Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Dock så har jag efter omläsande av diverse inlägg insett att [Fain] troligen inte kommer att svara förens på söndag.
Rätt uppfattat, dåligt av mig att jag missade det.

Då verkar ju drevet mot Fain fullständigt menlöst. Vi kan göra annat fram till söndag.

Röst: Paxen
Paxen rök ihop rejält med Vimes. Troligtvis är det bara så att båda vill byns bästa, men hade olika åsikter om hur det skulle skötas. Men vi har med visst resultat drevat mot Vimes. Jag tycker det kan vara intressant att göra detsamma med Paxen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Dock så har jag efter omläsande av diverse inlägg insett att [Fain] troligen inte kommer att svara förens på söndag.
Rätt uppfattat, dåligt av mig att jag missade det.

Då verkar ju drevet mot Fain fullständigt menlöst. Vi kan göra annat fram till söndag.
Jo jag håller med ingen ide att dreva mot någon som inte är här förens på söndag.

Samt att jag skulle gärna vilja veta mer om Paxen då vi fick ur lite information av Vimes som kan vara användbar. Och då Paxen verkar inte ha några problem att skriva och formulera sina åsikter så tror jag vi kan få ut något användbart.
Så även jag ändrar min röst.

Unfair

Hero
Dr. Frankenstein said:
unfair said:
Vicotnik said:
Varför har du valt att hämta statestik från runda 2 för?
Första och andra rundan är det väldrigt stor skillnad på.
Jag hittade inte något för runda 1 tyvärr.
Vad hade du för ide att det skulle uppnå att ta in statistik från ett annat spel samt runda 2 i det spelet?
När jag började räkna inläggen i denna tråden så trodde jag fortfarande att det var i runda 1 i Mutant som det hade publicerats. Och när jag upptäckte att det inte var så så ansåg jag fortfarande att det var värt att nämna det jag hittade. Om någon orkar räkna alla inlägg i runda 1 Mutant/Gate så var min gäst.

Mina önskemål med informationen var att ingen skulle bli glömd och att jag ville se hur mycket folk skrivit. Det är lätt en svaghet för alla varulvar som dessutom har varit med flera gånger tidigare, att de beter sig onormalt och inte följer sina vanliga mönster.

Recca

Femme Fatale
Maniac said:
Blir inaktiv från kl. 14 till kl. 20 idag.
Du kan inte passa på att skriva något mer medan du är aktiv?

Du är den där spelaren man måste aktivera genom att typ knuffa framför sig mot orcherna, annars står hen bara där handfallen och så småningom hör man mest snarkningar borta från ditt hörn?

Jag byter min röst till Maniac, för jag gillar inte det här. Om det här beteendet ska bli en trend så vill jag ha mer outat direkt.

Röst: Maniac

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
unfair said:
Dr. Frankenstein said:
unfair said:
Vicotnik said:
Varför har du valt att hämta statestik från runda 2 för?
Första och andra rundan är det väldrigt stor skillnad på.
Jag hittade inte något för runda 1 tyvärr.
Vad hade du för ide att det skulle uppnå att ta in statistik från ett annat spel samt runda 2 i det spelet?
När jag började räkna inläggen i denna tråden så trodde jag fortfarande att det var i runda 1 i Mutant som det hade publicerats. Och när jag upptäckte att det inte var så så ansåg jag fortfarande att det var värt att nämna det jag hittade. Om någon orkar räkna alla inlägg i runda 1 Mutant/Gate så var min gäst.

Mina önskemål med informationen var att ingen skulle bli glömd och att jag ville se hur mycket folk skrivit. Det är lätt en svaghet för alla varulvar som dessutom har varit med flera gånger tidigare, att de beter sig onormalt och inte följer sina vanliga mönster.
Jag anser att du inte svarat på varför du tog in information från ett annat spel till det här. Det finns få relationer mellan spelen, utom att några av spelarna är dom samma.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Och åter igen så blir det statistik nu med fler tabeller.
Konrand Konvalj: 0 (Unfair, Möller)
Möller: 0 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 0 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 2 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen, Fain, Vicotnik, Möller)
Dr. Frankenstein: 2 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Korpa: 0 (Paxen)
Vicotnik: 2 (Vimes, Korpa)
Fain: 2 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj, Recca)
Paxen: 2 (Möller, Dr. Frankenstein)
Maniac: 1 (Recca)

Ingen: Fain

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 1 (Unfair)

Man: 1 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes

Antal Poster:
Dr. Frankenstein: 38
Fain: 5
Konrad Konvalj: 13
Korpa: 15
Lu-kaazh: 6
Maniac: 9
Möller: 8
Paxen: 22
Recca: 4
Smrtihara: 1
Unfair: 25
Vicotnik: 30
Vimes: 28

Möller

Hubert Hortlax
Notera att Maniac inte har röstat alls efter nio poster utspridda över hela rundan.

