Re: Feng Shui
"Men i övrigt anser jag inte att stridsreglerna i Feng Shui var något vidare. I och för sig har jag bara spelat spelet en gång, och inte läst igenom reglerna ordentligt, men jag tycker det urartade ganska mycket i den alltför vanligt förekommande monotonin med "jag skjuter" "-jag undviker" i all oändlighet. Speciellt när någon fiende har högt värde i undvika (eller Kung Fu, eller vilket värde det nu var som användes. Det är ju mindre viktigt) kändes det som om striderna saktades ner onödigt mycket."
Tja, en rak gissning, killen ni slogs mot hade ett namn. Då ska det ta tid just för att han har ett namn och är Viktig Snubbe.
Sen att det blir "Jag slår" och "Han parerar" är inte regelmotorns fel, det ligger väl hos... ja, spelarna snarare.
Därmed inte sagt att Feng Shui inte har underligheter i reglerna (försök höja en färdighet med erfarenhet som det står "Max" vid och se spelledaren svettas).
Jag vill dessutom plugga Hong Kong Action Theatre, där man inte laddar om. Och om man väljer att ladda om så lägger men till sitt nuvarande initiative till nästa rundas. Alltså, laddar man om så handlar man först nästa runda. Annars spelar ammo ingen roll alls, såvida man inte slår 20 på sitt slag, då får man slut och måste ladda om. Fint.
Storuggla, grön gegga i glas