Zebulons första inlägg. Han börjar med att nogsamt belysa det faktum att han var goding förra rundan, och då gick han ju som bekant ut för fulla muggar med begäranden om outning till höger och vänster. Därför upplyser han oss lika nogsamt om att han är goding den här gången också, så nu tänker han göra samma sak och gå ut med nästan all väsentlig information om sig själv till att börja med.
Motiverar varför man bör outa all information på en gång med att godingarna är i majoritet och således har fördel av det, och att det blir svårt för ondingarna i och med att allt de säger kan kontrolleras. Verkar ha glömt bort att vi inte har någon info som pekar mot vem som är onding, och således inte skulle ha någon aning om vem som ljög eller inte om alla massoutade. Clearar Han, till synes på grund av att han spelar som en klant, och det känner Zebulon igen sig i. Imperialister kan inte spela som klantar? Intressant teori.
Motiverar massoutande lite mera. Säger att det inte gör något om några ljuger (Detta förstår jag inte, och han förklarar det inte heller). Vidhåller att goda vill dela information och onda gärna vill se att folk håller inne med den. Detta kan jag faktiskt delvis hålla med om, men det behöver inte stämma i alla fall. Det finns en poäng med att hålla inne information som god också, och det är ju just för att ondingarna inte ska få för stor koll på vilka som har högprofilroller så att de kan plocka dem som de vill.
Svarar Vimes med lite gnäll om att Vimes inte bidragit med något. Säger ännu en gång att han vill cleara Han för att "...han är aktiv och han verkar har ärligt uppsåt." Väldigt lösa grunder för att cleara någon tycker jag.
Försvarar än en gång massoutning, denna gång med att rebellerna har förmågor som kräver information för att fungera. Jag håller definitivt inte med, majoriteten av rebellförmågor brukar gå ut just på att få fram och verifiera information inte... något annat som kräver information på förhand. Påstår att ondingarna redan vet vad de behöver. Det tror jag inte heller, som onding vill man ju också ha så mycket information som möjligt, för att kunna göra andra suspekta, gömma sig bäst och veta vilka man ska plocka. Kommenterar för övrigt att han ångar på som vanligt. Mitt resonemang är att uppvisandet av den karaktäristiskt Zebulonska "Gå-påarandan" kan vara en smokescreen för att dölja att han är imperialist. Notera "kan"
Svar till Purgatory. Glad att någon håller med lite, säger att massoutning inte var det han menade men att han är på, han vill bara att rebellerna ska ge ut information så att imperialisterna förhoppningsvis tvingas ljuga. Om vad? De har ju helt tydligt namn, ras, färg, kodnamn och förmågor, precis som vi. Fast det kanske inte var konfirmerat vid det här laget i spelandet.
Propsar än en gång på att man ska lämna ut information. Konstaterar att han själv inte har någon betydande förmåga och tror inte att imperialisterna kommer att se honom som farlig, och att han därför inte tror att de kommer att plocka honom, därför är han inte rädd att gå ut med info om sig själv och pressa alla andra att göra det. Svepskäl för att en sådan aktiv "rebell" inte plockas av imperialisterna? Eller är han redan här övertygad om att han kommer gå på lika många villospår som förra omgången?
Detta inlägg fick mig att haja till. Han svarar Måns när måns påpekar att Zebulons outning med ett namn på en karaktär av ringa betydelse gör att han antagligen inte kommer att åka ut den här rundan och att powerroller som Han solo (Notera att han nämner Han Solo, visst var det han själv?) och Leia nu ligger risigt till. Detta tycker Zebulon är "Coolt!", och det tänkte han tydligen inte alls på. Han säger nu att han visserligen vill att alla ska ge ut information i den mån de känner sig bekväma, och att powerroller givetvis ska vara försiktigare än andra. MEN HALLÅ!! WHOAH IMPERIALISTER, GUD VAD SVÅRT DET BLIR ATT LÄSA MÖNSTRET NÄR ALLA LÅGPROFILROLLER GÅR UT MED ALL INFO MEDANS RESTEN SITTER TYST!! Klantigt, i min mening. Frågar sig om det inte är extremt sällsynt att ondingarna har information om våra powerroller. Jo, det är det. Och det är just därför man ska försöka att inte ge dem någon heller.
Svarar Vimes än en gång, Vimes tycker att det är viktigt att man når ett beslut om VILKEN information man ska dela, och Zebulon håller med och säger att han är helt på. Han föreslår också att man går ut med färg. Detta var jag med på rätt tidigt, för jag tror att man kan göra något utav det, men det är intressant att se hur just Zebulon och Vimes interagerar med varandra så mycket såhär tidigt, samt att de verkar ganska samspelta.
