Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Fain

Warrior
Nu har jag läst igenom allt, och det ända det har gett mig är en dunkande huvudvärk!

Jag ser gärna att ni tar upp drevet mot mig och ställer frågor, jag arbetar bättre under press.

Recca, i förra spelet var jag bybo, och åkte ut sista rundan för att jag inte gick på magkänsla utan började virra upp mig med en massa irrelevanta saker som slutade med att de misstänkte mig, vilket gjorde att jag stjälpte ner hela byn.

Tyvärr har min analys förmåga övergett mig efter dessa 370+ inläggen, och jag kan inte se ut och in på detta för tillfället.

Jag är för att outa något, och i dagsläget tror jag att jag skulle välja att outa vapen, då vi har info om att dessa har något med förmågor att göra.

Jag tror även som de flesta andra att det finns 3 varulvar, 4 låter som för många och Vimes satt på info om att det fanns fler än 2 varulvar.(om inte jag minns fel).

Det jag kom att tänka på att om det finns en shapeshifter, och denne är en varulv (jag har ingen aning om fluffet, ledsen) så kanske det finns sådana förmågor som i Varulvsgate, alltså att man kan tjäna huruvida någon är demon eller inte?

Jag tänker även lägga en röst.
Röst: Korpa
Jag vill gärna hoppa på ett drev nu när jag äntligen är tillbaks, men efter denna runda kommer jag (om jag inte förvirrar alla igen, på samma sätt som förra gången, och åker ut) försöka vara med från början och bilda mig en bättre sammanfattning, då jag inte klarar av att läsa igenom alla dessa inlägg.

Jag vill även tillägga att detta verkar bli en bra runda för byn, då det har varit så pass många inlägg och så mycket tas upp. (Dock är det jobbigt att läsa igenom allt)

Recca

Femme Fatale
Jag tänker följa ditt exempel smrt. Korpa är nån som jag vill skaka om lite, så;

Röst: Korpa

Det jag är intresserad av är:
1. En outning av någonting, eftersom det är det mönster vi följt.
2. Teorier kring spelet, motiveringar för outning osv. Så mycket som möjligt.
3. Resonering kring varför hon har hållit sig i bakgrunden rätt mycket av diskussionen, framförallt igår.

Recca

Femme Fatale
Fain said:
Recca, i förra spelet var jag bybo, och åkte ut sista rundan för att jag inte gick på magkänsla utan började virra upp mig med en massa irrelevanta saker som slutade med att de misstänkte mig, vilket gjorde att jag stjälpte ner hela byn.

Jag är för att outa något, och i dagsläget tror jag att jag skulle välja att outa vapen, då vi har info om att dessa har något med förmågor att göra.

Jag tror även som de flesta andra att det finns 3 varulvar, 4 låter som för många och Vimes satt på info om att det fanns fler än 2 varulvar.(om inte jag minns fel).

Det jag kom att tänka på att om det finns en shapeshifter, och denne är en varulv (jag har ingen aning om fluffet, ledsen) så kanske det finns sådana förmågor som i Varulvsgate, alltså att man kan tjäna huruvida någon är demon eller inte?

Jag vill även tillägga att detta verkar bli en bra runda för byn, då det har varit så pass många inlägg och så mycket tas upp. (Dock är det jobbigt att läsa igenom allt)
Jag förstår dig. Jag skummade igenom allt när det var typ 10 sidor och inte 16. Sen så tänkte jag väl inte så mycket på helhetsbilden av det jag läst. Istället gick jag på den senaste sidan av diskussioner och tog upp en tråd som någon annan redan nystat i, nämligen Paxens lite konstiga uttryck.

Om du hoppar på något av det senaste så kan du säkert få en del sagt och snabbt komma in i diskussionen.

En shapeshifter kan lika gärna vara något annat monster som av en eller annan anledning kan ta mänsklig form. Supernatural-serien har ett otal olika monster och spöken. Jag tror till och med att det finns gudar från olika mytologier som springer runt och hittar på hyss. Har sett något sånt i nåt avsnitt, Loki(?)?

