BiobunkerVII
Kaoskardinal
Jag gick i liknande tankar i morse, men vågade inte riktigt yppa dem högt med tanke på att ni är rätt mycket mer erfarna än mig och jag enkelt missar smådetaljer. Men just att det var så viktigt att hålla på tema/snacks och lingo, men att han direkt avslöjar vilka som var i kupa kändes... Billigt.Jag hade en del funderingar på Vimes redan innan 21:30.
- Jag började käckt direkt fråga Vimes i Bikupetråden (som vi fick innan 8 i morse) om denne hade några funderingar på hur vi skulle använda den.
Fick till svar att vi typ inte skulle använda den vilket förvånade mig till den grad att jag tänkte det var ett svar från Vimes för att få mig att tjata vidare i Bikupan och därmed kanske luska ut nått vettigt av vår diskussion.
En vanlig Vimes hade nog gärna snackat på med mig självsäkert frågat på där.
- I öppna tråden outar Vimes direkt vilka som är i Bikupan: också det väldigt märkligt att ta det egna inisiativet utan att först fiskat runt och kollat vad majoriteten (byn) kanske har för bra ideer om detta: detta grepp blev jag väldigt förvånad över.
- Vimes så tydliga ställningstagande om att de som började outa genast ska låta bli med det reagerade jag också på då jag ser att vi bybor här har en alldeles ypperlig chans att gröna oss själva. De två som gör det sist är ergo då scummast på banan då de alltså då kollat in vad alla bybor skrivit.
Men i alla fall så ser jag inte problemet med att bybor grönar sig.
Sidd hade redan skrivit den i bikupan med Vimes. Vimes hade ändå skrivit till den andra ulven. Detta var ju ett bra sätt att gröna Sidd.Dude, nu avslöjar du ju bokstaven i temat för den andra ulven
Det finns en del som framkommit i tråden som talar ganska starkt emot en ulv-Sidd skulle jag säga.Jag blir ju alltid paranoid i såna här sammanhang - Vimes är ju en kall jävel och Sidd en hal jävel, kan vi blivit utsatta för en maskirovka här? Kan ju lätt se Vimes planera ett upplägg där han offrar sig för att gröna sin ulvpolare........
offensivt kanske är fel ord, aktivt kanske är ett bättre ord. när jag var ulv i andra spelet jag spelade höll jag på att kissa på mig varje gång jag skulle skriva ett inlägg, som tur var tog det slut ganska fort...Spelar jag offensivt?
Jag vill ju inte vara den som är den (jo det vill jag fan, nu börjar jag bli varm i kläderna här ), men det finns en hel del som talar ganska starkt frö att Biobunker är den andra ulven.Det finns en del som framkommit i tråden som talar ganska starkt emot en ulv-Sidd skulle jag säga.
Ja du @Majk en av 2 mest scuma tänker jag att nog ändå är @Vimes.......Sidd hade redan skrivit den i bikupan med Vimes. Vimes hade ändå skrivit till den andra ulven. Detta var ju ett bra sätt att gröna Sidd.
Majk, Sidd och Anthrox har outat snacks, alla på samma tema.
Impetigo utvecklade bikupan till ett superverktyg.
Biobunker kom in sent och sa samma som sagts tidigare men hade ändå några bra tankar kring bikupan. Men vilka 2 tycker du är mest scum?
@Octagonal du har skrivit lite och ganska substans löst. Hur tycker du att vi ska gå vidare nu? Har du några tankar kring hur vi kan använda lingo till byns fördel?
de tre första punkterna skulle ju vara praktuselt ulvspel.Jag vill ju inte vara den som är den (jo det vill jag fan, nu börjar jag bli varm i kläderna här ), men det finns en hel del som talar ganska starkt frö att Biobunker är den andra ulven.
1. Hoppade på tåget att rösta på Sidd i princip så fort Vimes och Sidd postade om bråk efter kupan.
2. Ville prata igenom alternativ mellan Vimes och Sidd, trots att det var uppenbart att det var Vimes som var ulven.
3. Försöker directa om uppmärksamhet tillbaka till Sidd igen, trots att Sidd visade rätt bokstav i temat.
4. Flög lågt under stor del av dagen.
Jag har ingen av dem. Någon annan?Mina tre fraser:
Tänka utanför ramarna
Framgångstrategi
Rent intuitivt