Nekromanti [Stockholm] Forumsöl på BA, fredag den 17 feb

anth

Vetefan
Det här var antagligen den näst mest awesome forumsölen i världshistorien.
(förra månadens episka forumsöl är ett ideal som andra forumsölar bara kan tråna efter och avguda)

Efter mycket räknande (ni får rätta mig om jag har fel) fick jag det till 16 närvarande personer: Anarchclown, anth, Arfert, chrull, Gardener, gizmo, Ithaqua, Korpen, krank, Lupus Maximus, Sapient, Spider Jerusalem, Stövelkatten, Vicotnic + chrulls minion och Stövelkattens minion.
(och där torde även diskussionen om vad man kallar icke-forumiter vara avklarad)

Stövelattens sammanfattning är korrekt (det är skrämande vilken god koll vissa forumiter har på vår "systersajt" rollspel.se).

Något Stövelkatten missade (för han satt på andra sidan bordet) var en intensiv diskussion om Sveriges inkompetentaste politiker genom tiderna. Jag vet inte om man enades om en vinnare men många bra kandidater vaskades fram.

Senare på kvällen, när Stövelkatten började drabbas av minnesluckor, diskuterades saker som tyska igelkottskopulerare, FRAs awesomeness och deras möjlighet att avlyssna hela internet, mystiska ölsorter (IPA?) och möjligheten att avsluta forumsölen med efterfest hos Dante.

Sapient

Swashbuckler
Korpen said:
chrull said:
Stövelkatten said:
* Chrull dansade vals på bordet med en liten liten saltgurka.
Äh, nu är du elak. Saltgurka är inte vad jag skulle kalla din ... grejj...
Men det låter mycket bättre så, om man avslöjade att du glatt tuggade på "korven" som katten slängde upp på bordet så skulle det kunna misstolkas...
Var det inte Gizmo som visade mest intresse för Stövelkattens korv? Eller höll sig Gizmo till skinkorna?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Stövelattens sammanfattning är korrekt (det är skrämande vilken god koll vissa forumiter har på vår "systersajt" rollspel.se).
Ska det va Stövellatten? :gremwink: Synd att jag missade, dotter med 39 grader och tjej bortrest. Men Ill be back!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Stövelkatten said:
* BRP nämndes nog inte ett dugg.
Jo =)

För övrigt var det fantastiskt roligt alltihop. Diskuterade BRP, genus, jobbiga inskränkta släktingar och hur jobbigt det kan vara att behöva ha med dem att göra på jularna, det här med politikers allmänna oförmåga att vara kompetenta på några som helst områden, skruvade politiska tester och - såklart - en liten smula skolpolitik de sista minuterna innan jag stack.

Det blev väl en fem timmars sömn innan jag skulle upp och ta mig till Vico och spela brädspel idag, men... Värt det. =)

anth

Vetefan
Niklas73 said:
Ska det va Stövellatten? :gremwink: Synd att jag missade, dotter med 39 grader och tjej bortrest. Men Ill be back!
Jag skulle säga att det var flera forumiter.
Du får gärna gissa vilka, men jag kommer varken bekräfta eller dementera några namn. :gremsmile:

anth

Vetefan
Sapient said:
anth said:
Du får gärna gissa vilka, men jag kommer varken bekräfta eller dementera några namn. :gremsmile:
Pfft. Nu antyder du att du skulle minnas några namn.
Jag kan varken bekräfta eller dementera att jagg minns något.