De små tankar jag har än så länge. Och det är inte mycket. :gremfrown:

Vi har fått väldigt mycket svar av Paxen, dels hans sätt att skriva, hans klumpighet osv. Om han är ulv så är han inte speciellt försiktig. Han har också avslöjat både kön och beväpning och tillfört en del sedan han började bli pressad, vilket i min åsikt gör honom troligare som bybo än ulv, trots att han agerat konstigt. Hade varit mycket vettigare som ulv att spela mer cool och genomtänkt, men det kanske är ett personlighetsdrag?

Vimes har också blottat sig rejält, tycker nog jag, i det här läget. Han kommer outa beväpning har han lovat (så jag räknar in det) och haft "misstankar" om hur någonting knutet till beväpning är beskaffat.

Vicotnik tycker jag har varit lite försiktig i sitt sätt att resonera, han har outat kön och bidragit med lite allmänt hur man bör tänka... Ingenting rejält egentligen förutom lite allmänna typ tips, tankar. Jag har väldigt svårt att placera Vicotnik, ärligt talat.

Unfair har avslöjat beväpning, likaså Möller. Bra aktivitet hela gårdagen, och de har båda stått under förstoringsglaset och klarat sig. Dock tidigt i rundan så det kommer säkert mer press mot dem senare.

Dr. F vet jag inte mycket om men jag tycker fortfarande att det där som Vimes skrev i sin svarta bok: "*Väl menlös, karln är ju vass irl", gör att han förtjänar en extra titt. Dr. F. har dessutom fört statistiken fram tills igår kväll innan han försvann nånstans. Outat kön.

Maniac: ....Jag vet inte vad jag ska säga...

I det här läget är ingen avskriven från misstankar. Aaaaahhh! Lol.. Jag kommer drabbas av ett nervöst sammanbrott. xD

Vimes

Sillkung
Om jag räknat rätt har Korpa fyra röster på sig nu (min, Smrts, Reccas och Fains). Så det börjar bli dags att hon agerar, har hon angivit någon IRL-anledning till dålig aktivitet?

Recca said:
3. Resonering kring varför hon har hållit sig i bakgrunden rätt mycket av diskussionen, framförallt igår.
Till detta vill jag föra:
4. Resonemang kring vad som har varit anmärkningsvärt under rundan, är det någon som sticker ut?

Vimes

Sillkung
Alright, som utlovat:

Jag är beväpnad med en PISTOL

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 3 (Unfair, Paxen, Vimes)

Man: 3 (Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen)
Kvinna: 1 (Vicotnik)

-*-

Jag funderar kring det här. Hur många olika beväpningar kan det finnas? Kan det vara binärt i stil med kön?

Nu kommer lite teorier kring hur det kan fungera:
* Alla jägare och demoner är antingen kvinnor eller män (demonerna tar ju över värdkroppens kön). Däremot är demonerna inte beväpnade med konventionella vapen som pistol eller kniv. Vad tror ni om det?
* Kön är knutet till varulveri. (Typ: minst två varulvar är kvinnor). Medan vapen är kopplat till förmåga (typ: alla som har likadana vapen har likadana förmågor). Jag har som sagt viss anledning att tro så, men det är inte så jättestarkt, men i så fall borde det innebära att Paxen och unfair har samma förmåga som jag har, om ingen av dem har ljugit.
*Ev har både demoner och jägare samma typ av kön och vapen, här kan det vara så att jägare med samma vapen har samma förmåga, men att den demon med samma vapen inte har det, isf bör vi tänka till ordentligt när vi pressar efter förmåga. Ska vi pressa efter förmåga ska vi först pressa den inom varje beväpningsgrupp som är mest misstänkt (i.e. bland pistolkillarna Paxen i nuläget). Dock, förmågeoutning är inte aktuellt denna runda, och knappt ens nästa.

