Nekromanti Stora rollspelsjuryn 2012

Genesis

Ni dés ni maître
Ojsan, vilken överraskning! Kul med ett sådant pris och kul att bli nominerad. Tyvärr får jag nog avböja. Rollspel är inte något jag spenderar så mycket tid på just nu, och jag har apdålig koll på sån't här. Av namnen som nominerats för pris känner jag igen mindre än hälften.

Så tyvärr, det vore nog ingen bra idé.

Arfert

Facit
Tack för nomineringen, men jag kan inte vara med pga arbetsbelastning (nytt spel t.ex.).. pallar inte så mycket nuförtiden. :gremfrown:

Sapient

Swashbuckler
Gör som flera andra och svarar på nomineringen här, liksom i PM.

Tja, jag har funderat och övervägt. Och följt tråden.

Det är kul att vara nominerad. Det är tråkigt att så många goda krafter avböjer, även om jag har full förståelse för skälen.

Ja, jag kan tänka mig att vara med i juryn. Jag har inte så väldigt god koll på sentida svenska rollspel - få av dem har jag läst, än färre har jag spelat. Men jag har hyfsat bra koll på utländsk utgivning, inom de områden som intresserar mig mest, och jag har bra koll på äldre svensk utgivning (främst Äventyrsspel, men också t.ex. Lancelot och Ragnarrök...). Det kan kanske vara mitt bidrag till juryn.

Big Marco

Läskig
Jag är hedrad över nomineringen och i en annan tid hade jag med glädje och entusiasm sagt ja. Men just nu finns inte utrymmet för mig att göra detta med den kvalitet som uppdraget förtjänar och då är det bättre att tacka nej. Men återigen tack.

anth

Vetefan
Nu har samtliga nominerade svarat och vi har 8 personer som accepterat - följaktligen kommer juryn bestå av:
Johan K
krank
NilsK
Sapient
Svarte Faraonen
Vitulv
w176
Ymir

Jag ber juryn vänta en liten stund med sitt arbete.
Arbetsgruppen är färdig med arbetsdokumentet och kommer att presentera det för styrelsen (i föreningsforumet, där även medlemmar kan kommentera) om en liten stund.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Hm. Lite jobbigt att vi ändå fick två deltagare som befann sig i samma umgängeskrets. Lovar dock att inte diskutera juryarbete med Ymir annat än via officiella kanaler, så slipper vi problem med undanhållande av information och så.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Svarte faraonen said:
Hm. Lite jobbigt att vi ändå fick två deltagare som befann sig i samma umgängeskrets.
Gåsa-maffian!

Jäv! Korruption! Mutskandal!

Vimes

Sillkung
Dante said:
Svarte faraonen said:
Hm. Lite jobbigt att vi ändå fick två deltagare som befann sig i samma umgängeskrets.
Gåsa-maffian!

Jäv! Korruption! Mutskandal!
Jag har hela fickorna fulla av skånedollar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Svarte faraonen said:
Ja, det var mycket olyckligt. Särskilt ironiskt med tanke på att det var du som påpekade att det var något vi skulle undvika:

Svarte faraonen said:
Jag tycker också att vi bör ta hänsyn till att det blir en viss geografisk spridning inom juryn, så att den inte domineras av någon enstaka umgängeskrets. Både Dante och Vitulv är till exempel förtroendeingivande, men jag hade inte velat ha båda i samma jury, då det hade gett en enstaka spelgrupp allt för stor vikt. På samma vis vore det en dålig idé om både jag och Ymir hamnade i juryn.

Vimes

Sillkung
Vitulv said:
Ja, det var mycket olyckligt.
Nu ska vi inte överdriva. Klart att det optimala hade varit att ha personer som är helt oberoende av varandra. Men det fanns det inte underlag för.

Jag har svårt att se hur det skulle kunna påverka juryns arbete menligt. Det är ju inte som om halva jurygruppen består av en spelgrupp.