu, om vi hittar nycklarna till den lägenheten, lurar in dem där kan någon som vaktar vid dörren smyga ut i hallen bakom dem och låsa in dem. Känns som ett smidigt sätt att komma förbi dem på."

Rutger tittar på den andra runt omkring lite frågande.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

(Ja kan vi backa bandet lite Recca? Tilll innan du tog över saker till andra lägenheten? I så fall säger Lollo om Rutgers idé "Ingen dålig plan faktiskt, men det kan ändå gå fel. Vem ska vara lockbete. Helst någon som inte snubblar till i fel läge. Jag litar inte riktigt på min arm när det gäller att klättra mellan balkonger med zombies i hälarna)

Cissi

Up to no good.
Lunde staplar bakåt och försöker i förbigående att lemlästa zombien lite till, ett ben, en hand, huvudet! Vad som helst! Samtidigt som hon spelar upp ett mantra i huvudet för sig själv.
"Det är dom eller vi, det är dom eller vi, det är dom eller vi..."
Hon försöker ha antingen Jesper eller Jimmy bakom sig för att i största mån undvika anfall bakifrån och biter hårt ihop tänderna i koncentration.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag hejdar mig vid balkongen, tittar mellan Lollo och Rutger och nickar sedan. Jag låter förstås bli att lassa över grejerna till andra balkongen, lämnar dem istället på golvet och klättrar bara själv över. "Jag tar och tittar efter nycklar då."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag frågar Berit om hon tänker följa med oss, och om hennes man har någon jacka jag kan låna, eller åtminstone en rejäl tröja. Helst vill jag ha ett bättre ställe att förvara pistol och magasin än i mina träningsbyxor.
Tittar undrande på Rutger för att se om han tänker anmäla sig frvilligt som lockbete.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger tittar på Lollo och sneglar mot axeln nästan omedvetet. "Ja, din axel har nog varit med om tillräckligt för idag i alla fall." Säger han med ett leende.
"Men jag kan anmäla mig frivillig, har en del vana med att hoppa runt väggar och tak. Men vi kan ju se om vi hittar något mera användbart i lägenheten först."
Med de orden följer Rutger med över till den andra lägenheten. Han ser till att det är fri väg mellan dörren och balkongen så han inte behöver tänka på att snubbla över något samt stegar in mått och liknande för att snabbt kunna ta sig tillbaka till första lägenheten väl zombina börjar springa in i denna.

[Rolig timing, postade mitt, läste ditt inlägg men passade ju rätt bra :gremlaugh: ]

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Som tur är finns det viss logik bakom placeringen av den ena extranyckeln. Ett litet mässingsetui på byrån under hallspegeln innehåller ett antal nycklar. Tyvärr vet jag inte vilken som passar till dörren så jag tar med hela etuiet. Eftersom jag inte tycker att jag kan bidra så mycket med att leta efter fler värdefulla grejer i lägenheten så hoppar jag över till Berits lägenhet igen. Jag har med mig euit förstås och när jag återvänder ropar jag till mig Berit. "Du, vilken av de här hör till ytterdörren?"

Berit går igenom nycklarna och plockar sedan triumerat ut en lägenhetsnyckel. Så med den i handen går jag ut till balkongen för att informera Rutger om att han kan sätta igång med planen närsom helst.

[Det är helt ok att avbryta mig mitt i om ni kommer på nåt.]

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger har gjort iordning så han kan springa när det behövs. Han går in i köket och plockar upp en kastrull, kanske inte det bästa tillhygge men det fungerar att spada till zombisarna med. Sedan går han till balkongen.
"Är ni redo från erat håll? Jag har rensat upp och är redo att springa när ni är redo att låsa in zombina i lägenheten."

Laowai

Hero
Anchorman said:
Jesper, Jimmy och Lunde

Jesper backar lite, och försöker se till att hålla koll på zombien, beredd att parera ett eventuellt utfall, eller att hugga zombien om han skulle se en lucka.

"KOM DÅ!" Skriker han allt vad han kan.

Feuflux

omjonasson.se
[Spelet startade Fredagen den 14e september kl 13.00 står i karaktärsmallen under startplats smile Men strömt vatten brukar ju vara ganska kallt så är nog rimligt att bli torr]

Lars hostar några gånger och tar några djupa andetag innan han reser sig upp.
Folk var ju galna, jag fick en jävla smäll när jag blev inputtad i räcket mot bäcken, var nog min räddning att jag ramla i och sen kom ju du. Lars ler lite, men ser alltjämt förtvivlad ut.
Macken då.
Försiktigt smyger dem båda upp för trappen som leder till gatunivå.
En bil står parkerad vid ena pumpen. En av dörrarna är öppen på den blåa BMWn.
En zombie står några meter bort ifrån bilen, han verkar bara stå och stirra ut i tomma intet.
Dörren in till kioskdelen av macken är stängd, ett fönster är på sidan mot bäcken detta är också stängt. En snabb titt genom fönstret ifrån Bengt och Lars position visar en tom mack, det går dock inte att se hela interiören ifrån fönstret.
[Jag visste väl att det stod ett datum någonstans!]

Bengt känner sig mer som en actionhjälte än någonsin förut... nej vänta, för första gången någonsin. Sonen är räddad och i helvete att de skulle falla nu.
- Lyssna nu Lars, vi ska ta bilen där framme och lämna stan och inte komma tillbaka förrens det är helt utrett vad som hänt här och allting är överspelat.
Bengt plockar upp hammaren och kniven i varsin hand.
- Det är bara en zombie där framme som vi behöver plocka ner! Bengt chockas plötsligt litegrann av hur lätt han har avhumaniserat dom och tillägger lite tystare, för vi har inget alternativ... Efter det så får vi se om det finns någon möjlighet att ta oss in i lokalen och kunna komma över några torra kläder av något slag. Håll dig bakom mig och hämta andan. Redo?

Lars nickar.