Nekromanti Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle...

Johan K

Gammal & dryg
Då skulle jag vilja ha dessa 2 superkrafter:

* Inbyggd stavningskontroll, så man alltid skulle stava rätt, här & på #rpgonline

* Termostat, så man slipper svettas som en gris så fort det blir över 20 grader varmt.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Superkrafter jag skulle vilja ha, som skulle..

Det uppstår framförallt när jag går och lägger mig. Ritualen är nämligen som följer: jag går på toaletten, tvättar mig och borstar tänderna. Därefter ligger jag och läser en liten stund innan jag släcker lyset, men just omkring då så måste jag känna efter om jag verkligen inte behöver gå på toaletten en gång till för säkerhets skull innan jag somnar. Och även fastän jag vet att det inte behövs så gör jag det ändå eftersom det känns som om det behövs eftersom jag tänker på det. Inte speciellt logiskt, men alla har vi våra nycker.
Behöver jag påpeka det uppenbara i att om du hoppar över pinkeriet första svängen på muggen, dvs när du borstar tänderna, utan spar det till besök nummer två i samband med att du släcker, så slipper du känna att du går "en extra gång"?

Fast det är klart, någon hobby ska man väl ha.

/Anders

Gordeg

Hero
Jag vill ha förmågan att telepatiskt kunna fipsa folks öron på avstånd. Jag skulle använda den kraften på bilister framför mig som gör något jag stör mig på, som att hindra trafiken eller bete sig oförutsägbart på olika sätt.

Gordeg

Organ

Out of time, out of mind
Tråk-Organ bidrar med superkraftsfri lösning

* Inbyggd stavningskontroll, så man alltid skulle stava rätt, här & på #rpgonline
Ha alltid ett wordfönster el.dyl. öppet när du forumerar. Så fort du skrivit något så kopierar du snabbt över det och gör en spellcheck (kom igen då, vem vill hugga på den enkla? :gremgrin:), eller så gör du tvärt om och skriver direkt i word och för sedan över till det inlägg du håller på med. Det är många dyslektiker som gör så och det innebär ett minimum av extrajobb när man väl fått rutin på det.

/Anders

Gordeg

Hero
Re: fipsa? [ANT]

Det kanske är dialektalt? När man fipsar någon knäpper man honom bakifrån på örat med pekfingret. Det är ett bra straff åt de som missköter sig i trafiken.

Gordeg

Jambu

Swordsman

Det skulle ju inte funka! Quietus får effekten att allt som låter inom en radie av 6 meter runt en tystas ner, men om ljud kommer utifrån...! uti... ut...

Vad i helvete håller jag på med?!

*bankar huvud mot väggen, postar, och stänger fönstret*

Jambu

Swordsman

Vafaaen... Alla bra är ju redan tagna...

Jag skulle väl vilja ha en magisk pizza... eller nåt...

Bah!

Rising

Vila i frid
Re: Tråk-Organ bidrar med superkraftsfri lösning

skriver direkt i word och för sedan över till det inlägg du håller på med. Det är många dyslektiker som gör så och det innebär ett minimum av extrajobb när man väl fått rutin på det.
Å ännu bättre, om man redan har superkraften ett-knippe-hundringar-över:

Istället för Words rättstavningskontroll kan man använda en särskilt utformad hjälpprogramvara, såsom Stava Rätt, som man aktiverar precis såsom rättstavningskontrollen, men som ger utökad hjälp. Bl.a. så får man se orden man skrivit i exempelmeningar (som kan läsas upp med talsyntes), så att man kan kontrollera att man skrivit rätt. Med word är det ju möjligt att skriva fel ord med rätt stavning utan att få någon varning, såsom om man exempelvis skriver "öppna en dör och gå in", vilket alltså är en sorts skrivfel som Stava Rätt är utformat för att lösa.

Det kostar en del juice, dock.

/Rising
kungen på hjälpprogram för funktionshindrade.

Rising

Vila i frid

Det kanske är dialektalt? När man fipsar någon knäpper man honom bakifrån på örat med pekfingret.
Jag hade aldrig hört det, men jag förstod direkt när jag läste det, och började omedelbart att skratta. Skitbra ord, och en skitbra superförmåga!

Min teori till att Nightowl inte förstod är att norrlänningar i gemen inte förstår onomatopoetiska ord, eftersom man av tradition inte kommunicerar så mycket med ljud där uppe och därför tänker mer i bilder. Vilket iofs helt och hållet talar emot Dnalors språkintresse, men jag är så inskränkt fördomsfull att jag inte låter detta rubba mig. Jag är Prejudicator, och jag ska aldrig bowla med en flata, låna ut pengar till en zigenare, dricka ikapp med en irländare eller äta brownies som lagats av en miljöpartist, aldrig!

magoo

Hero

vara billiga i rollspel:

- Kunna namnen på alla som kan mitt namn, gärna skulle jag vilja kunna alla deras mellannamn också, och namnen på deras makar, barn, husdjur och kusiner. Det är inte kul att vara namnblind när resten av världen verkar ha hur lätt för namn som helst.

