Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Men vad gör Paxen? Röstar på Maniac. Utan att försöka få igång ett ordentligt drev och kräva något av Maniac. Skitskumt.
Jag håller med dig, men att han är skum vet vi nu och det finns massor att jobba på hos honom. Vi har dock ett gäng personer vi inte vet någonting alls om ännu. Jag vill se ett drev mot någon av de andra som kan försäga sig på samma vis som Paxen. Om vi pressar ut ännu mer från Paxen och han skulle visa sig vara bybo så har vi kanske läckt väl mycket information till ulvarna?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Unfair, jag upptäckte din flytt av röst så snart jag tryckt på enter. Resten var mest taget ur minnet, och jag ser ju nu i efterhand att du även blottat din pikadol så att säga.

Det var ett spontant inlägg från min sida om hur jag såg det hela. Nu efter det har mycket hänt så jag måste återigen sätta mig ner och fila på kammaren.

Paxen har kommit ur garderoben, men inte övertygat mig direkt om man säger så.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu kommer jag strax gå från jobbet. Vet inte rikigt hur min kväll ser ut just nu, det är ungefär 50/50 att jag kommer vara aktiv under kvällen. Annars så kommer jag vara aktiv en stund i natt (innan jag går och lägger mig) samt i morgon innan jag får besök.

Fain

Warrior
Återigen vill jag ursäkta, men jag hinner inte idag eller imorgon. På söndag skall jag läsa igenom allt NOGGRANT och bilda mig en uppfattning, denna starten krockade med ALLT den kunde krocka med, mycket på grund av min egen dåliga planering och detta ursäktar jag mig för! I dag skall jag på kräftskiva (åker om 10 min) och imorgon skall jag iväg och har ingen tillgång till tid att läsa igenom allt! Men på söndag skall jag försöka få iväg ett längre / viktigare inlägg, men jag vill inte rusha igenom nu när det är över 300 kommentarer.

Återigen ursäktar jag mig, riktigt dåligt av mig!

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Jag vill se ett drev mot någon av de andra som kan försäga sig på samma vis som Paxen. Om vi pressar ut ännu mer från Paxen och han skulle visa sig vara bybo så har vi kanske läckt väl mycket information till ulvarna?
Ursäkta, vad har jag "försagt"? Kan du klargöra?

Konrad Konvalj

Myrmidon
[qute=Recca]Fain har ju själv erkänt att hen inte gjorde så bra ifrån sig som ulv förra spelomgången så hen kanske kom på idén själv.[/quote]

Vilken runda pratar vi om här?

Jag tror Fain endast har deltagit i Varulvgaten, och då var han då inte en ulv.

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Nu kommer jag strax gå från jobbet. Vet inte rikigt hur min kväll ser ut just nu, det är ungefär 50/50 att jag kommer vara aktiv under kvällen. Annars så kommer jag vara aktiv en stund i natt (innan jag går och lägger mig) samt i morgon innan jag får besök.
Vad smidigt för dig. Hela kvällen att hitta på undanflykter och planera med dina kollegor i ulvakläder.

...Och så ett inlägg från Fain som inte ändrar någonting egentligen.

Men jag skulle vilja se att vi hinner dreva mot så många som möjligt innan söndag då vi naturligtvis kommer ägna tid åt Fain.

Nu tar jag en middagspaus från detta.

Ps. Btw så kommer jag som sagt att spela en del Hunted med min kille i helgen. Men jag lär fortsätta skriva en hel del när jag får tillfälle. Hoppas jag inte blir uppäten/utröstad för detta är jättespännande. :gremlaugh:

Just ja, jag glömde tacka så mycket för att ni alla ville vänta in mig och Vimes som det blev. Jag tycker det här är så himla kul. :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Sen måste jag bara tillägga att Maniac är out-of-control. Herregud, om han är en varulv så sitter de andra ulvarna och drar sig i håret just nu.

