Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

mårten1

Swordsman
Rutger

När Rutger hör hur Nicola kommer ut i hallen pratar han, fortfarande med huvudet inne i skåpen och inte jätte högt men ändå så att det hörs ut i hallen.

"Nicola, du såg inget medecinskåp inne på dushrummet? Ahh, var inget, haha de gör precis som mina gamla föräldrar och hade lite smärtstillande och salva i köket."

Rutger plockar ut ett paket alvedon och alvedonsalva och tar går ut genom köket rakt till balkongen så missar Nicola. Väl ute på balkongen tar han sig tillbaka till Lollo, "Detta var vad jag kunde hitta, vet inte om det funkar jätte bra på en axel ur led men är nog bättre än inget."

Rutger vänder sig mot Linda
"Du råkar inte ha någon träning i att hantera mindre skador? Tänkte om du hade möjlighet att ta en titt på Lollos axel nu när det verkar ha lugnat ner sig lite granna?"

Recca

Femme Fatale
Nicola:

När jag hör Rutger har jag precis fått på mig ett par rena trosor som jag hittade tidigare i klädbyrån i sovrummet. Jag fann även en sportbehå som jag drar över huvudet innan jag går in i köket just som Rutger lämnar det. Vi möts precis i dörröppningen.
"Duschen är ledig." Säger jag nonchalant, oberörd över min nakenhet.

[Eftersom du prompt försöker spola förbi dina medspelares handlingar och konstruerar lägenheten efter tycke och smak så tänkte jag sätta lite käppar i hjulet för dig i all välmening. Tycker ett möte är på sin plats också för dramaturgins skull. :gremlaugh: ]

mårten1

Swordsman
Rutger

"Ok, bra att veta, dock har jag lite att ge till Lollo först i vilket fall som helst."

Rutger tänker inte så mycket på Nicola, han har ett mål för ögonen, utan han plockar ut ett paket alvedon och alvedonsalva och går ut genom köket rakt till balkongen och tar han sig tillbaka till Lollo, "Detta var vad jag kunde hitta, vet inte om det funkar jätte bra på en axel ur led men är nog bättre än inget."

Rutger vänder sig mot Linda
"Du råkar inte ha någon träning i att hantera mindre skador? Tänkte om du hade möjlighet att ta en titt på Lollos axel nu när det verkar ha lugnat ner sig lite granna?"

Anchorman

Swashbuckler
Lollo, Nicola och Rutger

[Det här blev väldigt rörigt, kolla off topic]

På golvet i vardagsrummet ligger nu en massans mat, några konservburkar fyllda med tonfisk och ett par med majs, samt några paket pasta och ett paket ris. Även en 50 cl cola slängs med bara för att.

Klätterutrustning fanns det inte och inte heller några vapen. Lägenheten verkar dock vara inredd i afrikansk stil och på väggen hänger det en pilbåge och fem pilar som också åker ner i högen.

Linda svarar på Rutgers fråga
Alltså, en axel som är ur led är ganska allvarlig, men jag tror jag vet hur jag kan dra tillbaka den men vi behöver vara ett par stycken.
Hon vänder sig mot Lollo
Men det kommer göra jävligt ont

Bengt

Längs kanterna på bäcken står det gott om zombies, det enkla staket verkar dock hindra de flesta och dem få som hoppar i drunknar.
En liten brygga längre fram där det brukar sitta folk och meta i hopp om att fånga några av de svårfångade bäcköringarna.
Bengt jobbar med benen Lars är inte mycket hjälp och han vaknar och tuppar av till och från.
Till slut kommer det fram och Bengt slänger upp Lars på bryggan. Ett metspö ligger här och vittnar om att någon antagligen mötte sitt öde fiskandes.

Just nu verkar dock kusten vara relativt lugn, zombies finns längre bort men har inte märkt av Bengt och Lars.
En liten trappa leder upp till vägen, närmast verkar en bensinmack ligga, ett café ligger en bit bort.
Lars vaknar igen, den här gången verkar han lugnare.
Vart, vart är jag? säger han stammade, han verkar fortfarande lite snurrig men verkar vara på väg tillbaka till sitt vanliga jag.

[Ursäkta om jag tog lite kontroll över din karaktär men antar att du ville upp på land, annars är det bara att hoppa i igen.]

Jesper, Jimmy och Lunde

Första sparken Jimmy lägger mot dörren får gångjärnen att släppa lite lätt.
Lunde tillsammans med Axel och Sigurd kommer inspringandes samtidigt som Jimmy med sin andra spark får upp dörren.

