Våld! Och Strålmannen, final edition.
Mmm, vettiga stridsregler. Det är väl allt jag har att säga nu. Finns ju inga fina dåligheter att gnälla på.
Eller jo. För att gräva fram gammalt bös: Hur gör man egentligen med Tricken? Exemplet med Kapten Sverige hintar ju på att man kan ha fler än ett Trick på samma Egenskap (Norrsken och Försvarssköld passar båda till hans Kraftstrålar.) och regeltexten på sida 6 säger egentligen inte emot. Menmen, kanske bara jag som är trögtänkt.
Annars kanske jag skulle pilla klart på Strålmannen. Att jag inte har gjort klart honom innan skyller jag på lathet.
<ul type="square">
[*]Effekt 2 - Överladdning: Strålmannens strålattack kan ibland spåra ur och bränna upp det mesta runt honom. Det brukar vara mindre populärt, men det ger sannerligen resultat.
[*]Byt mot femma - Illusorisk arme: Strålmannen skapar helt enkelt en arme av sig själv att dölja sig i. Det brukar fungera...
[*]Slå om - Osynlighet: Strålmannen gör sig eller någon annan osynlig genom att på serievetenskapligt maner generera en bild av bakgrunden över sig/den andre. I en del fall har det slutat våldsamt, när superskurken har lyckats se igenom illusionen och klubbat ner Strålmannen när han trott han var säker.
[/list]