Zebulon
Swordsman
Re: Hellzon och Poseur
Vic, vilka har du pingat och vilka resultat har du fått?
Vic, vilka har du pingat och vilka resultat har du fått?
Runda 1: Zebulon = MänniskaZebulon said:Vic, vilka har du pingat och vilka resultat har du fått?
Inte om man tror på resonemanget att impsen har fått något/några intressanta namn som alias. Nu kunde jag ju till 99% gröna en spelare.HJK said:Det var nog en av de mesigaste förmågorna jag hört. Vem som helst som sett star wars känner ju till det. Jag hoppas de andra namnen är lite mer tweener som Anakin eller nåt.
Fluffet är att jag var med och planerade räden och därför vet namn på några som är med. Jag antar att allas förmågor - även de lökiga - är motiverade på något sätt, men det har du förstås inga indicier på i ditt roll-PM.HJK said:Om förmåga är kopplad till karaktär antar jag att han utgår ifrån sin egen förmåga. Jag vet inte om jag tycker förmågan Hellzon nämner känns särskilt kopplad till Leia.#660797
vill inte logga in som osynlig
tror förmåga är kopplad till karaktär
tror ras = immunitet från sianden
tror Rang var DTF's mål
Robotarnas förmåga har nytta av att folk måste säga ras innan de kollar personen. Dude. Fast nu förekommer det bevisligen konstigheter inom rasdetektionen.Än en gång vill han outa ras. Vilken sorts förmåga kan ha nytta av det?#662034
tror imperiet har en eller 2 robotar som max i tjänst
har klacificerat Zeb som illgrön
tycker alla borde outa ras eftersom det inte relevant för DTF men inte outa något annat.
röstar på Han eftersom han vill sätta press på honom och för han har låg rang. (va?)
Hellzon får gärna svara på varför Hans Rank motiverar röstandet.
Men du sa ju nyss att Zebulon var illgrön?#62183
gör en sammanställning av HAN, tycker han verkar mindre misstänkt och röstar på Zeb eftersom han står högst på hans skmummis lista inehållande Banarok, BDG och zeb.
Nu läser ni mig som fan läser bibeln. Jag menar i det inlägget att imps vet vilka färger och ranger de har och lätt kan fejka informationsförmågor. Mer är det inte med det.Han ifrågasätter Banarok för att kunna rädda sitt skinn, då han vet att han blir avslöjad som Leader nästa runda.#662333
gör en sammanställning av Banarok, tycker han inte får ut mycket av det lilla Banarok har skrivit, tycker att banaroks förmåga lika gärna skulle kunna vara ett IMP trick
Jag tycker Banarok är en mupp som kommer ut med sitt högprofilnamn helt opåkallat, ja.Försöker misstänkliggöra Banarok.#662538
svarar på vimes inlägg
tycker Banarok muppar sig som kommer ut som Chewbacca
den Högparanodia tanken om att banarok är imp har slagit honom med (alla är högparanoida så inget speciellt)
Min förmåga är förstås meningslös innan folk kommer ut som något av mina tre namn. När de gjort det kan jag ju bekräfta att de är goda.Jag tror inte på den förmåga han uppgett, att känna till tre goda namn. Det kom allt för lägligt att det var just chewbacca som Banarok outade. Det är nog snarare ett försök att associera sig med Banarok som vunnit trovärdighet med att gå ut med info om ledarna. Jag tror han har nån annan förmåga, antagligen nåt som har med raser att göra.
Jag har vridit och vänt på hur jag ska göra med de andra två namnen, men som Banarok säger så kan ju inte en imp ljuga om ett namn jag nämnt.Zebulon said:Du känner till tre säkra rebeller säger du.
Chewie, alltså Banarok, är en av dom.
Hur många namn har du kvar som är okända för oss andra?
Säg inte namnen.
Det blev nog lite som jag befarade. Folk kommer att stirra på oss den här rundan.HJK said:Har folk slutat spela eller varför blir det inget liv här?
Och Vicotnik då, men jag är inte övertygad.Hellzon said:Kom igen, vi/ni har antagligen tre imps kvar att hänga efter att HJK åkt, och hur mycket leads har vi till dem egentligen? Vimes möjligtvis.
Ehm, borde inte den där grodan som pratar så konstigt vara med och vara siare? Det är väl en ganska viktig karaktär? Alltså jag håller med om att vi förr eller senare måste massouta precis allting, men i nuläget verkar det väldigt dåligt eftersom vi faktiskt har ett annat väldigt bra spår att gå på.Varenda god main character är ju avslöjad redan.