Nekromanti Stereotypa rollspelare...

Vi har nu kommit fram till att den stereotypa rollspelaren har glasögon, skägg och är antingen trådsmal eller överviktig.

Nu vill jag fortsätta genom att se hur många av rollspelarna som är idrottsmotståndare, vilket också tycks vara genomgående hos den typiske nörden. Vilka sportar, och i vilka sporter?

Själv håller jag på med badminton :)gremshocked:), fast tyvärr inte på någon högre nivå, då det är brist på klubbar här i stan.

/Black Dwarf, som kom på frågan när han läste att [color:\\"green\\"]Han[/color] spelar fotboll.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
har tränat...

Har tränat Basket och Aikido, fast gör inte det längre.
Har en kompis som är lika rollspelsintresserade som jag, och han har fäktats, men gör inte det längre.

/Naug

Rising

Vila i frid
Fast det här är sista "hur är du?"-tråden, okej?

Grr, jag börjar bli nedrigt sur på att sitta vid "visa senaste inlägg de 24 timmarna" och överösas med tusentals nonsensinlägg såsom "hö hö, jag har fjun på hakan" och "jag ser dåligt i motljus" osv.

Nå, nu tycker ni säkert er lekkamrat Rising verkar vara en bitter gammal surgubbe, så innan mitt betyg sjunker igen så kan jag väl vara snäll och svara, då...

Japp, jag är aktiv sportmotståndare. Människor som springer är för dumma för att uppskatta den njutning som enbart en behaglig promenix kan erbjuda. "Sport går bort" -det är mitt motto.

Nå, det är inte så allvarligt menat. Jag har många sportande vänner och respekterar deras val samt sympatiserar med dem då de uppenbart lider av svårartad sinnesförvirring. :^)

...och när det gäller det där andra, så går jag aldrig omkring med någon ansiktsbehåring eller glasögon. Däremot så är jag fullständigt trådsmal, så jag verkar ändå uppfylla några nördkrav som tur är.

/Rising
som antar att någon närsomhelst kommer fråga "har du mjäll?", "dricker du mycket kaffe och äter 'dammsugare'?", "fnyser du åt magicspelare?", "föredrar du konjak framför öl?", "har du stökigt hemma?", "är du naturvetare?", "är du långhårig?", "kan du vifta på öronen?", "sitter du när du kissar?" och en massa annat trams.

Jorkii

Veteran
tränar

Jag tränar judo fem gånger i veckan på lite olika klubbar i Göteborg. Och lirar rollspel.

Tarill

Warrior
Jaha...då ser det ut att vara upp till mig att gnälla över att jag inte ser ut som en stereotyp rollspelare...

Dessutom tycker jag om att dumspringa efter en hyfsat sfärisk luftblåsa klädd i läder (läs handboll)...nollställt sinne och endast inarbetade reflexer (man har en och annan efter ett par år) som styr handlingarna...

Handboll är skitkul, tyvärr finns det lika lite föreningar för den sporten här i stan, och men behöver fler personer än en också.

/Black Dwarf, uttråkad på forumet... borde jobba.

Jorkii

Veteran
Reflexer

Det här med reflexer är väl en gemensam nämnare i de flesta sporter, skulle jag tro. Själv behöver jag kasta mitt favvokast runt 500 gånger i veckan för att ha en chans att lyckas med det på en tävling. Så långt är det väl ok, men sedan måste mina träningskamrater kasta mig 500 gånger i veckan :gremtongue:.

Jacob, som inte vågar tänka på hur många hjärnceller han förlorat på mattan.

Tarill

Warrior
Re: Reflexer

Det är juh det som är så skönt när man efter ett tag inte behöver tänka efter speciellt mycket när man ska göra något...

Kristian, som inte vill tänka på hur många hjärnceller han förlorat på att få diverse saker i huvudet.

Johan K

Gammal & dryg
För min del så försöker jag hålla igång med lite paintball & cykling...

Kneiben

Veteran
Jag tränar ganska mycket sport. Hockey fotboll och man går även på gymmet några gånger i veckan så jag sitter inte bara på arslet och spelar rollspel :gremwink:

w176

Förlorad dotter
Kampsport och rollspel

Trots det här med (det påstådda) idrottsmotståndare så verkar det finnas en kopplig av något slag mellan just kampsport (speciellt budo) och rollspel. (Bara i den här disskutionen hottils så håller tre pers på med budo i någon form)

Min (kvinnliga (= en +3 bonus))intuition säger mig att det förs och främst rollspelare som söker sig till budon (även om det var tvärt om i mitt fall) fast detta leder juh i sig till att en massa budoutövare blir utsatt för en massa rollspels propoganda också, eller?

Eh hur som helst en klar koppling finns det i allafall

/Elin, jujutsuka sedan 8 års ålder

Helmgast
re: Ju-Jutsu och rollspel

Jag började med Ju-Jutsu innan rollspel.

Anton, ska träna ikväll.

Jorkii

Veteran
Det kanske är Kult som lockar?

"Luftstöt och tigertass, det måste jag lära mig" :gremsmirk:
Men när jag började med rollspel hade jag redan tränat kampsport i flera år, så det är tvärtom för mig med.

Jacob, som är imponerad av jujutsuns kata.

Ghorgareth

Warrior
Jag spelar inte rollspel?

Sportar gör jag inte (mina polare tränar karate) och jag är inte direkt överviktig, saknar skägg och glasögon. Spelar jag inte rollspel då? Jag menar, eftersom det finns så många olika variabler borde någon av dem passa in på mig, men det gör de inte. Vill detta säga att jag inte spelar rollspel?

Skulle man istället se till faktumen att jag är kreativ och älskar att skriva läsa och teckna vara en bidragande faktor. Det verkar inte så. Trots att jag är en aktiv spelare och spelledare, så spelar jag inte rollspel enligt den fysiska betäckningen. Trist...

Helmgast
Vänster

Många rollspelare är vänster, såg en ovanligt hög koncentration av Che Guevara och röda stjärnor på LinCon.

Jorkii

Veteran
Puckelrygg

Du kanske har puckelrygg? Det har jag och varje gång jag lägger mig på rygg så knakar det sådär mysigt. :gremgrin:

Jag spelar rollspel.

Trots att jag är en aktiv spelare och spelledare, så spelar jag inte rollspel enligt den fysiska betäckningen. Trist...
Det är synd att du tar det så, när min fråga egentligen bara ställdes för att ta reda på hur mycket av de förutfattade meningarna om nördar/rollspelare, som verkligen stämmer.
Om du däremot tolkade mitt inlägg som att jag tyckte att rollspelare ska ha skägg, glasögon och vara överviktiga alt. undernärda, så kan jag inget annat än beklaga.

Själv har jag faktiskt skägg, även om det inte är mycket, men jag har varken synfel eller övervikt/undernärdhet, och jag räknar mig i högsta grad som rollspelare.

/Black Dwarf, är tydligen otydlig.

telcontar

Warrior
Stereo-typ

Den enda idrott jag håller på med är ölhävning. Man bygger upp både arm- och magmuskler, för att inte tala om hur pissblåsan ökar i omfång! :gremsmirk:Benmusklerna får ju även de en genomkörare varje gång man måste kuta på dass... :gremlaugh: