Just nu så är jag öppen för det mseta, så ni som svara. Tänk inte på vad ni tror att jag gillar, utan svara på vad just NI gillar !!Jag vet inte vad du gillar för böcker
Om jag skulle läsa något nytt skulle jag läsa "the years of rice and salt" av kim stanley robinson men jag kan inte rekomendera den jag kan bara rekomendera författaren då jag inte läst den än vilket var den typen av böcker som ditt inlägg verkar fråga efter, om jag skulle rekomendera något skulle det antingen vara marstrilogin (red mars,green mars och blue mars) eller om du inte läst de än "wheel of time".Är sådär småsugen på att läsa nått nytt inom de genrers som nämns i topicen.
Om du skulle gå till biblitoeket, vad skulle du plocka ut & läsa ??
Är sugen på lite nya tipps !
Jag menar bägge de sakerna. Så du får gjärna tippsa mig om i bokväg.Menar du "nytt" som i "nyskriven" eller "nytt" som i "nånting jag inte hört talas om"?
Well, jag gillar Tolkien, Clarke, Eddingss.. Bara för att nämna några författare. Har läst en hel del av dem.Om det är det senare får du nog tala om vad för nått du läst hittils, och framför allt, vad du tycker om.
Det har du rätt i, det tror jag också skulle passa, att jag inte tänkte på det.Fast Terry Brooks gamla Shannaraböcker lär passa dig Kanne, om du inte redan läst dom.
Bara att instämma i alla dessa tips.Övriga har jag inte läst, men Earthsea och Lankhmar har man ju hört mycket gott om.De jag kan rekommendera är A Song of Ice and Fire av George R R Martin, Book of the New Sun av Gene Wolfe (han har skrivit annat också, som också ska vara bra, men det har jag inte läst), Perdido Street Station, The Scar och Iron Council av China Miéville