Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ah, yes. Det verkar vara den jag fått nys om ja. Tackar!Leumas;n140035 said:Shattered Empire?
Ah, yes. Det verkar vara den jag fått nys om ja. Tackar!Leumas;n140035 said:Shattered Empire?
Detta var det enda jag retade mig på. Varför planka så fruktansvärt mycket av handlingen rakt av från "A New Hope"? Ritningar göms i robotar, som krascha på ökenplanet, kvinna förhörs med Kraften, planetdödarvapen IGEN + typ 10 andra grejor. Otroligt onödigt. Det måste ju ha gott att göra en Star Wars-film Star Wars-style utan allt detta rakt av-plankande?olofglans;n138003 said:Trots att berättelsestruktur är en kopia av fyran (eller femman?), så är den förunderligt bra, tycker jag.
Ja, det störde mig en del också - men mest att jag tyckte det, ibland, var lite klumpigt genomfört. Och lite för att det fick mig att fundera på om komma de filmer också kommer att vara så.Necross;n140054 said:Detta var det enda jag retade mig på. Varför planka så fruktansvärt mycket av handlingen rakt av från "A New Hope"? Ritningar göms i robotar, som krascha på ökenplanet, kvinna förhörs med Kraften, planetdödarvapen IGEN + typ 10 andra grejor. Otroligt onödigt. Det måste ju ha gott att göra en Star Wars-film Star Wars-style utan allt detta rakt av-plankande?
Det roliga med HP-artikeln är att till och med killen som skrev den har skrivit ett svar på den:Rymdhamster;n140130 said:Huffington post gjorde nyligen en artikel om SW VII. Den gjorde mig irriterad, men den gjorde någon annan fly jäkla förbannad.
Svaret på nr 40 är aktuellt för de senaste inläggen =)
Fast, om det krävs krystade och spekulativa förklaringar så ÄR det i min bok ett plot hole. Speciellt om man utan problem kan räkna upp flera.Rymdhamster;n140130 said:Huffington post gjorde nyligen en artikel om SW VII. Den gjorde mig irriterad, men den gjorde någon annan fly jäkla förbannad.
Svaret på nr 40 är aktuellt för de senaste inläggen =)
Då är vi inte överens om vad ett plothål är, och eftersom flera av punkterna i HP-artikeln faktiskt förklaras rätt ut i filmen kan jag inte annat än tycka att författaren bara är en uppmärksamhetstörstande tjurskalle.Måns;n140220 said:Fast, om det krävs krystade och spekulativa förklaringar så ÄR det i min bok ett plot hole. Speciellt om man utan problem kan räkna upp flera.
Ja precis. Jag tycker "recensionen" som jag länkade till klargör detta på ett väldigt fint sätt =)Gurgeh;n140222 said:Det mesta på den där listan är ju inte ens plot holes, utan bara saker som antingen inte förklaras alls (oftast för att det inte behövs, eller för att det ska vara ett mysterium tills det förklaras i nästa film) eller saker som faktiskt förklaras, men den som skrev artikeln orkade inte förstå det.
Vimes;n140231 said:Fan heller. Det där med masken är inte bara ett hål utan en jävla nattsvatt avgrund i storyn. Har inte Abrams eller vad karln heter sett originalfilmerna eller? Vader bränns UTAN MASKEN!!!! KANSKE NI HADE SETT OM NI KOLLAT PÅ DOM RIKTIGA FILMERNA! på Endor. Luke släpar in Vaders kropp, UTAN MASKEN, på skytteln när han ska fly från den kollapsande andra dödsstjärnan. Vaders mask exploderar med dödsstjärnan.
Vader bränns med masken. (extra tydligt runt 0,27) Eventuella plothål där hör Return of the Jedi till. Det är som om du inte ens sett de gamla filmerna, VimesVimes;n140231 said:Vader bränns UTAN MASKEN!!!!