Behöver jag påpeka det uppenbara i att om du hoppar över pinkeriet första svängen på muggen, dvs när du borstar tänderna, utan spar det till besök nummer två i samband med att du släcker, så slipper du känna att du går "en extra gång"?Det uppstår framförallt när jag går och lägger mig. Ritualen är nämligen som följer: jag går på toaletten, tvättar mig och borstar tänderna. Därefter ligger jag och läser en liten stund innan jag släcker lyset, men just omkring då så måste jag känna efter om jag verkligen inte behöver gå på toaletten en gång till för säkerhets skull innan jag somnar. Och även fastän jag vet att det inte behövs så gör jag det ändå eftersom det känns som om det behövs eftersom jag tänker på det. Inte speciellt logiskt, men alla har vi våra nycker.
Ha alltid ett wordfönster el.dyl. öppet när du forumerar. Så fort du skrivit något så kopierar du snabbt över det och gör en spellcheck (kom igen då, vem vill hugga på den enkla? ), eller så gör du tvärt om och skriver direkt i word och för sedan över till det inlägg du håller på med. Det är många dyslektiker som gör så och det innebär ett minimum av extrajobb när man väl fått rutin på det.* Inbyggd stavningskontroll, så man alltid skulle stava rätt, här & på #rpgonline
Å ännu bättre, om man redan har superkraften ett-knippe-hundringar-över:skriver direkt i word och för sedan över till det inlägg du håller på med. Det är många dyslektiker som gör så och det innebär ett minimum av extrajobb när man väl fått rutin på det.
Jag hade aldrig hört det, men jag förstod direkt när jag läste det, och började omedelbart att skratta. Skitbra ord, och en skitbra superförmåga!Det kanske är dialektalt? När man fipsar någon knäpper man honom bakifrån på örat med pekfingret.
Nu är min praktiska erfarenhet av öronsnärtar tämligen rudimentär men det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat? När jag gick på mellanstadiet så praktiserades dock något som kallades "disch", vilket är att man klappar till någon i nacken med öppen handflata (vilket då låter just "disch").Min teori till att Nightowl inte förstod är att norrlänningar i gemen inte förstår onomatopoetiska ord
*Kiknar av skratt*Jättearg man: Ja jag brukar i alla fall lura er... jag brukar gå på Konsum på fredagar och leta i kundvagnarna efter kvarglömda kuponger och handla för dem, HA HA!
Nix - speciellt inte när en NORRLÄNNING knäpper någon på örat!Nu är min praktiska erfarenhet av öronsnärtar tämligen rudimentär men det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat?
Det gjorde det absolut när jag fipsade igår kväll... med din mamma.det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat?
*garvar så han kissar på sig* OK, jag har jobbiga kunder ibland men det är på en mindre absurd nivå. Den här killen var ju sublimt skruvad!Jättearg man: Ja jag brukar i alla fall lura er... jag brukar gå på Konsum på fredagar och leta i kundvagnarna efter kvarglömda kuponger och handla för dem, HA HA!
Okej, kalla det vad ni vill, bara jag får använda det för att bestraffa intet ont anande motorister!Nu är min praktiska erfarenhet av öronsnärtar tämligen rudimentär men det låter väl för 17 inte "fips" när man knäpper någon på örat?
Jag skulle vilja gå ett steg längre än så och faktiskt säga att den är PATETISK. Det är till och med så att DIN MAMMAS "din mamma"-förmåga är vassare.Det gjorde det absolut när jag fipsade igår kväll... med din mamma.
---
Öh, nä... Min "dinmamma"-förmåga är weak.