Jimmy ser hur Jonas smiter ut genom det lilla fönstret på toaletten.
Fönstret är litet men Jimmy får nog plats om han beslutar sig att följa efter.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag delar upp mitt byte i tre högar och klämmer in i olika matkassar från bland annat Hemköp och Priso. Påklädd går jag sedan ut på balkongen och lassar över till den andra balkongen. Hanna är där och hjälper mig med grejerna. Till sist klättrar jag själv över i försiktig bemärkelse. Sedan går jag in i lägenheten och försöker få ögonkontakt med folk här inne. "Dusch i nästa lägenhet. Toalett också. Och jag hittade den här." Med de orden håller jag upp pilbågen med pilarna i samma hand. Jag tittar mot Linda, Rutger, Lollo i tur och ordning. Tanten överväger jag inte av förklarliga skäl.

Cassius

Hero
Jesper, Jimmy och Lunde

Första sparken Jimmy lägger mot dörren får gångjärnen att släppa lite lätt.
Lunde tillsammans med Axel och Sigurd kommer inspringandes samtidigt som Jimmy med sin andra spark får upp dörren.

Jimmy ser hur Jonas smiter ut genom det lilla fönstret på toaletten.
Fönstret är litet men Jimmy får nog plats om han beslutar sig att följa efter.
[/quote]

Utan att reflektera springer Jimmy efter, så fort han får en rak linje till mannen kastar jimmy sin hammare i ett försök att fälla honom.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Till Linda: "När jag var barn och klagade över något brukade mamma ta fram bilder på afrikanska barn som blivit stympade av rövarband och sådant och sen bara; berättta igen om dina problem Mikael och så fick jag skämmas, men nu mamma, se på mig nu! (ironiskt förstås. Jag har inte blivit galen)

Jag rycker till när Nicola kommer in i lägenheten, uppenbart nyduschad, men jag håller igen på de hårda orden. Hon ser inte sämre ut nyduschad.

Till Nicola när hon håller upp pil och båge: "Jag har skjutit ganska mycket med båge. I Afrika faktiskt (ett konstigt tilägg som slinker ut på grund av Nicolas hudfärg). He he Du åkte hit och jag åkte dit liksom. I alla fall behövs det två fungerande armar för att hantera en sådan där så..."

Cissi

Up to no good.
Lunde kommer in lagom för att se Jimmy försvinna ut genom fönstret och Anders falla till golvet. Hon sjunker ned bredvid Anders och skakar honom milt. Men rösten är rädd.
"Anders! Vad hände!? Vad..." Där ser hon blodet.
"Shit!" Hon studsar nästan upp från golvet och sliter åt sig en handuk som hänger bredvid handfatet, pressar den mot såret medan hon mumlande svär eder som gubbarna som kommer in efter henne aldrig trodde sig de skullr höra från en kvinna.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

När jag hör att lollo är duktig på båge ämnar jag lämna över den till honom men vid hans ord stelnar jag lite i rörelsen. Det syns att jag inte uppskattar Lollos skämt för mitt minspel blir helt blankt. "Jaha..." Jag lägger armarna i kors, lite utan att tänka på det. "Jag kan försöka dra din arm rätt om du vill. Har sett det göras en gång på akuten." Och av någon anledning vill jag att han skriker.

mårten1

Swordsman
Rutger

När Nicola kommer tillbaka och nämner dush så ignorerar Rutger henne lite och går in i köket.
Dusha nu, nä vi har en arm att försöka fixa först, men tja, vissa tänker mer på det yttre än andra tänker han. Men tja, de kanske sprang ett maraton innan de kom hit tänker han och får ett litet leende på läpparna. Själv är han ok, duschade i skolan i morse och de få hundra meter de sprang var knappt lagom till uppvärmning.

Ja, Berit gillar verkligen att baka, han hittar tre kavlar varav en har ett handtag som bara är en pinne som går rakt igenom, han tar den och virar runt en handduk, sedan går han ut i vardagsrummet samtidigt som han ser hör Nicolas kommentar om att sätta Lollos axel på plats.

Rutger vänder sig mot Lollo, "Varsågod, tänkte om du ville ha något att bita i?" handduken ger lite vaddering så det inte ska vara för hårt att bita i. Oavsett om Lollo tar den eller ej så sätter han sig på fotöljen för att hjälpa till och vänder sig till Linda,
"Jag kan hjälpa dig att hålla honom men du borde nog sätta armen på plats, tror du är bäst kvalificerad av oss alla." Säger Rutger med ett leende.

