Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Ska försöka förklara det här en gång för alla.

Om det är 3 personer som man ha svar av, som man inte har flyttat ner på sin "misstänktlista", och bara en av dom vet man är inoggad, då väljer jag den som är inloggad, inte 2 andra.

Jag ville bilda en uppfattning om dig, vilket jag delvis har gjort utifrån det du har skrivit. Men, jag behöver mer info. Därför gjorde jag först expirimentet med att jag ville att du skulle välja en sak du ville att jag skulle avslöja. Det gav ganska mycket faktiskt, även om du inte sa vad du ville att jag skulle avslöja.

Sen har jag lagt en röst på dig för att förhoppningsvis det ska skapa ett drev mot dig så att jag kan få mer info.

Tills vidare så är jag afk from detta inlägg. Förhoppningsvis så kommer jag att skriva något inlägg mer idag, men jag lovar inget

Möller

Hubert Hortlax
Recca tycker jag beter sig fulltständigt byboigt. Oerfaren, men ändå. Paxen däremot. Förklaringarna i de senaste inläggen förbättrar mitt intryck något, men helt jag tycker fortfarande han är skum. Rösten på Recca känns som en känslomässig hämndröst. Ett visst krav på Recca att outa något har Paxen fört fram, men det drunknade i Paxens ifrågasättning av Reccas utfrågning av honom själv. Vet inte vad jag ska tro.

Maniac har för övrigt hållt tys sen vid 1 idag, men varit inloggad sen dess. Skulle gärna ha ett inlägg därifrån, gärna med en röst och en motivering.

Vimes

Sillkung
Smrtihara said:
Sedan så vidhåller jag att första rundan suger. Det positiva är att vi har en låång sugig första runda.
Jag tror att du är en av få som anser det. Tvärt om har det hitintills varit en av de bästa första rundorna för byn i något varulvsspel på WRNU. Till skillnad från hur det brukar vara har det nu varit rätt kvalitativt intressanta grejer som skrivits.

Det har varit en bra runda. För byn alltså.

Smrtihara

Warrior
Jag menade generellt faktiskt. Som det ser ut nu så får vi mycket ut av rundan. Men jag vidhåller att första rundan suger. Varför? Jo, för att det är skitlätt att råka rösta ut en bybo. Oddsen är emot oss liksom.

Vimes

Sillkung
Paxen said:
Tills vidare så är jag afk from detta inlägg. Förhoppningsvis så kommer jag att skriva något inlägg mer idag, men jag lovar inget
Om du ska skriva något mer föreslår jag att du outar kön.

Du skriver i anslutning till din outning av beväpning först att den berodde på att det var majoritet. Det var det inte (men det håller jag inte emot dig, det är mänskligt att fela). Lite senare skriver du att du inte är beredd att outa något mer, att det är riskabelt, vilket jag tolkar som att du på något vis har info som säger att kön är känsligt att outa. Dock har du tidigare hävdat att det är dig egalt vad vi bestämmer oss för att outa, bara vi bestämmer oss för något.

Här för du alltså två argumenteringar för din egen beväpningsoutning som INTE går att kombinera:
1. Vi ska outa EN sak. Kön eller beväpning. Du väljer beväpning för att flest har outat det.
2. Det kan vara skadligt för byn att outa kön.

Detta är väldigt märkligt. Är det känsligt att outa kön? Varför tror du det? Anser du fortfarande att det egentligen är irrelevant vad av kön och beväpning som outas (bara det är en sak)?

Och, om du fortfarande anser det så jävla bra att alla outar samma sak kan jag erbjuda mig att outa min beväpning mot att du outar ditt kön.

Vimes

Sillkung
Smrtihara said:
Jag menade generellt faktiskt. Som det ser ut nu så får vi mycket ut av rundan. Men jag vidhåller att första rundan suger. Varför? Jo, för att det är skitlätt att råka rösta ut en bybo. Oddsen är emot oss liksom.
Ah, då missuppfattade jag dig. Men det du skrev mejar sense nu. Och ja, vi kommer med största sannolikhet döda en bybo på måndag.

Unfair

Hero
Smrtihara said:
Ja, sure, Men det är lite av poängen, att vi har råd med det, så att vi har något att grubbla över i nästa runda, vem som skyddade vem och så. Och givetvis att vi ska kunna få en varulv, det är ju inte omöjöligt.

