Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
De som anlänt sent eller inte deltagit aktivt (från mina ögon sett)
* Maniac
* Reeca
* Smrt.

Bör ha lite att komma med.

Sen så drevas det gentemot Fain just nu.

Jag håller med det som skrivits gällande Fain. Det är inte okay att sitta helt utan åsikter efter allt som skrivits. Det är inte heller okay att lägga en blank röst.

Röst: Fain
Recca, tack. :gremtongue:

Jag var sen eftersom jag var avstängd i en vecka. Sen var det rollspel ikväll också så jag kom inte igång med själva läsandet förräns ganska sent på kvällen.

Jag undrar vad du vill att jag ska komma med exakt? Åsikter? Outa mig? Vi kan göra så här, jag hoppar på drevtåget mot Fain.

Röst: Fain

Motivering? Du motiverar så bra här och jag anser att alla bör ha outat nåt innan runda 2.

Förresten, var det någon som såg min fråga jag ställde i mitt första inlägg, jag tyckte inte att jag fick nåt svar på den?

Är det inte okay att använda erfarenheter från tidigare spel till att dra nån form av tveksamma slutsatser om hur det kan fungera den här gången?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Varför har du valt att hämta statestik från runda 2 för?
Första och andra rundan är det väldrigt stor skillnad på.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Jag har också en fråga kring varulvsspel generellt. Är det så att varulvarna kan sitta på information också eller är det bybor som har information enbart? Jag vet att varulvarna kan ha krafter men jag minns inget om information. Och är det en regel snarare än undantag att bybor har information?
Det har hänt att varulvarna har haft både förmågor och information.

Recca said:
Är det inte okay att använda erfarenheter från tidigare spel till att dra nån form av tveksamma slutsatser om hur det kan fungera den här gången?
Allt är tillåtet så länge det sker enligt spelets regler. Dock är det oftast väldigt svårt att dra några slutsatser om spelets uppbyggnad då det är en annan spelledare än tidigare spel.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Klart det är. Vi har ju två tidigare spelledare för varulvsspelen här, klart de drar på sin erfarenhet av att arrangera spel. Vi andra kan ju också fundera på spelets konstruktion ur vår erfarenhet, det har ju gjorts endel under rundan också.

Jag blev lite förvånad över unfairs statistik. Han själv har väldigt många inlägg, men jag kan inte riktigt komma ihåg vad han har skrivit. Nåja, det är säkert bara mitt minne som spökar.

Dessutom är jag lite fundersam över Lu-kaazh. Visst, han har skola och har spelat rollspel med mig. Men 4 inlägg placerar ändå honom bland de tystaste. Kanske ska vi ha ett drev mot honom snart?

Recca

Femme Fatale
Korpa said:
Anyway, Vimes har outat så jag är nöjd för stunden. Det är lite småintressant att det inte kom någon motivering till varför han outade kunskap istället för beväpning eller kön, men kommer det ingen motivering sen kan jag alltid återkomma med den frågan.

Motivering: Samma som med Vimes, jag vill veta något. Drevet mot Dr. F är kvar, trots att han har outat och därför finns ingen anledning för mig att hoppa tillbaka dit. Jag röstar inte på Fain eftersom det redan är ett fint drev mot honom och sedan är det bara två som har en röst på sig och Vimes har outat men inte Vicotnic.
För min del är det inte konstigt att Vimes kom med den informationen med tanke på det han skrivit innan. Jag ville faktiskt ifrågasätta varför han redan hintat åt just den infon i förväg för då hakade han inte på nån motivering eller anledning.

Jag lutar åt att temporärt gröna Vimes. Men det är säkert alldeles för tidigt att göra sådant.

Lukas

Mannen i Gult
Möller said:
Dessutom är jag lite fundersam över Lu-kaazh. Visst, han har skola och har spelat rollspel med mig. Men 4 inlägg placerar ändå honom bland de tystaste. Kanske ska vi ha ett drev mot honom snart?
Om du kollar de andra spelen jag varit med i så kan du se att jag alltid brukar vara bland de tystaste.
men det är något jag jobbar på att förbättra. men just nu är jag lite upptagen med skola, så jag återkommer i eftermiddag.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Recca said:
Korpa said:
Anyway, Vimes har outat så jag är nöjd för stunden. Det är lite småintressant att det inte kom någon motivering till varför han outade kunskap istället för beväpning eller kön, men kommer det ingen motivering sen kan jag alltid återkomma med den frågan.

