Jag har litet blandade känslor för startrek....
The original series:

har jag bara sett filmerna, och jag anser att de var lite halvtaskiga faktiskt. Vissa, minns inte vilka, var rätt så bra faktiskt, men den där de åker bakåt i tiden för att rädda valar var, rent ut sagt, SKIT!
The Next Generation:

har jag bara sett två filmer av, Inscurecction och Generations, och jag tycker att det verkar vara lite halvt-som-halvt. Mycket bättre än TOS dock!
Deep Space Nine:

har jag aldrig sett....spelat ett gammalt sega spel dock.
Voyager:

Nu börjar det komma någon vart. Jag såg bara lite hackigt, typ 2 avsnitt, missa 1 o.s.v men det vara rätt bra tyckte jag. Lite segt ibland, men detta räddas av Doktorn, som var en väldigt rolig karaktär. Det märktes dock att de ville skaffa lite tittare när de introducerade 7 of 9, i tajta trikåer. Men jag måste säga att man satt uppe och tittade lite då med....
Enterprise

Har följt hela serien. Riktigt bra start! Men serien saktade ner lite väl mycket i andra säsongen. Ibland riktigt dryga avsnitt. Lite för "the american style idea" över det. Men jag tycker om iden med något som utspelar sig innan federationen. Även här tog de med en dam i tighta trikåer....
För att vara ärlig så tycker jag att det ska vara lite mer genomtänkta och sammanhängande avsnitt. Inte bara en massa "Oj-titta-en-planet!-vi-skickar-ner-kaptenen-chefsingenjören-och-vetenskafsofficern"-avsnitt. Det bästa som gått på teve enligt min mening är "Band of Brothers". Såg ett avsnitt och var fast!