Nekromanti SSK

Mogger

Hipsteranka
[ QUOTE ]
Jag såg Jonas Ferry och Anders Sveen speltesta Bliss Stage. Ett intressant spel, men kanske inte min kopp te.

[/ QUOTE ]

Aha! Då såg jag dig! Jag var snyggingen i svart jacka som spelade med Jonas och Anders. Dessvärre var jag tyngd av en utekväll med Järnringen (som slutade på gaybar!) och var inte fullt så social som jag hade tänkt. :gremsmile:

Lindenius

Swashbuckler
Hygglo

Najs. Fast du lyckades verkligen skaka till en bild. :gremfrown:
Men nu är det bara att invänta bilderna från Johan K och LSW antar jag.

*hoippas hioppas*

//erik. hioppas

Johan K

Gammal & dryg
Jag är hemskt ledsen !

Men nu är det bara att invänta bilderna från Johan K och LSW antar jag.
Jag måste medela att jag inte var på SSK.. Så några foton ifrån mig bli lite svårt då. Dock lovar jag dig att fota desto mer när jag är på näta konvent. Hade jag varit där så hade jag fotat jädrar i det !

/ Johan K, som nu åxå blivit med teleobjektiv till kameran.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag hade föreställt mig Mekanurg mer skäggig. Och med basker. Och med en zeppelinare i bakgrunden.
Jag har haft skägg, jätteskägg. Jag fick raka av det i Indien 1992 när min blivande svåger fruktade att jag skulle bli tagen för islamist.Basker, nej aldrig. Zeppelinare, ja det vore underbart.

Gick på "Henrik Örnebring Double Bill" (hur man gör en bra SLP), "Hur man gör en minnesvärd karaktär" med Tommie Löfgren och "Skapa spelvärldar" med ovannämnde baskerlöse Mekanurg. Mysigt alla tre.
Tack för berömmet. Jag kände mig nöjd själv efteråt. Var satt du i publiken? Jag kan inte omedelbart koppla "hellzon" till ett ansikte.

Hellzon

Långsamma Vargen
Var satt du i publiken? Jag kan inte omedelbart koppla "hellzon" till ett ansikte.
Jag som är en sådan stor ikon här på wrnu... :gremgrin:
Nåja. En bit bak, till (ditt) vänster om Illern. Kom in en bit in i föreläsningen.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Foton

Kul med lite bilder !
Finns det fler som fotade forumiter & annat folk ??

/ Johan K, som gjärna hade varit på SSK

Nightowl

Champion
Re: Foton

Mekkes föreläsning ser ut som en 3-poängs kurs i något extremt udda humanvetenskapligt ämne, given under sent 80-tal vid Ludvikas Högskola.

Erik

Storuggla

Champion
Re: Massiv forumitgalleriporr

Och på denna bild kan man se en Quan'talis dold bakom Feliaths paraply! Jag anser numer att Quan'talis liknar min serienasare och inte något annat.

För övrigt diggar jag dina SSK-foton, jag vet inte om du försöker eller om det bara blir så, men det känns som dina bilder är tagna när folk inte vet om det och därför blir bilden fylld av ett liv och rörelse som helt saknas när folk vet om att kameran finns där.

Storuggla, halvdan helfast

Troberg

Sinister eater
Woot!?!?!?

En Dante med mustasch?

Är det dags att förnya körkortet eller funderar du på karriärbyte (vissa jobb kräver en bra mustasch, tex diktator, 80-talsporrstjärna eller mexikansk revolutionär)?

Foggmock

Myrmidon

Yeah, jag försöker faktiskt, men när man har en bautakamera med ett allt annat än diskret zoomobjektiv på är det svårt att inte se ut som att man just ska ta en bild. Så länge man håller sig borta från blixten kan man dessutom ta fler bilder utan att någon märker och har större chans att fånga åtminstone en bra exponering.

