Om du läser mina inlägg från början till slut har jag velat pin-pointa beväpning hela vägen. Varför misstänker jag Vimes; alternativ 3, att jag trodde att han "anade" sig till att beväpning är kopplat till förmåga. Min tolkning på det var att han ville invagga ulvarna i falsk säkerhet grundad på att beväpning endast härleder till huruvida någon är demon eller ej i tredje ledet. Dvs. Om varulvarna tror att det enda sättet att plocka dem är genom att de 1. avslöjar beväpning och 2. avslöjar förmåga, så är det safe för dem att outa beväpning.
Därför hakade jag på hans tolkning till en början. Sen när diskussionen mer började handla om att byborna borde mörka sin beväpning, något jag inte fattade att det kunde leda till, så blev jag med ens kritisk mot Vimes. Det blev jag av en enda anledning: Min information är bara bra om beväpning 1. är känd och 2. kan sias.
Men Vimes väg gick mot att mörka beväpning. Det var en scum-tell för mig och jag började nysta i hans uttalanden och hittade en hel del som rörde den information som han hade släppt.
Sen verkade det som att ingen hade samma misstankar som mig. Det var många som försvarade Vimes genom att han var "drivande", något jag har varit lika mycket som honom. Min outning gjorde jag väl medveten om att det kunde ställa mig i dålig dager, men hade du verkligen väntat dig en annorlunda outning efter alla hints jag droppat.
Vidare inser jag också att detta ställer Vicotnik i en dålig dager, men du lägger upp det som att min outning inte kan vara rätt i det här inlägget du gör: Du säger att om detta leder till att Vicotnik åker och han är bybo så är det dåligt för oss och om han är varulv så har jag grönat mig själv. Det är ju ett befängt resonemang där jag åker i runda 2 hur jag än gör. Från ditt sätt att se på det är ju jag en ulv, hur och när jag än väljer att droppa min information.
Om jag ska vara ärlig tror jag ungefär lika lite/mycket på Vicotnik och Smrtihara.
Era aggressioner mot Vicotnik grundar sig på att han har angett att han inte kunde plocka bort en röst från Fain eller hur det nu var, för att han inte var vid datorn, vilket mer ser ut som att han mindes fel (som jag tolkar det). För det är ju helt meningslöst att ljuga om, eller? Sen blir han sur, sure... Jag tycker det är onödigt att bli sur över en liten petitess, men herregud. Han får tre röster på sig för att han minns fel.
Som jag ser det kan det finnas tre-fyra personer till med hagelgevär. Vi vet ju inte det än. Det kan vara den andra stora gruppen vapen.
Om du tittar på mina senaste inlägg så frågar jag också Smrt vad hon tror om att Fain angett gevär istället för till exempel jaktgevär, som skulle följa samma "system" som beväpningen hagelgevär. Jag är hela tiden inställd på att forska i det här med beväpning, är inte det en tell på att min information handlar om beväpning, och alltid har gjort det?
Med allt det här sagt så vill jag även nämna att anledningen till att jag går ut med min information är för att jag är paranoid och jag misstänker att ulvarna skulle vilja plocka mig. Den info jag gått ut med känns så väldigt värdefull och jag vill inte råka bli uppäten och tappa möjlighet att gå ut med den. Sen hoppas jag också förstås att ulvarna inte äter upp mig nu när jag droppat den här infon (och det är för att jag är lite ego och inte vill åka första rundan i mitt första varulvsspel).
Angående hur relevant min info är just nu? Jag vet inte... Vimes har redan hintat åt att han tror att jag har information om vapen. Om en demon har kommit ut med vapen efter det att våra fiender klurat ut att jag har info om vapen, så måste den infon nästan vara lögn.
Det kan också hända att hagelgevär är den andra stora gruppen vapen, och då är min information inte så mycket att ha heller...
Som avslutning: I nuläget kan jag inte tänka mig att min information ger så himla mycket faktiskt. 1. det finns flera som inte outat beväpning. 2. det finns två personer som outat beväpning och om nån av dem är ulv så borde de ljuga om beväpningen.
Däremot: Om någon sitter på en siarförmåga och kan kolla upp beväpning så har min information gett något i det långa loppet. Och i det ljuset var det väldigt bra av mig att dels driva på en outning av beväpning och dels avslöja min kraft i första rundan, så att siaren kan använda infon för att kolla beväpning.