Sjukhuset
Lars nickar sakta med huvudet på Nicolas förslag om klättring. Han kollar på hennes hand och fortsätter.
Så fort farsan har fixat, Jimmys axel, för det var så han hette va? Så borde du låta han kolla på din hand, han kan säkert fixa till något.
Under tiden vila här, så går jag och letar efter något rep.
Lars reser sig och dricker upp det sista ur sin Loka och börjar gå ut ur rummet.
Mohammad kollar lite oroligt på Bengt när han frågar om skjutvapnen.
Nja, jag är ingen expert på det direkt. Men visst behövs det så rycker jag in.
Axel klämmer åt runt handtaget på sitt svärd lite hårdare. Det är nu det gäller, det är en smart men samtidigt korkad plan, men det finns ingen tid att diskutera, Jimmy tvekade inte att springa ut och rädda Jesper och Lunde så Axel ska inte tveka nu att göra det som krävs för att rädda Jimmy.
Jesper springer ut och skjuter sitt första skott som träffar i ryggarna på gänget som står samlade där muttern landade.
Två zombies ramlar av det första skottet, men en av dem blev bara träffad i ryggen och börjar resa sig igen.
Andra skottet blåser av huvudet på ytterligare en av zombierna, haglen sprider sig och träffar en annan i axeln som gör en vändning på ett halvt varv innan den faller i backen.
Axel som ändå tänker att skotten lockar till sig varenda zombie på den här våningen gör ett skrik som påminner om bromsande tåg när han slänger sig på den zombien som börjat resa sig upp.
Hugget sitter perfekt i huvudet, men svärdet fastnar i huvudet och paniken infinner sig när han inser att han inte har något vapen kvar.
Panikartat kastar han sig bakåt men upptäcker till sin förskräckelsen att den kravlande zombien med det skadade benet tar tag i hans ankel med hans utsträckta arm.
Jesper! Hjälp mig för fan!
Ambulansen
Däcken skriker och ryker när Lunde svänger och backar den gamla ambulansen mot polisstationen. Zombies är överallt och dem slänger sig mot bilen.
Två zombies kastar sig upp på huven när bilen backar och slår vilt mot rutan som sakta spricker mer och mer.
Bilen står nu där den ska.
Lunde ser i backspegeln hur fönstret öppnas och en kvinna ställer sig redo att hoppa ner.
Plötsligt slås Lundes sidoruta sönder av en zombie med halva ansiktet avbitet. Zombien sträcker sig in och försöker få tag på Lunde.
Ambulansen är helt omringad av zombies...