Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Gamgolfi

Veteran
Recca said:
Jag tycker också det här är konstigt för jag har precis sett Maniac skriva ett gäng "gött-D" i chatten. Så hur ska bybor tolka detta? Är Maniac bara ganska ointresserad av varulvsspelet i allmänhet?
Det var faktiskt om ämnet att det kommer tapatalk support i nästa forumuppdatering, sedan det med "Gött _D" var att sidan slutade funkade så fick ladda om sidan 5 ggr innan det funkade igen.

Recca

Femme Fatale
Om inte Fain är varulv förstås och de andra varulvarna minns hur snabbt(?) han åkte i förra spelet så nu råder de honom att hålla sig undan wrnu fram tills på söndag då han snabbt kan få en roll tilldelad av de mer erfarna varulvarna.

Hihi. Det är sjukt spännande. xD

Unfair

Hero
Jag är den ända här som har träffar Maniac i verkligheten och dessutom haft förmånen att spela en hel del med honom.

Han brukar bete sig skumt och är svår att dra slutsatser utifrån tyvärr. Vet ett tillfälle så var han siare och ända in i sista rundan så sket han i att rösta baserat på sina kunskaper, samt aldrig avslöja något. Vet däremot inte ifall han skulle vänt röstläget men han röstade på en som han viste var oskyldig och där han viste att byn skulle förlora ifall de inte fick en ulv. Sure, vi var rätt casual det partiet och det gjorde inte så mycket att förlora eller vinna, men ändå.

Om jag ska vara ärlig så känns det inte som att Maniac är en demon men jag skulle gärna se honom skriva mer, gärna mycket mer.

Jag ändrar med andra ord inte min röst men jag vill ändå höra mer från honom.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
unfair said:
Jag är den ända här som har träffar Maniac i verkligheten och dessutom haft förmånen att spela en hel del med honom.

Han brukar bete sig skumt och är svår att dra slutsatser utifrån tyvärr. Vet ett tillfälle så var han siare och ända in i sista rundan så sket han i att rösta baserat på sina kunskaper, samt aldrig avslöja något. Vet däremot inte ifall han skulle vänt röstläget men han röstade på en som han viste var oskyldig och där han viste att byn skulle förlora ifall de inte fick en ulv. Sure, vi var rätt casual det partiet och det gjorde inte så mycket att förlora eller vinna, men ändå.

Om jag ska vara ärlig så känns det inte som att Maniac är en demon men jag skulle gärna se honom skriva mer, gärna mycket mer.

Jag ändrar med andra ord inte min röst men jag vill ändå höra mer från honom.
Får man fråga varför du inte hänger med på ett av dreven mod Vicotnik eller Paxen?

Recca

Femme Fatale
Maniac said:
Recca said:
Jag tycker också det här är konstigt för jag har precis sett Maniac skriva ett gäng "gött-D" i chatten. Så hur ska bybor tolka detta? Är Maniac bara ganska ointresserad av varulvsspelet i allmänhet?
Det var faktiskt om ämnet att det kommer tapatalk support i nästa forumuppdatering, sedan det med "Gött _D" var att sidan slutade funkade så fick ladda om sidan 5 ggr innan det funkade igen.
Oavsett vilken din anledning är, så förstår du säkert intrycket du ger. Du vill ju öva på att befinna dig under stress, så varför vågar du inte försätta dig under press? Istället skriver du avfärdande mini-inlägg. Oinformativt, utan några direkta motiveringar förutom det där sista riktigt ytliga:
"Röst: Lukas
Motivering:
Hen säger allt för lite, vill veta mera av honom."

I min åsikt är det dessutom jätteonödigt att splittra oss så här mycket så här tidigt. Egentligen borde jag byta min röst till t.ex. Vicotnik för drevets skull så kan vi dreva mot dig lite senare, för vi har ju en del dar på oss att nysta framm till runda 2. Men att bara slänga ut en röst på nån som inte har några medan det finns röster på exempelvis Vicotnik, som ju inte kommit med nåt än, ger ett konstigt intryck.

Unfair

Hero
Dr. Frankenstein said:
Får man fråga varför du inte hänger med på ett av dreven mod Vicotnik eller Paxen?
Jag syftade på att jag inte tänkte ändra min röst till Maniac.

Vem jag ska lägga min röst på härnäst har jag faktiskt inte bästämt mig för ännu, är i skolan och har lektioner, jag kommer att ändra mig röst, givetvis. Du förtjänar den inte längre så var inte orolig. Men jag fixar det efter lektionen när jag väntar på bussen och kan koncentrera mig mer.

Unfair

Hero
Dr. Frankenstein said:
Jag anser att du inte svarat på varför du tog in information från ett annat spel till det här. Det finns få relationer mellan spelen, utom att några av spelarna är dom samma.
Det var så enkelt. Att det var några av spelarna som var med i båda spelen. Det behöver som jag skrev först inte betyda någonting.

Recca

Femme Fatale
Jag går till affären en sväng.

Förresten har min kille köpt Hunted: the demons Forge till mig och sig själv, så jag kommer spela det en del i helgen men jag siktar på att vara hur aktiv som helst med jämna mellanrum. :gremwink:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Maniac jag vill höra mer resonemang från dig, vad tror du till exempel om kön/beväpning, har du någon åsik om varför man ska outa det ena eller det andra?

Du får min röst, då drevet mot Fain verkar ha kommit av sig på grund av att Fain inte verkar vara närvarande.

Röst: Maniac

Möller

Hubert Hortlax
Lite tankar såhär allmänt.

Jag vill få igång ett ordentligt drev mot Paxen. Han har varit för massoutning, men kan han inte tänka sig outa något under press känns det lite skumt.