Smrtihara

Warrior
Jo, det känns som vi kommer missa målet. Jag hittar inga tydliga varulvsvibbar. Jag vill ju också pressa Paxen mer. Sedan att du varvar upp och svär och blir oförsiktig, det är bara en trevlig bonus. :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Vimes. Jag följde förra varulvsspelet på forumet och då tyckte jag att du hade väldigt bra teorier. Du har också släppt lite information som är något att gå på. Jag vill se att fler avslöjar beväpning och/eller kön. Information kan vara dumt att släppa innan dessa kommer ut, för säg att någon vet att si och så många är kvinnor, då blir det ord mot ord sen när ulvarna ljuger ihop sig. Men om de tvingas bestämma sig om de ska ljuga utan att sitta på nån sådan information, blir det en helt annan sak.

Sådan info är mer värdefull först när vi vet mer om beväpning och könstillhörigheter. Egentligen vill jag ge lite kritik här för att du avslöjade din info så tidigt i spelet. Jag skulle nästan hellre ha sett något om kön eller beväpning från dig.

Om någon inte håller med, eller tycker att jag resonerar konstigt, så säg till.

Vimes

Sillkung
Jag tycker du resonerar jättebra Recca. Det är helt riktigt att det är bananas att outa exvis "Si och så många är män" och "si och så många med pistol är bybor" innan dessa kort ligger på bordet.

Recca said:
Sådan info är mer värdefull först när vi vet mer om beväpning och könstillhörigheter. Egentligen vill jag ge lite kritik här för att du avslöjade din info så tidigt i spelet. Jag skulle nästan hellre ha sett något om kön eller beväpning från dig.
Det är uppfattat, och det kanske var dumt. Om vi kollar lite närmare på vad jag skrev så är det rätt osäkra saker, eller? Rimligtvis, kanske och antyder. Jag tycker inte jag har talat bredvid mun. Det facsinerade mig dock att ingen sa: "Prooo! Vimes har ju inte outat något konkret egentligen, WTF!?". Hade jag suttit i drevet hade jag börjat leva rövare. Dock är dreven ett ändamål i sig själva anser jag, det riktigt intressanta är hur folk agerar i dem, snarare än vad som outas.

Det sagt så kan jag mycket väl tänka mig att outa något om kön/beväpning om det krävs av mig. Och att jag inte gjort det tidigare gör att jag kan erbjuda Paxen detta:

Paxens kön mot mitt vapen. ( :gremwhistle: hur fan låter det här egentligen?)

Möller

Hubert Hortlax
Jag vet inte. Viss substans i uttalandet att beväpning hänger ihop med minst en förmåga finns ju. Vi har ju fantiserat ihop ett alternativ.

Men jag skulle gärna se en outning från dig. Och en motivering. Varför beväpning? Kanske är det uppenbart, men du får gärna förklara dig ändå.

Recca

Femme Fatale
xD
Jag vet dock inte om jag tycker det är en jättegod idé att vi aktiva sitter här och sprider information om varandra bara för att vi är aktiva och uppenbarligen (iaf utåt sett) visar att vi är måna om byborna.

Jag skulle vilja se att några av deltagarna som inte sagt så mycket tvingas blotta sig lite istället för oss som iaf delger resonemang och sånt. För, som även Paxen uttrycker sig, så får man ju ut rätt mycket av att bara läsa hur någon resonerar. Och just nu är det vissa som knappt resonerat nånting alls.

Jag vill veta mer om:
Maniac
Vicotnik
Lukas
Smrtihara
Korpa

Vics utlovade inlägg kommer jag vänta på med spänning. Han har ju ett drev mot sig nu också så det blir intressant.

Ps. Jag tycker också det vore spännande om Paxen kunde släppa sitt kön. :gremwink:

Smrtihara

Warrior
Jag tycker iofs att jag personligen har visat var jag står och vad jag vill uppnå inom det närmaste. De som jag inte skrivit något speciellt om avskriver jag som sekundära i detta omedelbara, fullständiga nu. Det jag har skrivit hittills sammanfattar vad jag tycker.

Möller

Hubert Hortlax
Så, just nu vill Smrtihara bara pressa Paxen? På en till liten outning? Okej, det funkar väl.

Men det borde inte vara allt vid det här laget. Drevet går inte hårt mot Paxen just nu. Har du ingen andra-hands-idé om vem vi ska pressa och varför?