Sedan till Lollo
"Ska bli intressant att se hur bra du är med den där efteråt." Säger Rutger och nickar mot pilbågen.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag slår mig ner en bit bort medan de fixar Lollo's arm. Följer fascinerat skådespelet.

Anchorman

Swashbuckler
Lollo, Nicola och Rutger

[Nu styr jag lite så vi får rätt armen så kan vi fokusera på annat sen]

Rutger grabbar tag i Lollo som har stoppat en kavel inlindad i en handduk i munnen...
I soffan sitter Hanna och täcker sitt ansikte för att hon inte vill se, Nicola sitter även här men verkar inte ha några problem att titta på när Linda tar ett ordentligt tag om armen.
Lollo flåsar lite grann och kollar bort samtidigt som Linda rycker till.
Ett kraftigt pang hörs när axeln hoppar rätt och Lollo kan inte hindra sig själv ifrån att skrika.
Dörren börjar banka antagligen en reaktion på ljuden inifrån lägenheten.
Berit som fortfarande står vid badrumsdörren hoppar till men slappnar snart av då hon inser att dem med största sannolikhet inte kan ta sig in den vägen.
Lollo sjunker ihop på golvet när Rutger släpper taget om honom. Smärtan är kraftigt men sakta verkar den dra sig tillbaka.

Jimmy, Lunde och Jesper

[nu hoppas vi att Laowai kan öka sin aktivitet lite...]

Anders kippar efter luft samtidigt som han spottar ut blod ur munnen.
Blodet från såret har nu bildat en stor pöl på golvet och även fast Lunde gör sitt bästa för att stoppa blödningen inser dem nog båda att det inte kommer gå att rädda honom.
Anders drar ett sista andetag innan hans blick blir tom och hans bröstkorg säckar ihop.
Helvete säger Axel samtidigt som han skakar lite lätt på huvudet.

Jimmy har lyckats kravla sig ut genom fönstret och springer nu för fullt i ett försök att komma ikapp.
Jonas är snabb och har ett försprång på ungefär 15meter.
Jimmy slänger iväg sin hammare och träffar Jonas på högerbenet, Jonas tappar balansen och snubblar till lite men han lyckas hålla sig på benen fast tappar en del fart.
Jimmy börjar knappa in och det är bara några meter fram till Jonas.
I ögonvrån ser Jimmy hur flera zombies kommer springandes både ifrån höger och vänster.

Cassius

Hero
Anchorman said:
Jimmy har lyckats kravla sig ut genom fönstret och springer nu för fullt i ett försök att komma ikapp.
Jimmy slänger iväg sin hammare och träffar Jonas på högerbenet, Jonas tappar balansen och snubblar till lite men han lyckas hålla sig på benen fast tappar en del fart.
I ögonvrån ser Jimmy hur flera zombies kommer springandes både ifrån höger och vänster.

Jimmy drar upp sin morakvniv och försöker hugga Jonas i skinkan och på så sätt omöjligöra att hans fortsatta förflyttning.

mårten1

Swordsman
Rutger

Lollo, Nicola och Rutger

[Nu styr jag lite så vi får rätt armen så kan vi fokusera på annat sen]

Rutger grabbar tag i Lollo som har stoppat en kavel inlindad i en handduk i munnen...
I soffan sitter Hanna och täcker sitt ansikte för att hon inte vill se, Nicola sitter även här men verkar inte ha några problem att titta på när Linda tar ett ordentligt tag om armen.
Lollo flåsar lite grann och kollar bort samtidigt som Linda rycker till.
Ett kraftigt pang hörs när axeln hoppar rätt och Lollo kan inte hindra sig själv ifrån att skrika.
Dörren börjar banka antagligen en reaktion på ljuden inifrån lägenheten.
Berit som fortfarande står vid badrumsdörren hoppar till men slappnar snart av då hon inser att dem med största sannolikhet inte kan ta sig in den vägen.
Lollo sjunker ihop på golvet när Rutger släpper taget om honom. Smärtan är kraftigt men sakta verkar den dra sig tillbaka.

Rutger kollar Lollo först, men inser att han inte kan göra mycket mera för att hjälpa honom just nu, alvedonen och salvan ligger på bordet så han kan ta dem när han vill.

