Nekromanti STHLMs OSR-träff under jul/nyår

Cyberhest

Konträr kverulant
Re: Arr!

Eksem said:
Jag hade tänkt köra The Ghost Tower of Inverness med OD&D-reglerna, antagligen lätt krympt för att kunna hinnas med på kort tid. Det är en typisk funhouse-dungeon för rollpersoner level 5-7.
Count me in! Aldrig ens bläddrat i den modulen så det blir perfekt!

Eksem

Champion
Det får bli Dragons Lair! Jag är inte särskilt oroad för trängsel, Magic pågår i stora rummet och Alaria tar rimligtvis inte upp mer än ett bord.

Vi kör med start 10, så hinner vi ockupera fina platser!

Cyberhest

Konträr kverulant
Eksem said:
Det får bli Dragons Lair! Jag är inte särskilt oroad för trängsel, Magic pågår i stora rummet och Alaria tar rimligtvis inte upp mer än ett bord.

Vi kör med start 10, så hinner vi ockupera fina platser!
Askalas! Ses!

anth

Vetefan
Jag måste kasta in handduken.
Jag är alldeles förkyld för att ni ska tycka om att vara i närheten av mig.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Trött och sjuk. Även om det nu bara låter som en dålig upprepning. Verkar som att julfirandet varit hårt i år :gremfrown:

chrull

Stockholm Kartell
Rapport från Hobocon#1

Då var det över! Första Hobocon avklarad!

Vi började med två parallella sessioner:
Eksem spelledde The Ghost Tower of Inverness med OD&D-regler i turneringsform. Spelare var Owlbearpig, cyberhest och chrull.
Rob spelledde Tales of the Scarecrow med LotFP. Spelare var CSPTT, Jarl och okänd.
Efter lunchpaus på Curry House så var vi lite färre och det blev ett bord, men två kombinerade äventyr:
chrull spelledde House of the Snail och The Frog Cult med LotFP. Spelare var cyberhest, Eksem, Rob och Owlbearpig.

Eksem hade ihjäl min rollperson i TGToI så jag hämnades med vad som måste ha varit en oturs-förbannelse som hade ihjäl hans första rollperson i Snigelhuset och förblindade hans nästa rollperson med en grodstaty.

Skatter hittades, Saves slogs, HP tappades och hemskheter hände.

Jag hade skitkul och när vi kör igen, för det gör vi, så ska jag se till att ha något förberett som kan tänkas ta ca 3 timmar från start till slut. Med förberedda rollpersoner.

Tack alla inblandade!

Eksem

Champion
Re: Rapport från Hobocon#1

Tack som fan allihop! (Obs, Owlbearpig är inte MrG, eller?)

Jag hade skitkul, har inte spelat så här mycket på en dag sedan jag var barn, och jag kunde faktiskt suttit en liten stund till. Ser mycket fram emot nästa gång :gremsmile:

G

Guest

Guest
Re: Rapport från Hobocon#1

Låter som en riktigt fet speldag!

Chrull: Min pung blev nu i afton stor som en ryggsäck. Dina häxkrafter är stora. :gremlaugh: