Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Om vi ska vara sånna så ser vi faktiskt inte hur Jabba får Han Solos frysta kropp, så hela return of the jedi behöver göras om från grunden.
Jävla mögrulle!Krille;n140245 said:Om vi ska vara sånna så ser vi inte hur prinsessan Leia får tag på ritningarna över Dödsstjärnan, så hela A New Hope behöver göras om från grunden.
Okej, även om han inte bränns med den (vilket folk vissar att han gör redan) så kan han väll hittat den flygandes omkring i rymden med sina magiska krafter? Han är ju en space wizard med sorcerous ways liksom.Vimes;n140231 said:Fan heller. Det där med masken är inte bara ett hål utan en jävla nattsvatt avgrund i storyn. Har inte Abrams eller vad karln heter sett originalfilmerna eller? Vader bränns UTAN MASKEN!!!! KANSKE NI HADE SETT OM NI KOLLAT PÅ DOM RIKTIGA FILMERNA! på Endor. Luke släpar in Vaders kropp, UTAN MASKEN, på skytteln när han ska fly från den kollapsande andra dödsstjärnan. Vaders mask exploderar med dödsstjärnan. Så båda dina första punkter är sänkta. Och punkt tre är så jävla mycket fan patching att jag vet inte inte vad. Varför skulle han göra en kopia som var förvriden och såg ut som ett fossil? Nä, det här är det största plot holet i filmens moderna historia, det fick mig att nästan lämna salongen (hade jag ätit upp mina popcorn hade jag nog gjort det faktiskt!).
Leia har alltid hatat Chewbacka. Han får ju inte någon medalj av henne vid slutet av Episode 4 när alla andra får det heller. Han får bara stå där uppe som någon sorts sidekick.Toman;n138560 said:Jag gillade filmen, lite väl snabb men det börjar man bli van med nu för tiden.
Det var en grej som faktiskt störde mig mer än allt annat: Efter slutfighten när hjältarna återvänder till basen så går Leia rakt förbi Chewbacka som förlorat sin bästa vän som han hängt med i närmare 40 år (och som hon känt i ca 30 år) och kramar om Rey!! Visst har Rey haft en rough ride men fan så kall hon är mot stackars Chewie, han får inte ens andrakramen!!
Jag vill krama Chewie!
God45;n140250 said:Leia har alltid hatat Chewbacka. Han får ju inte någon medalj av henne vid slutet av Episode 4 när alla andra får det heller. Han får bara stå där uppe som någon sorts sidekick.
Är det inte det Abrams har gjort?Krille;n140245 said:Om vi ska vara sånna så ser vi inte hur prinsessan Leia får tag på ritningarna över Dödsstjärnan, så hela A New Hope behöver göras om från grunden.
Är det inte det som Rogue One ska förklara?Krille;n140245 said:Om vi ska vara sånna så ser vi inte hur prinsessan Leia får tag på ritningarna över Dödsstjärnan, så hela A New Hope behöver göras om från grunden[/URL].
NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!Paal;n140257 said:Är det inte det som Rogue One ska förklara?
Disney patchar alla plot holes!
Nästa film kommer handla om hur ewokerna i hemlighet tränats till mordiska dödskommandos av avhoppade stormtroopers strax innan ROTJ.
Expanded Universe, vilket av ovan är EU?God45;n140258 said:NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
Förutom då att de redan har annonserat filmen. EU är på väg tillbaka.God45;n140258 said:NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
Precis. Allt nytt är canon. Filmer, tv-serier, böcker och serier. På gott och ont.Rymdhamster;n140271 said:Förutom då att de redan har annonserat filmen. EU är på väg tillbaka.
Om man går tillbaks och tittar på vad som faktiskt sagts så förbehåller sig Disney rätten till nekromantik i urval.God45;n140258 said:NEJ! The Expanded Universe är DÖTT! DÖTT!!! Muhahahahahah! Det kommer aldrig komma tillbaks!
Krille;n140245 said:Om vi ska vara sånna så ser vi inte hur prinsessan Leia får tag på ritningarna över Dödsstjärnan, så hela A New Hope behöver göras om från grunden.
Nej, det mesta på den listan är inte plot holes. Men även flera av dem som "förklaras" är det. Speciellt de som förklaras med "dude, det kommer fler filmer. Vi får veta mer då"Gurgeh;n140222 said:Det mesta på den där listan är ju inte ens plot holes, utan bara saker som antingen inte förklaras alls (oftast för att det inte behövs, eller för att det ska vara ett mysterium tills det förklaras i nästa film) eller saker som faktiskt förklaras, men den som skrev artikeln orkade inte förstå det.
Som till exempel: Hur fick Kylo Ren tag på Darth Vaders mask? Är det ett plot hole?
Nej,de är bara saknad information och inte plotthål. Plotthål är när handlingen är inkonsekvent, inte när den är oifylld. Om Han hade dykt upp i sista scenen, vid liv och oskadd, hade det varit ett plotthål.Måns;n140289 said:Speciellt de som förklaras med "dude, det kommer fler filmer. Vi får veta mer då"