Fain

Warrior
Jag måste säga att jag gillar dina tankar Vimes, men jag tänkte bara slänga in en sak så att vi inte tappar bort oss för mycket om just det utan kan börja med de andra två.

JAG ÄR BEVÄPNAD MED GEVÄR. Alltså tror jag inte på din punkt ett, jag kan däremot säga att jag tror på din punkt 2&3

ANLEDNINGEN TILL ATT JAG OUTADE:

Jag vill inte att vi ska börja diskutera saker som senare visar sig vara helt fel bara för att jag inte gick ut med något som kunde stoppa det.

!Paxen

Swashbuckler
Okej, jag håller på och gör en höstädning. Då jag har varit bachelor ett tag behövs det städas. Men, jag håller på och kollar till spelet, och tänkte göra några kommentarer.

Först och främst: Att du har pistol är för mig förvånande. Jag förväntade mig att du skulle kanske ha ett gevär eller åtminstone något annat än kniv och pistol.

Vimes said:
Jag funderar kring det här. Hur många olika beväpningar kan det finnas? Kan det vara binärt i stil med kön?

* Alla jägare och demoner är antingen kvinnor eller män (demonerna tar ju över värdkroppens kön). Däremot är demonerna inte beväpnade med konventionella vapen som pistol eller kniv. Vad tror ni om det?
* Kön är knutet till varulveri. (Typ: minst två varulvar är kvinnor). Medan vapen är kopplat till förmåga (typ: alla som har likadana vapen har likadana förmågor). Jag har som sagt viss anledning att tro så, men det är inte så jättestarkt, men i så fall borde det innebära att Paxen och unfair har samma förmåga som jag har, om ingen av dem har ljugit.
*Ev har både demoner och jägare samma typ av kön och vapen, här kan det vara så att jägare med samma vapen har samma förmåga, men att den demon med samma vapen inte har det, isf bör vi tänka till ordentligt när vi pressar efter förmåga. Ska vi pressa efter förmåga ska vi först pressa den inom varje beväpningsgrupp som är mest misstänkt (i.e. bland pistolkillarna Paxen i nuläget). Dock, förmågeoutning är inte aktuellt denna runda, och knappt ens nästa.

Finns ett par möjligheter som jag tänker på just nu. Först och främst att det endast finns 2 sorters vapen. Det skulle kunna betyda att dom som har aktiva förmågor exempelvis har ett vapen, folk med passiva ett annat vapen. Det kan vara så, men det tror jag inte. Kanske har demoner en vapentyp. Bitches Demons loves knives, right!? Men det tror jag inte.

Men jag tror inte att det bara finns 2 olika vapen. Men, jag vill säga det härochnu att om du (dvs dom som inte har avslöjat sin beväpning) har ett annat vapen än kniv eller pistol, avslöja inte det förrän åtminstone nästa runda, om du inte tror att du riskerar att åka ut (dvs, riskerar att dödas eller röstas ut). Jag tycker att den infon kan vara bra att hålla på just nu om jag ska vara ärlig, för jag tror att en av oss som har avslöjat sin beväpning är varulv och kanske har ljugit om sin beväpning. Tror inte att Vimes har ljugit om detta dock, utan tror att han är tillräckligt smart för att inte göra det (för, ärligt talat, vad skulle en lögn om det ge just nu?).

Detta säger jävligt mycket emot vad jag har sagt innan, men det är 2 dagar kvar, och jag tror inte att det finns tillräckligt med fart för att skapa drev så att alla avslöjar sin beväpning, och därför skulle det nog vara dumt att göra så att en person avslöjar ev annat vapen. Så, just nu vill jag nog säga att om du har en annan beväpning än pistol eller kniv, avslöja inte det.

Fan, blev praktiskt taget vad Vimes redan skrivit, men fuck that.

!Paxen

Swashbuckler
Fain said:
Jag måste säga att jag gillar dina tankar Vimes, men jag tänkte bara slänga in en sak så att vi inte tappar bort oss för mycket om just det utan kan börja med de andra två.