- Superhjälteförmågan att blixtsnabbt trassla ut min headsetsladd från min dect-sladd, mussladd eller andra sladdar som headsetet alltid trasslar in sig i på kontoret.

- En närstående förmåga: Kunna få perfekt ordning på sladdar och kablar så att det inte blir ett råttbo av damm och fulhet utan att behöva göra det tråkiga arbetet att reda ut dem. Jag vill bara kunna knäppa med fingrarna - snäpp!

/Magoo, drömmer om rent skrivbord

Johan K

Gammal & dryg
Re: Tråk-Organ bidrar med superkraftsfri lösning

Haha !
Smart lösning, skall jag skriva längre texter så är det nog en alldlels kanonbra lösning !

magoo

Hero

Men du, om du var här skulle du få en riktig najs kram av mig. En hård revbensknäckare med dunk i ryggen eller kanske en mjuk kanelbulle-kram. Kärnvapen kan jag tyvärr inte stå till tjänst med, däremot ett mycket förkortat telefonsamtal från mitt jobb som kan övertyga dig om att ditt liv inte suger mest av alla:

Jättearg man: Jag har inte fått mina rabattkuponger!

Jag: Vi skickar ut rabattkuponger till kunder som handlar för mer än 600:-/månad. Du kanske inte kommer upp i den summan?

Jättearg man: Jag har minsann rättigheter! Du får kolla upp det här!

Jag kollade upp mannen (som jag antog var pensionär). Han var knappt 30 år gammal och bodde hemma hos sina föräldrar. Han handlade väldigt lite hos oss, däremot fick hans föräldrar rabattkuponger.

Jag: Du kommer inte upp i beloppet för kuponger, dessutom får dina föräldrar kuponger och ni räknas som samma hushåll.

Jättearg man: Jag vill ha egna kuponger!

Jag: Tyvärr delar vi bara ut kuponger till stamkunder.

Jättearg man: Ja jag brukar i alla fall lura er... jag brukar gå på Konsum på fredagar och leta i kundvagnarna efter kvarglömda kuponger och handla för dem, HA HA!

Jag: ?????? (förstummad och förfärad tystnad)

Så när ditt liv känns trist, tänk då på killen som står och rotar efter rabattkuponger i andras Konsumvagnar och känner sig som en vinnare när han får fem spänns rabatt på Sheba kattmat.

/Magoo

Organ

Out of time, out of mind

Min teori till att Nightowl inte förstod är att norrlänningar i gemen inte förstår onomatopoetiska ord
Nu är min praktiska erfarenhet av öronsnärtar tämligen rudimentär men det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat? När jag gick på mellanstadiet så praktiserades dock något som kallades "disch", vilket är att man klappar till någon i nacken med öppen handflata (vilket då låter just "disch").

/Anders

Rising

Vila i frid

Jättearg man: Ja jag brukar i alla fall lura er... jag brukar gå på Konsum på fredagar och leta i kundvagnarna efter kvarglömda kuponger och handla för dem, HA HA!
*Kiknar av skratt*

Jag måste ändå säga att det var rätt sött; man måste ju bara unna en sådan människa känslan av att få triumfera på något sätt, här i livet...

Och du befäster din position som drottning på OT-forumet; men det har jag ju redan smickrat dig för tidigare.

Tack för kramen, förresten. Det känns redan bättre. :^)

Nightowl

Champion

Nu är min praktiska erfarenhet av öronsnärtar tämligen rudimentär men det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat?
Nix - speciellt inte när en NORRLÄNNING knäpper någon på örat!

(Dessutom kallade vi det alltid för att "knörta", och det är ju inte heller onopotto... onanipetting... det där snuskiga ordet Rising använde.)

Erik

Rising

Vila i frid

det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat?
Det gjorde det absolut när jag fipsade igår kväll... med din mamma.

---

Öh, nä... Min "dinmamma"-förmåga är weak.

/Rising
Tycker faktiskt att "fips" var utomordentligt ljudillustrerande. Lika mycket som hundar säger "vov", iaf.

Nightowl

Champion

*garvar så han kissar på sig* OK, jag har jobbiga kunder ibland men det är på en mindre absurd nivå. Den här killen var ju sublimt skruvad!

En lokal jobbig typ på mer mundan nivå har ett outsägligt fånigt namn som jag tyvärr inte kan avslöja, men låt oss säga att han heter, typ, Ulf-Sixten. Varje gång han varit och dummat sig brukar jag och en kollega stå och säga hans namn med oerhört pipig röst tills vi fnittrar hysteriskt. Det hjälper gott! :gremgrin:

Erik

Gordeg

Hero

Nu är min praktiska erfarenhet av öronsnärtar tämligen rudimentär men det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat?
Okej, kalla det vad ni vill, bara jag får använda det för att bestraffa intet ont anande motorister!

Gordeg

Organ

Out of time, out of mind

Det gjorde det absolut när jag fipsade igår kväll... med din mamma.

---

Öh, nä... Min "dinmamma"-förmåga är weak.
Jag skulle vilja gå ett steg längre än så och faktiskt säga att den är PATETISK. Det är till och med så att DIN MAMMAS "din mamma"-förmåga är vassare.

/Anders