Nekromanti SSK

Foggmock

Myrmidon
Re: Massiv forumitgalleriporr

Mjo, men det är redundant med zoom när personerna står precis på andra sidan bordet (annat än för utsnitt), dessutom får man hemskt dåliga bländartal med mitt objektiv när man zoomar, förutom då att det är ljussvagt redan från början, vilket leder till slutartider från helvetet.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Hade jag vetat att man fick köpa det engelska exemplaret hade jag gjort det - det låg så lurigt utplacerat att jag trodde att det inte gick :gremfrown:

Din fuskis.

Men jag fick en autograf i alla fall. Har man tillfälle bör man få spel signerade. Tycker jag.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Gamla forumiter träffade: Krille, Dnalor, Foggmock, Rembane och TomasArfert.

Nya forumiter träffade: ALLA ANDRA. Speciellt Storuggla, som har världens bästa jobb (= han kunde peka mig åt rätt håll när jag skulle hem) och Feliath, som hjälpte mig att berätta sanningen för Rising. Han såg så ledsen ut, så jag ångrar det nästan lite grann såhär i efterhand.

Nya spel spelade:

Panty Explosion, som gick ut på att få Storuggla att berätta hur allt gick snett för Dr. Grävling.

DoDT, som jag spelledde. Mördade alla rollpersonerna efter att de tillbringat fyra timmar med att gå i varenda fälla. Det var rätt roligt - de som dog fick spela zombier och ha ihjäl sina vänner i den sista slaktstriden.

Min originalplan var att inte spela alls iochförsig, men det gick bara sådär...

Nya spel and stuff att ta med hem:

Supergänget

Saga

Vildhjarta, ett äventyr till DoD6.

En bild, ritad av Anna-Karin Larsson, föreställande Transformers slashfanart.

Löften till nästa konvent:

Inte spelleda DoD igen

Hålla i ett Artist's Cornerbord någon gång de närmaste åren. Tillbaka till ritbordet och hårdträna, alltså.

Inte köpa silvriga bokstäver att klistra på muggen igen, de dyker upp överallt inom loppet av ett par timmar.

Rising

Vila i frid
Feliath, som hjälpte mig att berätta sanningen för Rising. Han såg så ledsen ut, så jag ångrar det nästan lite grann såhär i efterhand.
Äh, det var kul. Jag blev mest förbryllad, dock. Inte utger jag väl mig för att vara särskilt lång eller ståtlig, här på forumet?

Vulf trodde att jag skulle vara en tjock, högljudd skåning. Det... var konstigare.

/Rising
som tydligen är mer av en smal, orange gymnasieelev i verkligheten än på forumet.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Du kan få se bilden om du hänger med och spelar spel med oss i Luleå någon gång.

Tackar.

Johan K

Gammal & dryg

Aha, trevligt med lite fler bilder !!
Alltdi lika trevligta tt se forumfolk sådär.. =9

/ Johan k, som funderar på att köpa ett 2-gigs minneskort till kameran sin.

Illern

koppariller
Fast jag är lite glad för silverbokstäverna på min mugg :)

Mer Artist's Corner på konvent låter alldeles utmärkt tycker jag.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Foton

Du har rätt. :gremwink:

Jag är konservativ när det gäller föreläsningsverktyg. :gremcool:
Ett blädderblock eller en whiteboard är Windows*-oberoende och sålunda driftsäkra.

*Windows = :t6r-1: :t6b-1: :t6r-1:

Big Marco

Läskig
Jag besökte SSK som en del av min semester och det var en annorlunda upplevelse - om man ser till svensk konventstradition. Jag spelade inget den här gången utan pratade mest med gamla och nya bekantskaper. Dantes mustasch trollband mig så jag först inte kände igen honom. Hälsade på Organ, LSW, Storuggla, Gurgeh, Jonas Ferry, Krille, Arfert, Hr Nils, Fogge, Emil Fröjd (Sverok) mfl. Om jag har missat någon beror det bara på mitt usla minne och är ingen förolämpning.

Magnus Seter fick mig att skämmas då jag inte kopplade ansikte till namn (trots att han har spellett mig vid flera tillfällen). Snackade med Riotminds-Magnus och -Theo, som alltid trevliga människor. Pratade en hel del med Järnringen-gänget och delade lite krigshistorier om spelutveckling.

Mötte Yyy och Caligula - bara en sådan sak! Jag tror inte att någon dog?

Men min mesta tid tillbringades med Henrik Örnebring, Anders&Tove Gillbring och Kim Vässmar, mycket intressant och spännande kom från detta.

Spel köpta: Supergänget, Saga skärm, Slaget om Riket, Damnation City (WoD) och det balla nazi-pulpiga brädspelet Tannhäuser.

Big Marco

Läskig
Löften fådda: Coriolis kommer före jul (i år)!

Fast då lyssnade du inte på nyansen i citatet; "Coriolis kommer före jul(i)." Parantes-i:et sades dock mycket tyst, lite som ett andningsljud. Fast jag förstår Lilja, ser man att det är längre än tre månader till släpp (ovasett när släpp nu är) så ger man ju upp...

Troberg

Sinister eater
Re: Foton

Jag är konservativ när det gäller föreläsningsverktyg.
Ett blädderblock eller en whiteboard är Windows*-oberoende och sålunda driftsäkra.
Den dag jag får världsherravälde ska Powerpoint klassas som ett receptbelagt sömnmedel. Med tanke på hur folk använder det så skulle jag antagligen narkotikaklassat den också, den tycks definitivt vara beroendeframkallande och omdömesnedsättande.

Jag använder bara Powerpoint om jag blivit uttryckligen kommenderad att göra det, annas föredrar jag att rita obegripliga krumelurer på en whiteboard och att interagera mer aktivt med publiken.

VildKatt

Warrior

Där fanns en del överraskningar ja, inte minst Hellzons brist på skägg! Hade det inte stått hans namn där så hade jag inte haft en chans att känna igen honom.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vafan?

Men min mesta tid tillbringades med Henrik Örnebring, Anders&Tove Gillbring och Kim Vässmar, mycket intressant och spännande kom från detta.
Och det droppar du bara så där ... vafan, om ni har coola planer på gång, så kan det ju inte bli dåligt!

Och ja, jag köpte Noir. :gremlaugh:

/M

Tell

Hero
Re: Oerhört! (OT)

Ser kul ut, men hur tusan fungerar de där stegen?