JAG ÄR BEVÄPNAD MED GEVÄR. Alltså tror jag inte på din punkt ett, jag kan däremot säga att jag tror på din punkt 2&3

ANLEDNINGEN TILL ATT JAG OUTADE:

Jag vill inte att vi ska börja diskutera saker som senare visar sig vara helt fel bara för att jag inte gick ut med något som kunde stoppa det.
Fan, var för långsam i mitt skrivande. Men då vet vi att det inte bara finns två vapentyper.

Så, vad säger det här. 3 vapen som det är just nu, kniv, pistol och gevär. Än så länge för lite outningar för att ge någon bild över hur det ser ut, men jag själv tror att det finns ytterliggare ett sorts vapen, totalt 4 st.

Korpa

Umenörd
Jag tänkte börja med att förklara min dåliga aktivitet. Jag är anmäld till världshistoriens bästa lajvkampanj som kommer pågå hela hösten och som börjar ikväll så jag har haft svårt att koncetrera mig på annat pga den otroliga peppen jag känner! Jag är också av åsikten att jag vill tillföra något när jag skriver och inte bara skriva för att jag är aktiv, därför har jag inte skrivit något idag. Nu har jag läst igenom vad som hänt senast jag läste och hade tänkt svara på såväl Vimes som Reccas frågor.

Vimes said:
1. Hur vinner vi spelet?
2. Vad har varit anmärkningsvärt?
1. Genom att fortsätta på samma sätt som vi arbetar nu. Inte massouta utan istället sätta press på olika spelare och få fram info, motiveringar och ev. scum-tells. Jag håller också med om att det absolut inte är aktuellt att outa förmågor eftersom det är de som ser till att byn kan vinna! Den otroligt imponerande aktiviteten är också beundransvärd och den absolut största bidragande faktorn till att första rundan är intressant och givande.

2. Maniac beteende är, som många redan skrivit, skumt och jag hoppas djupt och innerligt att det beror på varulveri och stress över det, för om det fortsätter kommer Maniac att bli utröstad pga det. Att det är sådan stor spridning på vilka som skriver är också väldigt spännande, det finns de som är riktigt aktiva och så finns det sådana som mig som inte är lika aktiva som vi borde.
K.K fick jag dåliga vibbar av när han spelade varulv men jag har inte fått riktigt samma känsla nu. Jag får se om den återkommer när jag läser fler inlägg skrivna av honom.
Vimes är ganska drivande, men inte alls lika mycket som det blev under Varulvsgate, något jag tror kan bero på att han tänker på det. Jag vill minnas att det var något som han ångrade när vi utvärderade spelet.

Recca said:
1. Jag är beväpnad med en pistol. Jag väljer att outa min beväpning eftersom det är vad de flesta har valt att outa och finns det förmågor som rör beväpning kommer vi ett steg närmare att kunna dra en slutsats om det.

2. 3 varulvar, ingen DTF (eller så finns det en, men just nu i första rundan kvittar det). Att det finns en shape-shifter är lite oroväckande eftersom det aldrig är något positivt om man ska utgå från serien. Jag har vissa teorier om hur det skulle kunna funka, men skriver helst inte exakt vad jag tror eftersom det skulle kunna ge varulvarna dåliga idéer. Angående beväpning så tror jag att det inte är binärt och det trodde jag redan innan Fain outade sin beväpning. Jag har däremot svårt att tro på fler typer av vapen än de vi redan har (kniv, pistol och gevär).

3. Med risk för att upprepa mig så skriver jag inte "bara-för-att". Jag har i de andra spelen jag varit med i varit lite för inaktiv men har ändå kommit med bra idéer. Just nu är allting lite för stort och ogreppbart för att den kunskap jag sitter på ska vara till hjälp och jag har inga nya resonemang. Jag skulle mycket väl kunna skriva "Jag håller med X"-inlägg men har inte gjort det eftersom jag ser en mycket liten poäng med det. Den som tiger samtycker, det anser åtminstone jag. Om jag är ensam om att tycka kan jag kan tänka på det i fortsättningen och skriva fler och kortare inlägg och kommentera mer.