Jag vill också snart ha igång ett drev mot Lu-kaazh. Hans anledningar för att inte vara så aktiva, med skola och allt, vet jag är legitima. Det stämmer säkert att han brukar vara inaktiv ändå. Men det är ändå möjligt att i sina fåtaliga inlägg gömmer sig som demon. Han får gärna svettas lite. Kanske dela med sig av en plan, erfaren som han är ^^

Fain och Maniac är fortfarande riktigt skumma, men just nu lönar sig det inte att dreva mot dem. Maniac borde hinna med något mer innan hans planerade inaktivitet. Kanske en motivering på varför han outade kön istället för beväpning? Eller ett röstbyte till ett aktivt drev.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maniac said:
Röst: Lukas
Motivering:
Hen säger allt för lite, vill veta mera av honom.
Nu gör jag ett antagande att du lägger rösten som ett svar till Möller.

Möller said:
Det är bra för byn om ni röstar. Släng röster till höger och vänster på allt och alla som ni tycker verkar bara en aning skumma
Och sen följer jag upp med en fråga:

Röstar du på Lukke för att du verkligen vill veta mer av honom? Eller röstar du på Lukke för att du tycker han är mest skum?

Rent strategiskt, och för byns bästa vore det ju bättre att haka på befintliga drev eller hjälpa oss andra att sätta lite press på exempelvis Vic.

Nu kan det ju vara så att du mest av allt vill veta mer om just Lu-kaazh och inte har läst hans inlägg:

Lu-kaazh said:
Om du kollar de andra spelen jag varit med i så kan du se att jag alltid brukar vara bland de tystaste.
men det är något jag jobbar på att förbättra. men just nu är jag lite upptagen med skola, så jag återkommer i eftermiddag.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Lite tankar såhär allmänt.

Jag vill få igång ett ordentligt drev mot Paxen. Han har varit för massoutning, men kan han inte tänka sig outa något under press känns det lite skumt.

Jag vill också snart ha igång ett drev mot Lu-kaazh. Hans anledningar för att inte vara så aktiva, med skola och allt, vet jag är legitima. Det stämmer säkert att han brukar vara inaktiv ändå. Men det är ändå möjligt att i sina fåtaliga inlägg gömmer sig som demon. Han får gärna svettas lite. Kanske dela med sig av en plan, erfaren som han är ^^

Fain och Maniac är fortfarande riktigt skumma, men just nu lönar sig det inte att dreva mot dem. Maniac borde hinna med något mer innan hans planerade inaktivitet. Kanske en motivering på varför han outade kön istället för beväpning? Eller ett röstbyte till ett aktivt drev.
Jag är på att dreva mot Paxen, men än så länge verkar Maniac kunna vara aktiv och tills dess så tänker jag låta min röst ligga kvar på honom. Om det nu är som han säger att han har problem med press så bör min och Recca's röst göra det tillräckligt jobbigt för honom.

Gamgolfi

Veteran
Konrad Konvalj said:
Maniac said:
Röst: Lukas
Motivering:
Hen säger allt för lite, vill veta mera av honom.
Nu gör jag ett antagande att du lägger rösten som ett svar till Möller.

Möller said:
Det är bra för byn om ni röstar. Släng röster till höger och vänster på allt och alla som ni tycker verkar bara en aning skumma
Och sen följer jag upp med en fråga:

Röstar du på Lukke för att du verkligen vill veta mer av honom? Eller röstar du på Lukke för att du tycker han är mest skum?

Rent strategiskt, och för byns bästa vore det ju bättre att haka på befintliga drev eller hjälpa oss andra att sätta lite press på exempelvis Vic.

Nu kan det ju vara så att du mest av allt vill veta mer om just Lu-kaazh och inte har läst hans inlägg:

Lu-kaazh said:
Om du kollar de andra spelen jag varit med i så kan du se att jag alltid brukar vara bland de tystaste.
men det är något jag jobbar på att förbättra. men just nu är jag lite upptagen med skola, så jag återkommer i eftermiddag.
Ja, jag vill gärna veta mera av Lukas, dock så är det bäst för drevet att jag byter till ex. Vic.

Och ja, jag missade Lukas inlägg.

Unfair

Hero
Jag måste säga att jag inte gillar alla spelarna som bara försvinner när man inte anklagar dem eller de förväntas skriva något.

Möller

Hubert Hortlax
Maniac said:
Ja, jag vill gärna veta mera av Lukas, dock så är det bäst för drevet att jag byter till ex. Vic.

Och ja, jag missade Lukas inlägg.
Men eftersom du är demon, så gör du inte det som är bäst för drevet utan flummar bara runt? Kom igen nu. Vad ska vi tro?

Helt ute och cyklar med Lu-kaazh är du inte. Jag har redan uttryckt liknande åsikter, han borde få svettas. Men detdär håller inte.

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Jag måste säga att jag inte gillar alla spelarna som bara försvinner när man inte anklagar dem eller de förväntas skriva något.
Vilka är de då?

Jag vill gärna veta, jag kan ha missat någon.

Korpa

Umenörd
Jag förstår vad du menar och känner mig lite träffad.

Däremot har jag inte så mycket att tillägga just nu så jag kommer vara "försvunnen" till i eftermiddag åtminstone. Med tanke på hur fort det skrivs inlägg så lär det finnas en hel del att ta ställning till när jag har pluggat färdigt. :gremsmile:

Unfair

Hero
Möller said:
unfair said:
Vilka är de då?

Jag vill gärna veta, jag kan ha missat någon.
Under den senaste en och en halv sida så är det typ 6 pers som har skrivit alla inlägg. Sure, det är inte någon lång tidsrymd men ändå. Tex Korpa har varit lite mindre aktiv, lurkat.