Möller

Hubert Hortlax
Äh, glömde det. Jag försvinner snart för kvällen. I morrn morgon tänkte jag läsa upp på nattens inlägg, möjligtvis hinner jag med ett eget. Sen är det iväg med Lu-kaazh och Vicotnik för rollspel. Så vi tre kommer vara borta merparten av lördagen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Vicotnik said:
Nu kommer jag strax gå från jobbet. Vet inte rikigt hur min kväll ser ut just nu, det är ungefär 50/50 att jag kommer vara aktiv under kvällen. Annars så kommer jag vara aktiv en stund i natt (innan jag går och lägger mig) samt i morgon innan jag får besök.
Vad smidigt för dig. Hela kvällen att hitta på undanflykter och planera med dina kollegor i ulvakläder.
Vist är det smidigt att ha ett liv vid sidan om varulvsspelet :gremtongue:

Vimes

Sillkung
Jag kommer antagligen inte kunna vara så aktiv i morgon, men något inlägg blir det säkert.

Det som jag vill se under helgen är följande:

Paxens svar på min "utmaning". Hans kön mot min beväpning.

Något över huvud taget från Maniac. Är han bybo är han ett större problem för oss än alla slicka varulvar tillsammans, för om han inte skärper sig kommer vi rösta ut honom. Han spelar, ärligt talat, skitdåligt. Är han bybo är han varulvarnas bästa spelare just nu.

Att Vicotnik kommer igång lite mer - ja, jag vet, han ska spela rollspel o.s.v., men se det här som att jag vill se mer från honom över huvud taget. Det är inte så att det han skriver är dåligt, men han känns rätt iskall och har inte varit speciellt engagerad. Jag vill se mer från honom. Förslagsvis ett inlägg där han resonerar kring: 1) Hur ska vi vinna spelet? 2) Vad har hitintills vara anmärkningsvärt? Det finns också ett mindre drev mot Vico, och en outning vore kanske inte fel för att få det att rulla vidare.

Att Korpa kommer in i matchen, hon har varit lite si och så, inte direkt varit ovettig, men inte heller lämnat något avtryck. Drev mot henne kan vara intressant då både Maniac och Fain har duckat undan.

That's it. Över huvud tycker jag att det ser bra ut än så länge. Enda smolken i bägaren är Maniacs spel, eller brist på spel. Om jag måste välja någon nu som jag helst vill hänga är det Maniac. Tyvärr, eftersom jag tycker det vore intressantare att hänga någon som faktiskt bidragit med något, som exempelvis Paxen.

-*-

Slutligen en shout out till varulvarna: såhär grym har byn inte varit i första rundan på länge. Det är fan dags att det onda laget torskar ett WRNU-spel nu. Frukta oss, för vi kommer spöa er. Silverkulorna är laddade, bitches.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:
Vicotnik said:
Recca said:
Paxen said:
Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.
Varför avslöja att du har en gissning om du tänker behålla den för dig själv?

Paxen said:
Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.
Dr. Frankenstein: Majoriteten av de som avslöjat någonting, menar väl Paxen rimligtvis.
Innan Paxen avsöjade sin beväpning så såg det ut enligt följande:
Beväpning: Möller (Kniv), unfair (Pistol)
Kön: Dr. Frankenstein (Man), Maniac (Man).

Jag kan inte se någon majoritet bland de beväpnade till skillnad från kön.
Okej, det var ingen majoritet som jag trodde. Står ändå för mitt val.
Det som stör mig är att det känns väldigt slarvigt att tro något sådant framför allt då vi är flera som håller koll på vad som outas samt hur det röstas osv och postar det i tråden.

Möller

Hubert Hortlax
Bra inlägg, Vimes! Jag håller med dig i allt, tror jag.

Vicotnik skulle verkligen behöva komma med något. Inte nödvändigtvis outa, men något. Lite misstankar och sånt.

Sen så skulle jag också som sagt lägga lite tyngd på Smrtihara. Säger att hen tömt ut sig, men jag kan inte hitta så mycket.

Konrad har förövrigt klarat sig undan hitintils. Men någon måste ju göra det, vi hinner inte dreva alla.

Smrtihara

Warrior
Min poäng är att just nu, innan jag hört mer från främst Paxen och när flera är inaktiva, inte riktigt känner att det är läge att dra igång med de höga växlarna.

Men visst, jag är nyfiken på ALLA. Främst Paxen, Vimes, Korpa, Dr. Frankenstein och Vicotnik. Inte så att jag får några starka varulvsvibbar, utan att det hade varit intressant med info. Paxen och Vimes har snackat mycket och man ser hur de resonerar och agerar. Korpa är väldigt tyst (ser dock ett mönster i det) och det lockar mig att vilja veta vad hon tänker. Dr. Frankenstein för att han har varit velig och är en av de som röstat på Fain. Och sist Vicotnik för att jag är övertygad om att det finns info att hämta där.