Oklarheter? Fråga!

Korpa

Umenörd
Och så en rösträkning eftersom det är på tiden.

Paxen: Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Vicotnik, Unfair
Korpa: Vimes, Smrtihara, Fain, Recca
Vicotnik: Korpa, Recca, Lu-kaazh
Recca: Paxen
Blankt: Maniac

Eftersom Vicotnic har outat så byter jag min röst.

Röst: Recca
Motivering: Den enda av personer med röster på sig som det ännu inte har drevats mot (förutom mig själv då). Det är två dagar kvar och jag ser gärna att de flesta har outat någonting innan varulvarna får möjlighet att döda.

Unfair

Hero
Vimes said:
Alright, som utlovat:

Jag är beväpnad med en PISTOL

Pistol: 3 (Unfair, Paxen, Vimes)

-*-

Jag kan klargöra att det inte rör sig om att ha samma vapen ger samma förmåga, tro mig, det är ingen med pistol som har samma förmåga som jag. Tolka hur ni vill men jag säger detta nu för att jag inte tycker mig se att vi tjänar på att vänta tills jag får ett nytt drev på mig.

Däremot så kan det vara så att alla med vapen X har passiva förmågor och alla med vapen Y har aktiva.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Och så en rösträkning eftersom det är på tiden.

Paxen: Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Vicotnik, Unfair
Vicotnik: Korpa, Recca, Lu-kaazh
Recca: Paxen
Tack för den!

Det har hänt en hel del, och det är ju skitbra! Aktiviteten i byn är enorm, och det skall vi vara stolta över.

Jag själv måste fortsätta fira 30 års kalas. Hinner inte läsa allt nytt, men återkommer lite senare.

Min röst på Paxen är inte motiverad längre.

Hakar på drevet gentemot Recca. Till syvende och sist kommer troligen alla hinnas med och ingen glömmas bort så det är bara att åk.

Röst: Recca

Korpa

Umenörd
Jag behöver läsa det jag skriver mycket noggrannare.

Paxen: Möller, Dr. Frankenstein, Vicotnik, Unfair
Vicotnik: Recca, Lu-kaazh
Recca: Paxen, Korpa, Konrad Konvalj

Jag glömde bort att ta med mitt egen röstbyte men nu borde den stämma.

Fain

Warrior
Jag tänker starta upp ett drev mot en av tre jag inte har någon information om, och hoppas att någon följer upp.

Konrad, ta inget personligt, men jag tycker ditt spelande liknar lite hur du spelade förra gången, och då var du varulv. Dock har jag inte samma magkänsla mot dig nu som jag hade då (kanske var inte kräftorna riktiga igår?)

Röst: K.K
Motivering: Överst på min lista av de som inte har outat något.

Vimes

Sillkung
Tack för ditt inlägg Korpa, nu ska jag flytta min röst till:

Röst: Konrad Konvalj

Motivering: Ännu inte outat något. Spelar i stort sett stabilt, och jag tycker också att hans inlägg har mer substans än under varulvsgate då han var varulv. Men han har inte drevats ännu, så det är bra om vi får honom (och Recca, som spelar väldigt bra i mina ögon) ur vägen innan måndag. (Utvikning: nu när vi drevar för drevandets skull är det olyckligt om vi har ett snälldrev (d.v.s. vi drevar mot någon som verkar reko just för drevets egen skull) i slutet av rundan, det kan sluta illa. På måndag (och egentligen under resten av spelet sedan) vill jag se riktiga drev på de som är mest misstänkta.) Så att dreven mot K.K. och Recca blir undanstökade under helgen är bra.)

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Fan, var för långsam i mitt skrivande. Men då vet vi att det inte bara finns två vapentyper.