Innan 14 vill jag se en röst med en ordentlig motivering från Maniac, annars är hen lika skum som Fain.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Notera att Maniac inte har röstat alls efter nio poster utspridda över hela rundan.

Innan 14 vill jag se en röst med en ordentlig motivering från Maniac, annars är hen lika skum som Fain.
Så såg det väl ut från de två förra varulvsgatet? Och då var det för att de var newbies. Den här gången har Maniac redan i förväg förklarat varför beteendet eventuellt kommer fortsätta på samma sätt. Han har då liksom skapat en framtida försäkring mot ifall han skulle säga nåt dumt eller bete sig ulvigt. Och sen en snabb outning av kön, helt utan motivering. Hur kan man vara så obetänksam när man förra gången blev utröstad på grund av att man betedde sig exakt på det sättet?

Är det en ploj, ett personlighetsdrag eller orutin?

Gamgolfi

Veteran
Jag är beredd att outa det som kommer att behövas outa.
Jag kommer tyvärr inte på något sätt att bidra till konversationen (igen, damn myself).

Möller

Hubert Hortlax
Maniac said:
Jag är beredd att outa det som kommer att behövas outa.
Jag kommer tyvärr inte på något sätt att bidra till konversationen (igen, damn myself).
Ska det vara så svårt?

Vi vill ha en röst från dig. Någon måste det ju finnas som du tycker verkar skum.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Jag undrar vad du vill att jag ska komma med exakt? Åsikter? Outa mig? Vi kan göra så här, jag hoppar på drevtåget mot Fain.
Sorry på Reeca..

Avstängningen har jag koll på, och det jag ville med inlägget var att bland annat du skulle komma in i matchen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Fain är tyst för hen inte är här.
Maniac däremot verkar vara här och läsa men vägrar vara med i konversationerna eller att rösta. Börjar bli argwöhnischste mot hen.

Möller

Hubert Hortlax
Dr. Frankenstein said:
Börjar bli argwöhnischste mot hen.
Kombinationen av min tyska och min google-fu säger att mig att du menar att Maniac är mest misstänktsam just nu. Jag kan hålla med.

Det här gäller alla nybörjare (och Fain och Maniac, veteraner från ett tidigare spel!): Det är bra för byn om ni röstar. Släng röster till höger och vänster på allt och alla som ni tycker verkar bara en aning skumma. Kanske noterar ni något som vi andra missat, men som vi kan haka upp oss pp.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Efter övervägande så kommer jag ta bort min röst från Fain. Anledningen är den att han inte kommer att ge oss något vettigt förens på söndag kväll om vi skall tro det som postats.

Maniac gör det så jävla svårt för sig själv, och för byn.

Hakar på drevet gentemot Paxen. Denne kan föra en konversation, och säkerligen hjälpa oss bybor mer än vad Maniac gör med sitt beteende.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Dr. Frankenstein said:
Börjar bli argwöhnischste mot hen.
Kombinationen av min tyska och min google-fu säger att mig att du menar att Maniac är mest misstänktsam just nu. Jag kan hålla med.

Det här gäller alla nybörjare (och Fain och Maniac, veteraner från ett tidigare spel!): Det är bra för byn om ni röstar. Släng röster till höger och vänster på allt och alla som ni tycker verkar bara en aning skumma. Kanske noterar ni något som vi andra missat, men som vi kan haka upp oss pp.
Jo jag saknar en del ord på svenska och slänger in tyska då istället. Men din översättning var rätt.

Bra att du röstade Maniac.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Sorry på Reeca..

Avstängningen har jag koll på, och det jag ville med inlägget var att bland annat du skulle komma in i matchen.
Lugnt. ^^

Det kanske lät lite hattigt av mig att rösta på Fain i typ 10 minuter och sen hoppa på Maniac, men det är ju tydligen helt meningslöst att ens räkna Fain som deltagare fram tills söndag.

Jag tycker också det här är konstigt för jag har precis sett Maniac skriva ett gäng "gött-D" i chatten. Så hur ska bybor tolka detta? Är Maniac bara ganska ointresserad av varulvsspelet i allmänhet?