En vis man sa en gång att den enklaste vägen till att bli en bra fotograf är att bara visa sina bästa bilder.. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater

Yeah, jag försöker faktiskt, men när man har en bautakamera med ett allt annat än diskret zoomobjektiv på är det svårt att inte se ut som att man just ska ta en bild.
Tips: Utnyttja zoomen. Plåtar du på håll så märker inte folk dig och det hela blir naturligare.

En vis man sa en gång att den enklaste vägen till att bli en bra fotograf är att bara visa sina bästa bilder..
Men då får man ju inte nöjet att tortera folk med de andra 99% av bilderna?!!?!?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Woot!?!?!?

Knutna nävar said:
Vi sjunger en sång som sprids över världen,
till fri republik och förtryckarens stat.
Den ropar ett namn som håller oss samman,
den sjunger om Stalin, vår vän o Kamrat!

Den sjunger om Kampen som leder till Seger,
för klasskamp och uppror den gör sig till tolk.
Den riktar en maning till arbetarklassen
och hälsar förtryckta nationer och folk!

Den fruktar ej död och förbud o kanon.
den intar förtryckarnas förfallna bastion,
och uppmanar alla på jorden som utsugs
kom med som soldat i en Revolution!

Den hånas, bespottas, men kan inte hejdas,
den når alla länder trots borgarnas hat!
Vi bringar ett leve till minnet av Stalin!
Den stålhårde kämpen, vår vän o Kamrat!

Vi sjunger en sång som sprids över världen,
till fri republik och förtryckarens stat.
Vi bringar ett leve till minnet av Stalin!
Den stålhårde kämpen, vår vän o Kamrat!

Illern

koppariller
Och utifall du inte känner igen mig så var det förstås jag som sa' något om Rom :) Jag gillade för övrigt också din föreläsning.

Illern

koppariller
Re: Inte så mycket konvent

och när Krille berättade att "ja, det är en kille som heter Johan Rising" så började några skratta, och hans replik var obetalbar:

"Jaså, det är du, din djävel."
Det var lite skoj faktiskt. Nope, vi har inte träffats innan men däremot lyckades jag i kombination av sedda avatar(er)/kort och dina kommentarer till Krille känna igen dig.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag som inte var där...

...är lite nyfiken på hur lokalerna funkade och hur besökare och deltagare upplevde arrangemang och organisation. Var det bättre än förra året? Var det ett lyckat evenemang även om man bortser ifrån att trevliga gamla bekanta kom dit?

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Jag som inte var där...

gewalium said:
är lite nyfiken på hur lokalerna funkade och hur besökare och deltagare upplevde arrangemang och organisation. Var det bättre än förra året? Var det ett lyckat evenemang även om man bortser ifrån att trevliga gamla bekanta kom dit?
Trångt och jävligt i biblioteket, som sagt. Resten av lokalerna var väl okej. Som Krille sa, synd att det var så ont om rollspel i affärerna. Överlag ganska litet. Fast organisationen verkade fungera. Inte för att jag vet något om det, jag gick bara på seminarier, inga rollspelsarr.

Lyckat, visst. SSK:s seminarier gör ju att jag som inte spelar konventsäventyr kan slå ihjäl tid med mer än att snacka skit med forumiter.

Storuggla

Champion
Re: Jag som inte var där...

Tja, inga rollspelbutiker. Lokalerna var annars jäkligt bra. Stora rum som folk kunde ha sina arrangemang i, magicspelarna bredvid duscharna, högt i tak, bra luftcirkulation så det kändes inte en enda gång kvavt och varmt (vilket är ett problem i skolor där syret tar slut halvvägs genom konventet), civila aktiviteter pågick samtidigt i andra delar av lokalerna så det var en genomströmning av ickespelare (vilket är kul att se). Visst, biblioteket var trångt eftersom det malts in en hord med bord där, men dit gick ju bara figurspelarna så de får skylla sig själva. Bäst av allt var att det fanns ett riktigt fik i lokalerna som alternativ till konventsrestaurangen och att det var nära till matställen (manliga hamburgare, tuttpasta och kebab- och pizzerior. Mums!

Lokalmässigt var det helt klart godkänt i mina ögon.

Storuggla, nu gröt