Re: Det påstådda mörkret
Brunt var menat i dett fall som en färg som symboliserar tråk! Vilket SW är....
Ok... Jag försåt att SW för många är en helig ofelbar ko, som tydligen symboliserar all det goda och det bra med Sci-Fi eller Space Opera. Tyvärr så tycker jag att SW är nog en av dom mest överhypade filmer som gjorts. Varför? Jo, pga av det jag skrev ovan. Nämligen, usel regi, dåliga dialoger, sinnessjukt tråkiga karraktärer, ett manus som gör sig lika bra i en tecknad Disneyfilm [och jag hatar allt denna b**sfabrik spottat ur sig] sen är min personliga relation till Lucas inte allt för god, jag menar vad ar han gjort som är bra? THX filmen? ehhhh.... Nope! Willow? Hahaha! Ingen film som åldrats med värdighet!, Howard the Duck? Skulle inte tro det! Sista natten med gänget? Är det en film?
Problemet med Lucas och SW är att det inte finns någon konsekvens i något alls... Lucas ploppar ur sig [eller godkänner] rymdvarelser som ser ut hur som helst, han tycker det är ok att använda jordiska uttryck som Helvete, Alpha, och Beta [trots att dom har ett eget alfabet], "människorna" heter humans och massa annat konstigt... ÄR det i en galax långt borta eller vad är det? Hur troligt är det att man i en galax långt borta för hysterisk länge sen lyssnar på Jazz? Dessutom verkar "kärnfamiljen" vara något man värnar om och tycker är bra i SW [konstigt att man inte ens där kommit längre]... Massa konstigheter!
Något annat som stör mig [fast det har kommit å senare tid] är alla special Editionversioner som Lucas släpper till höger och vänster... Ett exempel på saker som stör mig är scenen i cantinan när Solo möter Greddo. I orginalet skjuter Solo Greddo helt utan förvarning, PANG! Den plastiga dckan faller död! Apbra... Här får vi en idikation på vem Solo är för typ... Detta tyckte Lucas på senare år inte vara politikt korrekt, så i specialverion ETT så skujuter Greddo först... Solos arm gör en spagettirörelse och viker sig på ett minst sagt konstigt sätt, sen skjuter Solo... Varför? Varför ändra på det? Ahaaaa... Solo är inte en skurkaktik person från börjen heller! Aja... I Specialversion 2 så skjuter dom samtidigt! Ehhh... Varför det? Är Solo lika skurkaktig som Greddo nu eller?
Vad jag vill komma fram till är att den scenen i orginalet på sätt och vis lägger måttet på vem Solo är... en inte allt för helnice kille som tänker först och främst på sig själv, sen sig själ sen falcon sen kanske hans håriga kompis.... Under filmerna får vi sakta men säkert se Solos förändring... Han har tydligen ett hjärta av guld
Detta vill Lucas ta bort...
Sen ska vi inte snacka om dom nya filmerna som faktisk är av samma kvalité som ett hål i mitt hjärta... man orkar knapp titta på dom...
Första filmen såg jag på bio och somnade [under actionscenerna] Andra filmen tankade jag hem och somnade [under sista Yodascenen, min kropp orkade inte mer Super Mario], sen såg jag den på bio eftersom min sambo ville se den, då somnade jag under den fruktansvärda kärleksscenen. Tredje filmen kommer jag inte ens se...
Som sagt, detta är mina reflektioner, bara min åsikt! plus en helvetes massa andra människors,men jagser inget fel i att digga en barnfilm... Jag själv tycker Transformers är bra!
MVH
Lexx