Då min nuvarande spelgrupp är bakåtsträvande stofiler* undrar jag om det i Stockholm med omnejd står att uppbringa spelare intresserade av att lira lite Dungeon World.
DW är ett fristående fantasy-hack av Apocalypse World, och kan därför kategoriseras som ett samberättarspel. I det här fallet ettsamberättarspel spel-med-större-spelarinflytande-än-tradrollspel** med närmast övertydliga influenser från klassiska Dungeons & Dragons.
Om någon i min nuvarande spelgrupp vill vara med och lira DW går det såklart alldeles utmärkt.
* Nä, det är de egentligen inte. Men några av dem har uttryckt stort ointresse av att spela annat än D&D och/eller dess kloner.
** För att gör Svarte faraonen glad.
DW är ett fristående fantasy-hack av Apocalypse World, och kan därför kategoriseras som ett samberättarspel. I det här fallet ett
Om någon i min nuvarande spelgrupp vill vara med och lira DW går det såklart alldeles utmärkt.
* Nä, det är de egentligen inte. Men några av dem har uttryckt stort ointresse av att spela annat än D&D och/eller dess kloner.
** För att gör Svarte faraonen glad.