Rutger beger sig till dörren och kollar genom kikhålet, vad han kan se står det åtminstone två zombies och bankar på dörren, tack och lov har Brittas man skaffat inbrottsäker dörr så den tål smällarna, dock står de för nära titthålet så han kan inte se om det står fler bakom dem.

Han rör sig in mot vardagsrummet igen, går dock via köket och tar med ett glas vatten, det ställer han bredvid alvedonen och säger
"Ok, det verkar vara minst två zombies där ute vad jag kan se, men de borde inte kunna komma igenom dörren så det borde vara lugnt."

Tittar på Lollo igen, han är glad över att hans axel inte var ur led.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

"Vi kan ta dem." Jag tittar upp på Rutger när han återvänder till oss efter sin promenad i lägenheten. "Om ni gör väsen av er vid dörren kan jag ta mig upp till våningen ovanför, ta mig in i genom fönstret. Gå ner i trappan bakom och slå in skallen på dem. Eller så kan vi stanna här. Leva av det som finns i det här huset. Förr eller senare kommer nån kanske och räddar oss."

Cissi

Up to no good.
Lunde sväljer hårt och ser mest uppgiven ut när Anders dör i hennes armar. En jävla mardröm! Och nu är Jimmy därute med en mördare och en massa zombies... Shit i helvetes jävlar! Hon slänger en vild blick på Axel och Sigurd och kommer snabbt på fötter. Hennes kläder är täckta av blod men det är ett senare bekymmer..
"Vad står ni där för?" ropar hon och pekar mot gården. "Hjälp Jimmy!"
Hon tränger sig förbi dem och rusar ut mot verkstaden igen. Vapen, vapen, vapen, ah plattjärn! Hon fattar ett med båda händerna och rusar mot dörren.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag smetar på rejält med voltaren gel. Alvedon känns som ett hån, men jag tar ett par ändå.
"Det låter inte som någon bra plan att du ger dig iväg ensam Nicky"

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger får en orolig blick.
"Ja, speciellt om du går upp på övervåningen vi vet ju inte vad som finns där. Lättare skulle det kanske vara om vi lura ut dem på ballkongen och kanske putta ut dem, vi har ju en tom lägenhet bredvid som vi kanske kan använda oss utav? Tänker att man kanske kan göra någon provisorisk fälla som puttar ut dem?"

Laowai

Hero
Anchorman said:
Jimmy, Lunde och Jesper

[nu hoppas vi att Laowai kan öka sin aktivitet lite...]

Anders kippar efter luft samtidigt som han spottar ut blod ur munnen.
Blodet från såret har nu bildat en stor pöl på golvet och även fast Lunde gör sitt bästa för att stoppa blödningen inser dem nog båda att det inte kommer gå att rädda honom.
Anders drar ett sista andetag innan hans blick blir tom och hans bröstkorg säckar ihop.
Helvete säger Axel samtidigt som han skakar lite lätt på huvudet.

Jesper var inne i craftern när all kalabalik gick ned, så han reagerar något senare än de andra på kaoset.

Han kommer ut ungefär samtidigt som Anders fallit till marken, och hans ögon blir stora som tefat.

"Vad i helvete är det som händer?"

Han ser hur blodet forsar ur såret under Anders arm, och inser att det nog är jävligt kort om tid kvar för honom.

Han springer fram till Anders och Lunde.

"Vad fan hände!? Hur i helvete gick det här till!?" Jesper ser hur Anders drar sin sista suck just som han kommer fram och sätter sig på knä bredvid Anders.

"Fan. Helvetes jävla skit! Axel! Vem gjorde det här?" Jesper är rosenrasande, och han händer skakar återigen av adrenalin och rädsla.

"Jonas. Det var Jonas den lilla rövsugaren." Säger Axel sammanbitet. "De stack ut genom fönstret, men du borde inte..."

Jesper började så fort han hörde "Fönstret" klättra ut och springa efter Jimmy och Jonas.

Denna gång har han med sig både yxan och den tjocka arbetsjackan. Yxan drar han i språnget, och springer allt vad han kan efter Jimmy och Jonas.

Han ser snabbt att zombierna försöker genskjuta Jimmy, och ökar allt vad han orkar för att försöka hinna fram till zombien och hugga ner den innan den når Jimmy.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

"Eller så vandrar de iväg av sig själva om en stund. Jag tycker vi ska ge oss iväg innan det blir mörkt, lämna stan eller hitta andra som oss, men jag väntar gärna en stund. Då kanske jag kan använda bågen"

Jag börjar undersöka bågen.