»Normies« såklart. Samtliga definitioner passar ju …anth said:Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt).
Har ni några förslag?
»Normies« såklart. Samtliga definitioner passar ju …anth said:Förra forumsölen dök det upp ett par icke-forumiter - och vi funderade på vad vi skulle kalla dem (icke-forumiter låter så tråkigt).
Har ni några förslag?
Dom är minions. De ska stå mellan dörren och biblioteket, så att när Velociraptorerna överraskande rusar in blir de upptagna med att slita dessa minions i stycken och vi kan smita ut genom köket!Spider Jerusalem said:Det eller påla.anth said:Ja! För med "frälsa" menar du väl "bränna på bål"?...Radioaktiv said:Istället för att förinta dem skulle vi väl kunna kalla dem för vilsna själar, och så frälser vi dem?
Bra plan.Sapient said:Dom är minions. De ska stå mellan dörren och biblioteket, så att när Velociraptorerna överraskande rusar in blir de upptagna med att slita dessa minions i stycken och vi kan smita ut genom köket!Spider Jerusalem said:Det eller påla.anth said:Ja! För med "frälsa" menar du väl "bränna på bål"?...Radioaktiv said:Istället för att förinta dem skulle vi väl kunna kalla dem för vilsna själar, och så frälser vi dem?
Ungefär lika som att beskriva sin lem följande "Lite större än en 1 årings vänster arm".Lupus Maximus said:Med tanke på att en av de som inte var registrerade här på forumet var i sällskap med någon som är registrerad; hur intelligent är denna diskussion?
Inte speciellt.Lupus Maximus said:Med tanke på att en av de som inte var registrerade här på forumet var i sällskap med någon som är registrerad; hur intelligent är denna diskussion?
Syfte och verkan sammanfaller inte alltid.Dante said:Inte speciellt.
Men det tror jag heller inte var syftet. Jag läser den i alla fall som vore den skriven med glimten i ögat.
Ja, det är ju tur att alla som är intresserade av rollspel har starkt självförtroende och lätt för att "bryta in" i nya sociala grupper, så att det är minimal risk att något sådant läses in... ;-)Eksem said:Det är en ironisk och medvetet stendum diskussion, som pågår ganska djupt i det internskämtande, självrefererande och självironiska träsket. Jag är helt övertygad om att ingen är intresserad av att hålla någon ute från dylika tillställningar, och det är förstås mycket olyckligt om någon läser in något sådant.
Jag vågar påstå att viljan att definiera »vi och dem« gäller alla smala subkulturer.Lupus Maximus said:Nåja, det riktigt positiva är att i fortsättningen behöver jag bara länka till denna tråd då jag vill poängtera min syn om varför rollspelande är så pass marginaliserat.
Det är inte direkt något som jag ser är begränsat till subkulturer.Dante said:Jag vågar påstå att viljan att definiera »vi och dem« gäller alla smala subkulturer.
Jag föreslår att vi bildar den nya subgruppen "forumsölarna",Lupus Maximus said:Det är inte direkt något som jag ser är begränsat till subkulturer.Dante said:Jag vågar påstå att viljan att definiera »vi och dem« gäller alla smala subkulturer.
Om fördelarna med att skapa gemensamhet, via att definiera "vi", någonsin övervägt nackdelarna med de konflikter som kommer från att definiera "dem" är i och för sig en intressant diskussion; dock en som jag i sådana fall tar på annat ställe än i en tråd för att planera en pub-träff.
Jag förstod iofs ironin i det hela, men vill för ordningens skull påtala att jag också reagerade på tonen, som gjorde mig rätt obekväm.Eksem said:Det är en ironisk och medvetet stendum diskussion, som pågår ganska djupt i det internskämtande, självrefererande och självironiska träsket. Jag är helt övertygad om att ingen är intresserad av att hålla någon ute från dylika tillställningar, och det är förstås mycket olyckligt om någon läser in något sådant.
Äger en rollator, som jag knallade runt med ganska exakt för ett år sen +/- några månader..Eksem said:Sååå... gammal... *host*anth said:Vi vill också berätta att vi har blivit handikappanpassade! Detta betyder att numera får alla OSG-spelare låna gratis rollatorer i baren.
Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan i vilket fall!
Om det finns någon som faktiskt tagit illa upp över att kallas "mugglare", "noid", "minion", "SLP" et.c. så är jag den förste att be om ursäkt.Lupus Maximus said:Ja, det är ju tur att alla som är intresserade av rollspel har starkt självförtroende och lätt för att "bryta in" i nya sociala grupper, så att det är minimal risk att något sådant läses in... ;-)
Och jag blir den andre som ber om ursäkt om någon tagit illa vid sig.Lupus Maximus said:Ja, det är ju tur att alla som är intresserade av rollspel har starkt självförtroende och lätt för att "bryta in" i nya sociala grupper, så att det är minimal risk att något sådant läses in... ;-)
Här var vi fördomsfria …Lupus Maximus said:Ja, det är ju tur att alla som är intresserade av rollspel har starkt självförtroende och lätt för att "bryta in" i nya sociala grupper, så att det är minimal risk att något sådant läses in... ;-)
Wut? Vem har bestämt det? Rent traditionellt (vi har ju faktiskt haft forumsöl i drygt tio år nu) så har vi varit många som tyckt att dessa tillställningar är alldeles utmärkta tillfällen att bli svinfulla på.anth said:Forumsölen är INTE en plats man går till om man vill supa sig full.