Så, vad säger det här. 3 vapen som det är just nu, kniv, pistol och gevär. Än så länge för lite outningar för att ge någon bild över hur det ser ut, men jag själv tror att det finns ytterliggare ett sorts vapen, totalt 4 st.
Dina teorier är vettiga men kommer inte de att göra att demonerna kommer mörka vilka vapen de har, förutsatt att du inte sprider disinformation, utan faktiskt sitter på information rörande spelet? Å andra sidan kanske vi kan räkna med att beväpning på något vis har med demoner att göra. För kön är redan givet. 3 demoner, 2 kön (jag har hittills inte hört någonting som skulle tyda på att det finns 4 eller 2 demoner eller för den delen, ytterligare kön). Det kommer vara fler demoner inom ena könet, helt enkelt. Beväpningen är just nu nyckeln till att få en extra edge mot demonerna. För det finns bevisligen fler vapentyper än två.

I min åsikt är könstillhörighet det minst farliga man kan välja att avslöja i nuläget. Därför tror jag det kan vara värt att kika närmare på de som valt att avslöja kön istället för beväpning.

[On that note: Jag undrar över den här kniven som nämndes. Det tycker jag är ett riktigt dåligt vapen på en jägare. Who brings a knife to a gunfight???

Jag är nyfiken på hur många som har kniv och hoppas att någon mer sällar sig till skaran av mystiska jägare som tar med sig en kniv till en rädda-världen-situation. Eller hur?]

Som det ser ut just nu har vi enbart information om vapen.
1. Vimes menar att vapentyperna är knutna till förmågor och har redan börjat fundera på en outning av förmågor av personer med pistoler (visserligen schemalagt 1-2 rundor framåt?).

2. Paxen har tidigare skrivit att vapentyper är direkt knutna till demoner. Och någon (minns ej vem) nämnt att demonerna kanske använder en specifik vapentyp.

Jag förstår inte riktigt varför det vore smart att outa kön om man inte är beväpnad med pistol, och gör inte det att de som outar kön och är bybor automatiskt visar att de även har pistol för alla nyfikna varulvar, om den här briljanta idén tas fasta på? För i bybo 101 står det väl klart och tydligt att vi inte ska ljuga.

I min åsikt finns det en motsättning i tillvägagångssätt med att arbeta med båda de här teorierna samtidigt. Dvs, om Paxen har rätt och beväpning är knuten till demoner så vore det väl snarare smart att ta reda på vilken beväpning folk har, istället för att outa kön. Vimes tanke om att förmågor är knutna till vapen kan säkert vara giltig, men jag skulle faktiskt inte ödsla tid på den "aningen" i nuläget. För den biten information verkar peka på att vi jägare måste outa våra förmågor innan vi kan ta reda på vem som är demon, och det tjänar varulvarna på, vill jag lova.

Jag tänker outa vapen när det är min tur, och jag skulle vilja se fler göra detsamma. Om någon har en bättre idé står det dem fritt att framföra den idén, eller avråda mig från mitt beslut.

Vimes

Sillkung
Pistol: 4 (Unfair, Paxen, Vimes, Korpa)
Gevär: 1 (Fain)
--- Summa: 6 av 13

---Summa: 4 av 13

Btw: Näste person som outar kön eller beväpning, jag vill se en motivering kring varför du väljer att outa det du gör, reflektera över ovanstående resultatlista av outningar, och vad som sagts om vad de kan innebära. Vad du väljer att outa måste bestämmas i diskussion med dessa grejer. Det duger inte med att motivera ditt val med bara "beväpning: det är vad majoriteten outat" längre.

Recca

Femme Fatale
Så går det när man skriver långa inlägg utan att uppdatera sidan ordentligt.....

Jag tänker också byta röst nu när Korpa är med i spelet.

Jag ser ett litet drev mot mig bildas men jag tycker det kan vara värt att höra vad K.K har att säga först, eftersom misstankarna mot mig inte kan vara så mycket högre än vad de borde vara mot honom.

Sen så lovar jag att outa beväpning, som sagt.

Röst: Konrad Konvalj

Vi behöver mer information från dig, helt enkelt. Och det är ett lika bra drev som på någon annan.