Styrman
Veteran
- Joined
- 22 Dec 2016
- Messages
- 182
Är det fler än jag som drabbats av att spelarna har en syn på världen och det som händer som gör dem svåra att styra in på äventyren i kampanjen. Hade jag startat en spelgrupp idag hade alla varit tvungna att spela ambriska utforskare (eller barbarer uppväxta i Ambria). Självklart med olika bakgrunder men de skulle behöva ha ett hjärta till Ambria och ett sug för att utforska allt de springer på.
Nu har min spelgrupp blivit Ambria-skeptiker som ser alla fraktioner som fienden. Ingen är trogen ens sin bakgrunds fraktion och alla de möter behandlar de som fienden och tror att alla är bara ute efter att döda dom. Det gör det väldigt svårt att få dem att hooka på krokar man slänger ut. Att de så tidigt som i VV får träffa alverna och blir varse att de gör detta för dem rubbade totalt mystiken och den rädsla för alver som de borde ha. Helt plötsligt tyckte hela gruppen att alverna ät de vettigaste och de vill inte rör något i skogen längre. Helat skulle de inte vilja gå in i Karvosti nu när vi ska spela finalen av HH. Jag fick lov att använda alverna för att motivera dom med att ”hitta vägen till Symbar innan fel personer gör det”. Nu när vi snart styr skutan mot Yndaros och Prios pass så blir det svårt då alvernas roll försvinner en stund. Hur ska jag få dit dem? Hur ska jag få dem att inte misstro alla? Varför ska dom över huvud taget bry sig?
Nu har min spelgrupp blivit Ambria-skeptiker som ser alla fraktioner som fienden. Ingen är trogen ens sin bakgrunds fraktion och alla de möter behandlar de som fienden och tror att alla är bara ute efter att döda dom. Det gör det väldigt svårt att få dem att hooka på krokar man slänger ut. Att de så tidigt som i VV får träffa alverna och blir varse att de gör detta för dem rubbade totalt mystiken och den rädsla för alver som de borde ha. Helt plötsligt tyckte hela gruppen att alverna ät de vettigaste och de vill inte rör något i skogen längre. Helat skulle de inte vilja gå in i Karvosti nu när vi ska spela finalen av HH. Jag fick lov att använda alverna för att motivera dom med att ”hitta vägen till Symbar innan fel personer gör det”. Nu när vi snart styr skutan mot Yndaros och Prios pass så blir det svårt då alvernas roll försvinner en stund. Hur ska jag få dit dem? Hur ska jag få dem att inte misstro alla? Varför ska dom över huvud taget bry sig?