Nekromanti Starta en spelgrupp?

blueskin

Veteran
De som kan dyker alltså lämpligen upp vid Liljeholmen den 22:a klockan 17.30. Ska vi ses vid ingången till McDonalds?

Posta här vad ni heter och hur ni kommer att se ut så känner vi igen varandra.

Jag heter Lars, har lite skägg, glasögon med mörk båge och rakat huvud. I handen kommer jag att ha rollspelet Gemini till försäljning.

Min vän Joakim har brunt hår och står bredvid mig. Fler som kommer?

Zebulon

Swordsman
Jag dyker upp kortklippt, brunhårig med grånande tinningar, glasögon och orakad/skäggig. Har troligtvis jeans, skjorta, svart jacka/kavaj och IT-ryggsäck.
Troligtvis något flackande blick på jakt efter rollspelet Gemini.
Lystrar till namnet Max.

TheSith

Veteran
Är det försent att slå följe?
Jag och en god vän till mig letar just nu efter några att spela med. Jag har precis läst SWsaga-boken dom senaste dagarna och är riktigt pepp.
Vi är båda trevliga och väluppfostrade!
/ David

raincat

Veteran
Jag har dröjt lite med att svara på tiden pga osäkerhet i min planering, men nu vet jag iaf att jag kan komma på onsdag, så det tänkte jag göra =)

Jag har träffat Zebulon/Max tidigare, så vi känner igen varandra, annars så har jag långt, mörkt hår i tofs och kommer med all sannolikhet att vara tämligen svartklädd.

För oss som inte vet hur det ser ut i Liljeholmen, finns det någon risk att missa McDonalds om man åker t-bana dit? (Ska man gå upp i någon speciell uppgång eller så?)

PO/Per Olof

claes

Swordsman
Jag och en kompis dyker upp. Jag ser ut som en kontorssnubbe med lite spretig frisyr. Har samma namn i verkligheten som min användare här på wrnu.

Zebulon

Swordsman
Nä raincat, du bör inte kunna missa McDonalds oavsett uppgång, det ligger mellan uppgångarna. Slå en lov runt en uppgång så lär du se det. Annars har du mitt nr.

/Max

blueskin

Veteran
trevligt, fler som kommer!
jo, i liljeholmen finns två uppgångar och oavsett vilken man tar kommer man ut på det stora torget. ungerfär mitt emellan utgångarna ligger mc donalds. det är lätt att hitta.
vi ses!

blueskin

Veteran
jag har ingen aning om hur många som kommer eller hur alla ser ut men det lär vara svårt att missa ett gäng som står och trycker utanför mc donalds. vi får väl snacka ihop oss om när och hur och var vi ska spela...

blueskin

Veteran
Hejsan alla,

en grymt trevlig fikastund blev det och det känns som att vi alla hade kompatibla ambitioner, kalendrar och syn på rollspelande. Vi beslutade att göra en mailinglista för att enkelt kommunicera med varandra. Vi ska träffas fredag 31/10 nära hötorget klockan 18.00 för att slå fram rollpersoner. Mer specifik plats presenteras internt via e-post.

Det lutar åt en kampanj där man kan spela jedilärling såväl som något annat yrke. Det verkar som att vi blir några ljussabelsvingare, en droid, en tech-snubbe och kanske en gunslinger. Vi får se - vi har ju tid att diskutera detta över mail.

SL (Joakim) får också i läxa att starta en blogg där vi kan hålla reda på varandra, lägga upp handouts och annat samt föra en slags loggbok över vad som händer i kampanjen.

Det var tråkigt att du inte kunde vara med Max, men vi hopppas alla att du kan dy(r)ka upp nästa Fredag! Jag lyckas inte hitta din mail så sms:a den gärna till mig så blir mailinglistan komplett.

Ha det bra alla så hörs vi!
//Lars

gizmo

temporary sunshine
Oj, det ser ut som om jag har tittat in en vecka för sent, vad synd! Karaktärsutveckling, längre kampanjer, varannan vecka, lite "äldre" spelare, det låter ju allt helt perfekt!

Går det kanske bra att jag också dyker upp nu på fredag, även om ni inte har plats för fler spelare? Men det vore bra att kunna säga hej i alla fall, kanske finns det någon möglighet någon gång i framtiden.

Jag är 35, har inte spelat på länge, ville hela tiden börja igen, men har flyttat ganska ofta de senate åren och då är det inte så lätt att hitta en grupp. Har nu bott i Stockholm i nästan två år, och tänker inte flytta igen.

Min svenska, nåja, som man säkert märker är det långt ifrån perfekt, men det blir bättre varje dag, jag lovar.. Det är också något jag skulle gärna vilja testa: om jag är redo att spela på svenska. Jag tror att det kan funka, om spelarna har lite tålamod med mig (och det blir nog nödvändigt att bygga in det i karaktären, men kan ju också göra det intressant på något sätt..).

Hoppas att du läser det här. Även om det är senare än fredag, hör av dig ändå, kanske kan vi träffas någon gång över en kaffe (eller öl) - vore bara bra att prata med några rollspelare i mitt ålder igen.

Kathrin

blueskin

Veteran
Hej, kul att det dyker upp fler intresserade. Jag tycker själv att det är trevligt om du kommer men jag ska rådfråga den store spelledaren och se vad han tycker.

mvh

Lars

gizmo

temporary sunshine
Berätta...
Ok, har spelat för det mesta Fantasy eller åtminstone "svärd och magi" scenarios, lite cyberpunk i nutid en gång, men det var inte så min grej - laptops och mobiltelefoner..

Började med Vampire (Dark Ages) när jag var på universitetet. Lite ovanligt kanske att börja med just det och också ganska sent, men så var det. Så har jag i alla fall aldrig haft den där treasure hunting/monster killing-phase de flesta "unga" spelare kanske har..

Senare har jag spelat med olika grupper, Midgård, Gurps, AD&D, sådant. Det var både i ganska "seriösa" grupper med strikta regler att stanna i karaktär under spelet (prata bara i första person och direkt tal, mycket stämning etc), och ganska oseriösa grupper där man bara hade kul, gjorde galna saker och skrattade hela kvällen. Båda har sina fördelar, beror också på hur gruppen funkar ihop och på dagens form, kanske.

Det där med stämningen är bäst i en grupp där man känner varandra väldigt bra, tycker jag. Har spelat några år med samma "core" grupp - der var på en Midgård värld med anpassade Hårnmaster regler - från den tid har jag de bästa rollspel-minnen.

Men nu har jag inte spelat i över 6 år (jobb, många flytt, som sagt..). Skulle gärna vilja hitta någon "stabil" grupp igen, men till en början vill ja bara spela igen.

Räcker det? :gremsmile:
Kan berätta mer imorgon, har fått meijl med adressen, så ska nog dyker upp. Hoppas att det är ok?
K.

blueskin

Veteran
Jag är ledsen men vår spelledare och några till tyckte att det var tillräckligt många redan. Du och en till som har hört av sig kommer därför inte att få plats. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Kanske kan du dra igång en ny tråd här på forumet?