Svarar Krank. resonerar återigen att eftersom rebellerna är flest så vinner de mest på att outa information, i och med att varulvarna börjar med mer information och således har övertaget. Tycker alltås att det skulle ge rebellerna övertaget om man gav både rebellerna och varulvarna samma information. I mina ögon låter det bara som att spela imperialisterna ännu mer i fatet, för de har fortfarande samma mängds informationsövertag gentemot oss, och de sitter dessutom i en position där de kan använda informationen mycket bättre. Påpekar att hans egen förmåga är värdelös utan information (Som förra omgången, Varulvsspel of Cthulhu) Säger också att våra roller och förmågor inte betyder så mycket. Han tycker tydligen att man vinner mer på att bli av med de viktiga rollerna i utbyte mot att man får mycket information om de som har lågprofilroller än man gör på att ha kvar sina siare och väktare ett par rundor i alla fall.
Svarar Basse. Säger att Han är grön i Zebulons bok, men att han kan ändra sig, det var inget hugget i sten. Kommenterar att Basse har skrivit lite nu och att det är bra, men att han inte är i Zebulons goda bok än och hoppas att han tar sig dit. Tycker att Basenanji mest har bromsat och inte bidragit så mycket till kollektivet. Tycker att han ska göra det med mer info, analyser och så vidare. Stora ord, tycker jag, särskilt för någon som verkar ha vart anledningen till att vi förlorade Han Solo.
Clearar Han lite mera, denna gång med motivationen att de båda är nya spelare och Zebulon känner sympati för Han. Påpekar att hans plan om att outa info var genial, och att de som är emot den och kritiserar Zebulon och Han för deras planer antagligen är Varulvar.
Anders Åstrand delar med sig av erfarenhet som går ut på att det är dåligt konstruerade Varulvsspel där byborna tjänar på att massclaima. Zebulon säger att det har han inte tänkt på och har också svårt att föreställa sig hur det går till. Säger att han tänker sluta agera informationstaliban men att han tycker att det är viktigt att folk går ut med info.
Säger att han kom på att massclaimandet dessutom leder till att man inte har något att förhandla med om man blir pressad. Inlägget är ett svar till ett av basenanjis inlägg, där han säger att han är villig att dela med sig sin färg. Zebulon blir glad. Zebulon varnar oss att han kommer spela HELT annorlunda nästa gång, och vill inte bli misstänkt för det.
Röstar på HJK för att han skrivit lite och inte gett något till laget, samt för att han röstat på Vimes som Zebulon tror kan vara skum. Han "...anar ett typiskt rösta-på-varulvs-taktikröst för att senare kunna bli clearad", men förklarar inte hur detta skulle vara en bra idé för HJK. Varför Zebulon tror Vimes kan vara skum säger han inte heller vilket är högst märkligt med tanke på hur bundis de vart hittills. JAG anar alibibyggande. Högst misstänkt.
Säger än en gång att alla rebeller borde gå ut med information, alla som inte går ut med information är "ulvar" och pressen kommer att öka i takt med att listor görs. Vad... säker han låter.
Säger att han inte vill verka tjatig, men han var bara tänkt nedlåta sig till att berätta för oss hur man SKA betrakta information. Det är bra för bybor att gå ut med den och alla som inte tycker det är varulvar och bör hängas. Säger att Krank är dålig för att han säger emot honom, och påpekar att Krank åkte ut i förra omgången medans Zebulon var kvar till slutet. Krank är därför extremt misstänkt, han vill ju inte lämna ut information. Om jag minns rätt så var Zebulon BARA kvar för att han var så ny och folk bestämde sig därför för att vara snälla mot honom. Hur snälla ska vi vara den här gången?
Kommer på att det finns många bra motargument till att inte gå ut med information, men är nöjd med det antal som är villiga att ge ut information hittills. Säger att han ska sluta propsa på att gå ut med mer information (Än en gång). Spontant så känns det nästan som om hans kamrat-imperialister kan ha tatt ett snack med honom om hur suspekt han verkar.
Säger till Vimes att Han tog ledigt från tråden idag och att Han bad att vi skulle glömma det bråk mellan Björn den gode och Han som verkade fejk. Någon annan än jag som börjar få misstankar om att åtminstone Han, Zebulon och Vimes är imperialister?
Frågar Bearnie vad Bearnie egentligen är FÖR, och tycker att han ska bidra med något konstruktivt. Tycker att Bearnie är väldigt anti.
