Kommer förhoppningsvis snart lägga upp Spionage för öppen speltest och kritik.
Och innan jag börjar fylla ut brödtexten nu tänkte jag se efter vad just Du önskar i ett agentrollspel.
Några snabba om Spionage:
- Regelverket är lätt och snabbt
- Tänk Bourne, Die Hard, nya Bond, 24, Splinter Cell, Mission Impossible
- Nutid, men med viss spännande typiska agentmakapärer
- Du är bäst, på det du är bra på.
Vad spelet erbjuder hittills:
- Inga attribut i form av styrka, rörlighet etc.
- Få färdigheter, för att täcka det viktigaste
- Specialegenskaper (oändlig ammunition och behöver aldrig ladda om oavsett vilket vapen du plockar upp, kan tala alla språk viktiga för äventyret osv)
- System för jakt och skuggning
- I övrigt finns det mest grundläggande klart för hälsa, hur man rullar tärningar osv osv osv.
Vad söker jag?
- Allt ni kan komma på. Särskilda specialförmågor
- Något särskilt element ni tycker att reglerna bör täcka och stödja för att uppfylla känslan i det som inspirerat till spelet
- Helt enkelt. Vad vill just Du se i ett agentrollspel?
Kasta ur er vad ni vill, så svarar jag med om det redan existerar, om det är på G eller om det är out of the question för att det otroligt nog skulle bryta mot den vision jag har.
Vill ni se något särskilt från spelet redan nu? Bara hojta till så slänger jag upp det här.
Och innan jag börjar fylla ut brödtexten nu tänkte jag se efter vad just Du önskar i ett agentrollspel.
Några snabba om Spionage:
- Regelverket är lätt och snabbt
- Tänk Bourne, Die Hard, nya Bond, 24, Splinter Cell, Mission Impossible
- Nutid, men med viss spännande typiska agentmakapärer
- Du är bäst, på det du är bra på.
Vad spelet erbjuder hittills:
- Inga attribut i form av styrka, rörlighet etc.
- Få färdigheter, för att täcka det viktigaste
- Specialegenskaper (oändlig ammunition och behöver aldrig ladda om oavsett vilket vapen du plockar upp, kan tala alla språk viktiga för äventyret osv)
- System för jakt och skuggning
- I övrigt finns det mest grundläggande klart för hälsa, hur man rullar tärningar osv osv osv.
Vad söker jag?
- Allt ni kan komma på. Särskilda specialförmågor
- Något särskilt element ni tycker att reglerna bör täcka och stödja för att uppfylla känslan i det som inspirerat till spelet
- Helt enkelt. Vad vill just Du se i ett agentrollspel?
Kasta ur er vad ni vill, så svarar jag med om det redan existerar, om det är på G eller om det är out of the question för att det otroligt nog skulle bryta mot den vision jag har.
Vill ni se något särskilt från spelet redan nu? Bara hojta till så slänger jag upp det här.