Motivering: Samma som med Vimes, jag vill veta något. Drevet mot Dr. F är kvar, trots att han har outat och därför finns ingen anledning för mig att hoppa tillbaka dit. Jag röstar inte på Fain eftersom det redan är ett fint drev mot honom och sedan är det bara två som har en röst på sig och Vimes har outat men inte Vicotnic.
För min del är det inte konstigt att Vimes kom med den informationen med tanke på det han skrivit innan. Jag ville faktiskt ifrågasätta varför han redan hintat åt just den infon i förväg för då hakade han inte på nån motivering eller anledning.

Jag lutar åt att temporärt gröna Vimes. Men det är säkert alldeles för tidigt att göra sådant.

Sånt där snack är farligt. Att börja gröna folk runda 1 är självmord. Vi har ett par som inte har skrivit något och ett par av oss som göra mathiastestet hela dagarna här.
Känns som vi bör invänta svar från Fain då han är under drev just nu. Men jag känner inte att Vimes är grön, vet ju inget om någon än.

Lukas

Mannen i Gult
Recca said:
Gröna aldrig någon offentligt, då ger du bara varuvararna en tydlig ide vem som måste dödas

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Jag blev lite förvånad över unfairs statistik. Han själv har väldigt många inlägg, men jag kan inte riktigt komma ihåg vad han har skrivit. Nåja, det är säkert bara mitt minne som spökar.

Har räknat igenom det med och det stämmer. Kommer att inkludera den statistiken i min kommande uppdateringar.

Möller

Hubert Hortlax
Det kan förövrigt kanske vara intressant att notera att Fain har synts rätt länge i listan över inloggade användare under förmiddagen, men alltså inte skrivit något.

Så illa är det inte, kanske läser hen ikapp för att kunna svara senare. Men får vi inte ett ordentligt svar från Fain idag läggs ett smått misstänkt beteende på ett annat.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Det kan förövrigt kanske vara intressant att notera att Fain har synts rätt länge i listan över inloggade användare under förmiddagen, men alltså inte skrivit något.

Så illa är det inte, kanske läser hen ikapp för att kunna svara senare. Men får vi inte ett ordentligt svar från Fain idag läggs ett smått misstänkt beteende på ett annat.
Jag är alltid inloggad på rollspel.nu antingen på jobbet eller hemma då jag alltid har en dator igång som har en browser körandes och det finns alltid en tap för rollspel.nu. Så det behöver inte betyda något.
Man jag håller med har vi inte fått nått svar idag så är det konstigt.

Möller

Hubert Hortlax
Ja, jo. Jag sitter ju också här hela dagarna, utan att för den delen faktiskt konstant läsa.

Men Fain var inne någon timme och läste i tråden (det syns ju här) för att sedan försvinna. Helt bra är det inte.

Möller

Hubert Hortlax
Har läst igenom Fains inlägg nu för att dubbelkolla.

Hen har nämnt upprepade gånger att han har lite tid. Hen har också deltagit lite i spelet, motiverat både en röst på Vimes och en på Dr. Frankenstein. Så illa ser det kanske inte ut att vara. Men en riktig röst med en bra motivering skulle vara trevligt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dr. Frankenstein said:
Känns som vi bör invänta svar från Fain då han är under drev just nu.
Det är inte bara Dr.F, utan även jag och många andra som vill ha svar från Fain. Dock så har jag efter omläsande av diverse inlägg insett att han troligen inte kommer att svara förens på söndag.

Jag vill uppmana alla att drevet gentemot Fain inte skall vara det ända utan vi behöver dra igång ett till.

Unfair

Hero
Vicotnik said:
Jag hittade inte något för runda 1 tyvärr.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
unfair said:
Vicotnik said:
Jag hittade inte något för runda 1 tyvärr.
Vad hade du för ide att det skulle uppnå att ta in statistik från ett annat spel samt runda 2 i det spelet?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Recca said:
Gröna aldrig någon offentligt, då ger du bara varuvararna en tydlig ide vem som måste dödas
Eller så kan ulvarna använda sig grönandet för att förvilla. Jag gjorde det själ i senaste Stargate-liret. Deklarerade Vimes som grön väldigt tidigt för att se ut som en väldigt trovärdig bybo.

Således håller jag med Lu-kaazh fullt och helt att det är väldigt dumt att börja temporär gröna.

Vimes är absolut inte grönad på något vis.
Betänk:

Korpa said:
Men som sagt. Den frågan lär vi ju komma tillbaka till.