Det jag tänker som direkt går stick i stäv med att Maniac skulle vara ulv, är att de andra ulvarna inte bara skulle stå där handfallna och se på när deras vapendragare snubblar över sina egna ord... Eller så anser de att Maniac är så klantig så att de offrar honom.
Ett offer är lätt värt det. Hade jag varit ulv hade jag inte tvekat inför valet att fimpa Maniac i det här läget.

I det senaste liret offrade jag, och xyas vår medkumpan i ulvakläder. Har för mig det var i den första rundan. Det var ett bra beslut som sedan hjälpte oss till segern.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
[qute=Recca]Fain har ju själv erkänt att hen inte gjorde så bra ifrån sig som ulv förra spelomgången så hen kanske kom på idén själv.
Vilken runda pratar vi om här?

Jag tror Fain endast har deltagit i Varulvgaten, och då var han då inte en ulv. [/quote]
Oj. Måste ha blandat ihop litegrann men däremot så uttrycker Fain nån gång i tråden här att hen var ångerfull över sitt lite skumma beteende som fick de andra att rösta ut hen istället för att ta en ulv den rundan, vilken det nu var.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Så jag kommer gå från jobbet nu och jag kommer troligen inte logga in mer ikväll. Vi ska spela död..jag menar Eon.
Jag kommer vara aktiv imorgon på dagen men inte på kvällen då ska jag på bio.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Möller said:
Men vad gör Paxen? Röstar på Maniac. Utan att försöka få igång ett ordentligt drev och kräva något av Maniac. Skitskumt.
Jag håller med dig, men att han är skum vet vi nu och det finns massor att jobba på hos honom. Vi har dock ett gäng personer vi inte vet någonting alls om ännu. Jag vill se ett drev mot någon av de andra som kan försäga sig på samma vis som Paxen. Om vi pressar ut ännu mer från Paxen och han skulle visa sig vara bybo så har vi kanske läckt väl mycket information till ulvarna?
Kan jag fråga: Vad gör mig skum? Helst i klarspråk tack, jag har försökt att vara så aktiv jag kan vara, med tanke på jobbsökande och annat som kommer i vägen, jag har väl gjort ett par dåliga inlägg och gårdagen blev det ett par rageinlägg känns det som så¨om det r det som gör mig skum, så visst.

Anledningen till att jag röstade på Maniac var pga sin velighet att rösta på någon, och knappt komma med några synpunkter. Dom flesta vet nog vad jag vill få veta av Maniac, men han får avslöja det han själv vill avslöja.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Innan jag går spammar jag senaste statistiken.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair, Möller)
Möller: 0 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 0 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 0 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen, Fain, Vicotnik, Möller)
Dr. Frankenstein: 1 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Korpa: 0 (Paxen)
Vicotnik: 3 (Vimes, Korpa, Recca)
Fain: 0 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj, Recca)
Paxen: 5 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Maniac, Vicotnik, Unfair)
Maniac: 1 (Recca, Vicotnik, Paxen)
Lu-kaazh: 0 (Maniac)

Blankröster: 3 (Fain, Maniac)

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 2 (Unfair,Paxen)

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes

Antal Poster
Dr. Frankenstein: 60
Fain: 6
Konrad Konvalj: 22
Korpa: 5
Lu-kaazh: 7
Maniac: 17
Möller: 34
Paxen: 27
Recca: 21
Smrtihara: 1
unfair: 34
Vicotnik: 44
Vimes: 28

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Recca said:
Paxen said:
Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.
Varför avslöja att du har en gissning om du tänker behålla den för dig själv?

Paxen said:
Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.
Dr. Frankenstein: Majoriteten av de som avslöjat någonting, menar väl Paxen rimligtvis.
Innan Paxen avsöjade sin beväpning så såg det ut enligt följande:
Beväpning: Möller (Kniv), unfair (Pistol)
Kön: Dr. Frankenstein (Man), Maniac (Man).

Jag kan inte se någon majoritet bland de beväpnade till skillnad från kön.
Okej, det var ingen majoritet som jag trodde. Står ändå för mitt val.