Är nöjd med att han har lyckats få fram info, tänker att våra lowlevel-powers kan jobba med det kanske. Tycker att vi ska gå vidare och avslöja ras eller något. Hela inlägget är ett svar till Måns där han säger att han kanske håller med om att Feu kan ha lagt in en fälla för oss rebeller om vi outar en massa info för tidigt.
Svarar på Måns när Måns säger att han håller med Bearnie om att vi borde se lite klumpade röster. Säger att han inte säger emot Bearnie, nu vet vi att Bearnie kan uttala sig om vad andra sagt. Han vill att Bearnie ska komma med något konstruktivt och konkret!
Ändrar sig och säger att vi borde vänta lite med att gå ut med färgerna och istället gå ut med raser nu. Har hans imperialistpolare fått den information de behövde, eller vad tusan hände här?
Analyserar Bearnie, HJK, Vandraren och Lindenius. Röstar på Bearnie och tycker att han ska övertyga honom om att han är rebell. Motiverar rösten med att analyser har legat under Bearnies förmåga (Vid det här laget finns det flera spelare som fortfarande inte postat några analyser. Jag själv har till exempel inte ens röstat än tror jag) Tycker att Bearnie bidrar väldigt lite, det finns något där som han inte riktigt kan sätta fingret på och HAN HAR FORTFARANDE INTE GÅTT UT MED FÄRG!! GUD SÅ HEMSKT!!! (Detta trots att han sagt att han tycker att vi ska avvakta lite med färg)
Motiverar sin analys av Lindenius. Tycker att Lindenius inte gett prov på någon rebell-taktik. Tycker att det är att göra det lätt för sig att rösta på någon inaktiv.
Säger att han inte är säker på att Bearnie är en skummis, bandvagnar är läskiga yada yada. Han kommer inte kunna ändra sin röst dock, så den kommer ligga kvar på Bearnie.
Svar på Basenanjis analys. Han säger här att han antagligen släppt Bearnie efter hans förklaring (Men han kunde inte, han var ju ute). Tycker däremot fortfarande att han är asskum och att han borde gå ut med info om sig själv. Överlag så håller han med Basse men säger inte så mycket själv, fortsätter dock pressa Bearnie (Utan motivation alls den här gången)
Röstar på Bearnie för att han inte går ut med all information om sig själv. Tycker inte att det är att jobba för laget.
Anmärker på att Han undertecknar Hon. Menlöst.
Ursäktar att han spelat då han var påverkad, men håller kvar vid sin röst på Bearnie. Tar dock tillbaka sitt ultimatum (Jag såg inget ultimatum).
Här svarar han faktiskt mig. Säger att Bearnie visst gormar och skriker (Vilket är utanför min poäng, vilken var att han inte borde gorma och skrika om vilken roll han har, särskilt om den är viktig. Fast Zebulon tycker ju bevisligen att vi ska måla måltavlor på rebeller med viktiga roller)
Postar en lista på sina fem mest misstänkta,
1. Bearnie
2. Lindenius
3. Björn den Gode
4. Craygh
5. Anders Åstrand
Motiverar den inte.
Uppmanar Krank att göra en likadan lista, då han inte tycker att han har så mycket att gå på vad gäller honom.
Säger att han inte förstår sig på Vicotnik, frågar sig om Krank verkligen är den som Vicotnik tror mest på som imperialist och uppmanar Vicotnik att tänka kollektivt om han nu är rebell. Säger att han var supernöjd med tåget mot Bearnie (Som jag FORTFARANDE inte sett en motivation till någonstans) eftersom det gav en del information.
Säger att han misstänker mig och Bearnie mest, men motiverar inte varför. Säger att han verkligen vill att vi plockar en imperialist nu och att det känns som om vi har ringat in några ordentligt (Nämner inte vilka). Säger att det finns några han litar på och som han kommer att haka på om det behövs (Vilket gör att han inte behöver motivera något. Imperialistbeteende) Men han nämner inte vilka eller varför. Säger att han kommer att sluta att säga vilka han tror är rebeller, för han tror att det gör att de blir högprofilmål för imperialisterna.
Lite funderingar kring bandvagnar och att fler är bättre än en. Inget nämnvärt.
Är glad att Bearnie är tillbaka. Sätter mer press på honom och motiverar det med att han har "bidragit lite till imperialistjakten" vid det här laget finns det fortfarande minst en spelare som knappt sagt något alls (jag) och jag förstår inte hur Zebulon kan undgå att förstå att Bearnie har fullt upp med att försvara sig själv mot en hel hög omotiverade röster. han säger att han inte känner något behov av att cleara sig själv (Det är säkert därför han aldrig motiverar någonting) utan bara att spela så bra som möjligt.