Det finns ett par möjligheter:Recca said:Dina teorier är vettiga men kommer inte de att göra att demonerna kommer mörka vilka vapen de har, förutsatt att du inte sprider disinformation, utan faktiskt sitter på information rörande spelet? Å andra sidan kanske vi kan räkna med att beväpning på något vis har med demoner att göra. För kön är redan givet. 3 demoner, 2 kön (jag har hittills inte hört någonting som skulle tyda på att det finns 4 eller 2 demoner eller för den delen, ytterligare kön). Det kommer vara fler demoner inom ena könet, helt enkelt. Beväpningen är just nu nyckeln till att få en extra edge mot demonerna. För det finns bevisligen fler vapentyper än två.
Jag tror att en av oss som har avslöjat beväpning är varulv. Vimes har sagt att vapen och förmåga troligtvis hör ihop. Om ingen av oss har ljugit om sitt vapen, så tror jag att det inte stämmer riktigt, för då skulle nog inte så få vapentyper finnas. samtidigt så skulle det kunna vara att passiva förmågor har en vapentyp, och aktiva en annan.
Stämmer. I nästa runda vill jag se mer tryck på att avslöja något mer på dom som har outat kön.Recca said:I min åsikt är könstillhörighet det minst farliga man kan välja att avslöja i nuläget. Därför tror jag det kan vara värt att kika närmare på de som valt att avslöja kön istället för beväpning.
Jag skulle kunna kolla i min regelbok för Supernatural bara för att ge exempel på allt som finns där (jägare brukar skaffa det som dom vet fungerar, och med tanke på hur mycket otyg en jägare kan möta...). Men för att vara kortfattad: Demoner har väldigt svårt att dö av människovapen. Du skadar värden, men det betyder inte att demonen dör. Du kan utföra en excorsism, men det skickar bara demonen tillbaka till helvetet.Recca said:[On that note: Jag undrar över den här kniven som nämndes. Det tycker jag är ett riktigt dåligt vapen på en jägare. Who brings a knife to a gunfight???
Men, det finns vapen som dödar demoner. Colten är ett exempel, men även Rubys kniv kan döda demoner. Så, kanske kniven betyder mer?
Well, mitt antagande att vapen passar ihop med vilken faktion man tillhör behöver inte stämm, jag baserade det på vimes info om att förmågor och vapentyper passade ihop. Just nu är det en gissning, tills vidare iaf.Recca said:Jag är nyfiken på hur många som har kniv och hoppas att någon mer sällar sig till skaran av mystiska jägare som tar med sig en kniv till en rädda-världen-situation. Eller hur?]
Som det ser ut just nu har vi enbart information om vapen.
1. Vimes menar att vapentyperna är knutna till förmågor och har redan börjat fundera på en outning av förmågor av personer med pistoler (visserligen schemalagt 1-2 rundor framåt?).
2. Paxen har tidigare skrivit att vapentyper är direkt knutna till demoner. Och någon (minns ej vem) nämnt att demonerna kanske använder en specifik vapentyp.
Jag förstår inte riktigt varför det vore smart att outa kön om man inte är beväpnad med pistol, och gör inte det att de som outar kön och är bybor automatiskt visar att de även har pistol för alla nyfikna varulvar, om den här briljanta idén tas fasta på? För i bybo 101 står det väl klart och tydligt att vi inte ska ljuga.
I min åsikt finns det en motsättning i tillvägagångssätt med att arbeta med båda de här teorierna samtidigt. Dvs, om Paxen har rätt och beväpning är knuten till demoner så vore det väl snarare smart att ta reda på vilken beväpning folk har, istället för att outa kön. Vimes tanke om att förmågor är knutna till vapen kan säkert vara giltig, men jag skulle faktiskt inte ödsla tid på den "aningen" i nuläget. För den biten information verkar peka på att vi jägare måste outa våra förmågor innan vi kan ta reda på vem som är demon, och det tjänar varulvarna på, vill jag lova.
Jag tänker outa vapen när det är min tur, och jag skulle vilja se fler göra detsamma. Om någon har en bättre idé står det dem fritt att framföra den idén, eller avråda mig från mitt beslut.
Jag skriver som jag skrev tidigare: Om inte alla hinner med att outa vapen så tycker jag att det kan vänta tills nästa runda. Annars så är det svårt att se ett samband.