Re: Psykoser
[ QUOTE ]
Kvällstidningarna lyssnar glatt på henne varje gång en rollspelare avlider, oavsett om dödsfallet har med rollspel att göra eller om han dog av en hjärtattack medan han var ute och joggade. Korkade och dåligt underbyggda åsikter förtjänar alltid att kallas korkade och dåligt underbyggda, oavsett hur gammal tanten är och även om hon tror att det faktum att hennes korkade åsikter kritiseras innebär att SVEROKs ninjaregemente ligger i bakhåll och planerar att mörda henne när hon går till bussen.
[/ QUOTE ]
För det första är jag högst skeptisk till om detta är sant. Jag kan inte minnas att jag någonsin har läst något om dödsfall med rollspel inblandat där det inte varit fråga om "Mord", "självmord" eller lliknande och givet rollspelshobbyns storlek så torde det vara närmast en statistisk nödvändighet att ett antal rollspelare dött i bilolyckor, av sjukdommar och andra "vanliga" dödsorsaker de senaste åren.
Sedan har jag inte sagt att man inte skall bemöta hennes åsikter om/när de dyker upp i den almänna debatten. Det jag ogillar och tycker är "onödigt" är att förlöjliga henne som person. Dels känns det smaklöst och dels tycker jag att det tillskriver henne en betydelse som jag inte egentligen tror hon har.
För ärligt talat, tror du på allvar att kvällspressen behöver hennes hjälp för att skriva skandalreportage och gotta sig i andras olycka på det sättet som skedde i t.ex. Halmstadsfallet eller när den här killen ströp sig själv?
/Bjorn