Jag upplever att:
Det sätt jag pratar på påverkar vad jag säger. Om jag exempelvis, som i Polaris tvingas använda ett högtravande språk så påverkar detta också meningen och innehållet i det jag säger och i förlängningen riktar det mitt spel.
Tonen och språket i text och tal som jag som deltagare tar del av innan ett spel ( text ex: speltext, rollformulär, hjälplappar/kort/etc Tal ex: det ätt spelledaren beskriver spelet, verbal spelinformation från spelledare, osv) påverkar mig på samma sätt genom att påverka det språk _jag_ sedan använder -> påverkar innehållet.
Detta blir för mig särskilt tydligt i spel som är bra på att radera mina förutfattade meningar om konventioner och vad som "brukar" vara "rätt", vilket ofta sammanfaller med kortare, metatunga och fokuserade spel.
Håller ni med mig? Varför/varför inte?
Jag vill _jättegärna_ ha exempel på scenarion och spel som tydligt använder sig av ton och sätt att uttrycka sig för att forma spelet!!!
Tack på förhand!