Nekromanti -Splatter- vs. -All Flesh Must Be Eaten-

Insignia

Swashbuckler
Re: White Zombie

"Inte från '32 va?"

Nä, jag tror inte det.

"Är de bra då?"

Jovars, de är hyfsade. Har låtar som "El Phantasmo and the Chicken-Run Blast-O-Rama" (inte den bästa, men den med klart ballast titel) :gremgrin:

"vet aldrig när jag ska använda "de" eller "dem" - känner mig som en dyslektiker"

Om du är osäker så kan du översätta meningen till singular (han/honom). Där du då använder "han" ska det stå "de", och "honom" blir "dem".

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: White Zombie [OT]

"Om du är osäker så kan du översätta meningen till singular (han/honom). Där du då använder "han" ska det stå "de", och "honom" blir "dem"."

Vi hade NP-B i SvB idag, och det där var faktiskt ganska användbart då (skrev en massa om djurens rätt)! :gremsmile: Man tackar!

Rising

Vila i frid
Re: Tjatter skapas av betraktaren.

Oj, känns ju dumt att vara ledig från forumet i tre dagar innan man svarar på frågor om hur man kan skriva så många & långa inlägg...

"Vad är ditt knep?"
Tja, jag gillar att ta upp exempel på det jag pratar om, och då drar det alltid iväg och blir långa inlägg. Sedan använder jag gärna en liknelse för att förtydliga vad jag menar. Liknelser behöver alltid förklaras, så då blir det ytterligare lite mer text. Tja, på det viset blir det en hel del. Sedan stakar jag gärna upp tankebanorna bakom mina funderingar och lanserar några nya termer varpå inläggen blir ännu längre.

Främst blir nog inläggen långa för att jag ogärna vill skriva floskler. Då tar jag hellre i lite och chansar på något som jag är lite osäker på. Sedan kan man backa i efterhand om det visar sig att man varit helt fel ute. Floskler behöver man inte mycket text på sig att föra fram ("rollspel är både 'roll' och 'spel'," exempelvis) medan man behöver mycket mer utrymme på sig att förklara något som verkligen säger någonting. Det gör mina inlägg väldigt långa.

"Och en inte allt för oväsentlig fråga: Hur lång tid tar det för dig att skriva ett av dina genomsnittliga inlägg?"

En halvtimme för korta inlägg som det här. En timme eller två för manifesten, krönikorna och de heta debattinläggen.

När jag ska tänka samtidigt som jag skriver (som när jag klurar fram nya rollspel och regelsystem) så drar det iväg ordentligt. Första inlägget om Eskapix tog säkert tre-fyra timmar att skriva färdigt. Värst var ändå inlägget om stridssystemet 3-2-1 som jag hade öppet i ett eget fönster under tre dygn och säkert ägnade fyra-fem timmar åt varje dygn. Det omskrevs flera gånger, lades till och editerades i en evighet innan jag blev klar med det. I början skulle allt vara ett enda löpande stridsexempel hade jag tänkt mig, men allt det där fick stryka på foten till slut. I stort sett hittade jag också på det mesta om hur själva systemet skulle fungera medan jag skrev det. Det var en riktig pärs.

Men så hade jag ju semester också, och det var på tok för vackert väder ute för att jag skulle vilja gå ut...

/Rising