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Kan jag fråga: Vad gör mig skum? Helst i klarspråk tack, jag har försökt att vara så aktiv jag kan vara, med tanke på jobbsökande och annat som kommer i vägen, jag har väl gjort ett par dåliga inlägg och gårdagen blev det ett par rageinlägg känns det som så¨om det r det som gör mig skum, så visst.

Anledningen till att jag röstade på Maniac var pga sin velighet att rösta på någon, och knappt komma med några synpunkter. Dom flesta vet nog vad jag vill få veta av Maniac, men han får avslöja det han själv vill avslöja.
Det skumma är sådant du postat idag. Jag läste gårdagens inlägg i all hast och tyckte inte jag såg någonting med substans. Din diskussion med Vimes ledde till att Vimes outade lite information och sedan har drevet lite smått flyttat till bland annat Maniac, men han är så svår att få någon pejl på och nu försvann han ju. En av de grejer jag tyckte var konstigt var att efter att vi kunde konstatera att vi inte skulle få något vettigt ur honom nu på dagen så verkade det som att du ville insistera på att drevet skulle vara tuffare mot honom.

Jag tycker också det, men att lägga allt drev på någon som inte är närvarande är ju helt meningslöst, samtidigt skriver du att du vill ha två drev, ett på dig själv och ett tydligen på den här icke närvarande individen och du själv tänker inte avslöja något mer. Vaddå stall for time?

!Paxen

Swashbuckler
Möller said:
Paxen said:
Beväpning: Vimes säger att "Vissa vapen är kanske knutna till vissa förmågor och så vidare". Just nu vet jag inte vad detta kan betyda, mer än vad vimes säger. Möjligtvis att demoner hör till en viss vapengrupp, jägarna till en annan.
Men säger inte Vimes motsatsen? Att beväpning är knutet till förmågor, inte till ett förhållande med demoner?
Jag tror nog att förmågor hör ihop vad man spelar för faktion. Därför så hör nog beväpning ihop med faktion, det är vad jag tror iaf.

Möller said:
Paxen said:
Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.
Ah, justja. Du var för massoutning. Smidigt.
Vad menar du? Ja, jag var för massoutning av antingen beväpning eller kön, sedan Vimes har avslöjat en del av sin information så trycker jag på beväpning mer. Så vad menar du med ditt uttalande?

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Paxen said:
Min röst: Maniac
Anledningen till att jag byter till Maniac är att han är den mest misstänkta just nu, skapar lite rökridåer och kommer med ursäkter för att inte behöva rösta. Släng ut en röst, samtidigt ge någon slags info så att vi kan flytta rösterna och pressa någon annan
För närvarande (alltså de nästkommande fem-sex timmarna) är en röst på maniac rena slöseriet eftersom han är borta just nu. Vi har ett golden opportunity att pressa en hel del nu fram tills på måndag, så det skulle vara ganska smart för en ulv att vilja dreva mot någon som inte är närvarande...

Paxen said:
Som Vic har sagt, om ni vill ha mer info från mig, ta inte bort rösten på mig. Just nu är jag inte villig att ge mer information, utan jag vill ha mer information från andra först.
Så du tycker att drevet ska vara kvar på dig själv, men samtidigt säger du att du inte kommer avslöja någonting mer.
Jag tänker ju inte avslöja något mer direkt efter att jag har avslöjat 1 sak. Då kan ju lika gärna jag skriva all info som jag har direkt.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Paxen said:
Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.
Varför avslöja att du har en gissning om du tänker behålla den för dig själv?
Finns en anledning till att jag skrev så, avslöjar dock inget än om det.

Möller

Hubert Hortlax
Paxen missade att beväpning, som han outade, inte hade outats mer än kön. Sånt kanske händer, men det gör hans outning och motivering värdelös. Så det behövs mer här.

Paxen har inte hoppat på något drev ännu, utan håller kvar på Maniac. Jag tycker fortfarande det är konstigt.

Recca har en poäng i riskerar att missa att pressa demoner om Paxen visar sig vara jägare. Men jag vill inte lämna Paxen än. Han är mest misstänksam just nu (utöver Maniac då, men han är out of control), det är allt vi har att gå på.