Nekromanti [STHLM] Repetikon XIX

Urrge

Veteran
Hej jag är ny här och tänker kom ikväll ihop om att ha en kul kväll och träffa nytt folk som gillar rollspel.
Ni får ursäkta min sena anmälning, men jag fix veta om Repetikon igår kväll och jag vill gärna vara med utifrån det jag fick veta igår.
Så jag hoppas att jag kommer kunna få spela något även om jag anmäler mig bara 6,5 timme innan det börjar.

Kikuchiyo

Veteran
Tack för en riktig trevlig kväll, och särskilt stort tack till Anarchclown för både stort tålamod och strålande spellederi. Vilket heroiskt äventyr! :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
Det där var riktigt kul. Inte nog med att vi var 31 rollspelare på nedervåningen (Alaria inräknat som för övrigt tog emot eventuella Repetikonmänniskor som hade velat pröva). Samtliga gick enligt överenskommelse in under Repetikons paraply så vi har nog ett lätt svårslaget deltagarrekord. Om man bortser ifrån Alarierna så var vi ändå 16 pers tror jag som spelade Myths (med Rymdis i Baldurs Gate), Myths (med mig i Upanoom som är aningen skruvad fantasy) och Fiasco (som tydligen handlade om poliser som gjorde skumma saker). Jag kan rapportera att teleportering in i väggar kan ha dödlig utgång och att äta den oheliga skuggfrukten kan vara vanskligt.

anth

Vetefan
Vilka forumiter var där?

Rymdhamster spelledde vättarna Übereil, anth och Hakanlo.
DeBracy spelade Fiasco med Spider Jerusalem, Sia, Eksem, korpen (var det någon mer?)
Anarchclown spelledde pjuppe, Urrge, Kikuchiyo (några mer forumiter?)
Samt att Hjältepoäng och Wilhelmina körde med Alariagänget.

Totalt var det 31 rollspelare i alla fall.

Urrge

Veteran
Ätt den ohealiga frukten var det bästa beslutet jag jag tog, med tanke på att det lede till roligt rollspelande.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Närvarolista
Übereil
DeBracey
HakanLo
Sia
Spider Jerusalem
Rymdhamster
Anarchclown
Pjuppe
Anth
Eksem
Korpen
Wilhelmina
Urrge
Kikuchiyo + 2 vänner
Hjältepoäng + 14 vänner

Jäklar vilket Repetikon det blev! 31 personer allt som allt i fem olika spelgrupper. 2 grupper som körde Myths i varierande settingar, 2 grupper som körde Allaria och en grupp som körde Fiasco. Det blev trångt, det blev varmt, det luktade människa men folk verkade ha riktigt roligt så vitt jag kunde se. De som höll i de andra grupperna får jättegärna prata om deras upplevelser, min egen var genomgående god. Jag spellede en svensk översättning av Myths (även om jag måste tänka på att hålla tungan rätt i mun, jag har spelet det i den engelska varianten så mycket nu att de engelska namnen kommer på ren reflex) där Übereil, Anth och Hakanlo spelade vättar som skickades ut på uppdrag. Den här gången var de tvugna att ge sig in i Äckelträsket för att sammla ihop ingredienser till en magisk ritual. De träffade på älvor, dryader, alver, resar och grodkungar.