Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Och kanske absolut viktigast för mig (i alla fall när jag är spelledare, för jag är självisk på det sättet =) är det här: Så länge det inte finns något i stil med pudelpoäng så behöver jag som SL aldrig ta ställning till om en spelares beskrivning var ball och bonusförtjänande eller inte (och som SL har man så mycket man måste ta ställning till redan).
Om det finns bonuspoäng att dela ut måste jag ta ställning: var det här värt ett poäng eller inte. Med medföljande protester från (vissa) spelare ifall jag inte delar ut poäng för deras "uppenbart balla och fullkomligt logiska manöver". Och delar jag ut poäng bara för att slippa de diskussionerna så sänker jag ju ribban för vad som krävs hela tiden. Bättre i så fall att bara dela ut poängen oavsett beskrivningar eller inte (Eller bara höja spelarens färdighetsvärde) och låta beskrivningarna komma naturligt när det finns något att beskriva.
Om det finns bonuspoäng att dela ut måste jag ta ställning: var det här värt ett poäng eller inte. Med medföljande protester från (vissa) spelare ifall jag inte delar ut poäng för deras "uppenbart balla och fullkomligt logiska manöver". Och delar jag ut poäng bara för att slippa de diskussionerna så sänker jag ju ribban för vad som krävs hela tiden. Bättre i så fall att bara dela ut poängen oavsett beskrivningar eller inte (Eller bara höja spelarens färdighetsvärde) och låta beskrivningarna komma naturligt när det finns något att beskriva.