Det jag tänker om det här avslöjandet är att det bekräftar att det finns någon med siarförmågan att kolla om någon är demon. Annars kommer jag inte på någon annan anledning att ha den här informationen med. Det lär ju även demonerna fundera över...
Dock undrar jag om den jägaren har möjlighet att kommunicera med demonerna? För demonerna kan man tänka sig kanske kommunicerar telepatiskt eller nåt, men en jägare har ju inte automatiskt demonkrafter för att hen slutet en pakt med demoner. Jag kanske vimsar in i fluff för mycket, nu?
Vidare tycker jag att det verkar som att xyas har skapat en jättecool intrig.
I serien tyckte jag det verkade som att demonerna mest har telekinesi och kan lyfta och slunga omkring människor. Hur de krafterna översätts till faktiska ingame-krafter vet jag inte. Spontant tänker jag att de inte gör det, utan att vi kan se fram mot en kamp mot krafter som mer liknar tidigare varulvsgate.
Jag känner mig också nödgad att tro att den här infon är giltig, för den är för svår att utnyttja i realiteten. Det går förstås inte att utesluta att Lukas är demon, men lögnen i sig ser jag inte hur den skulle ge någonting.
Alltså, sökandet efter demoner och förrädare ser ju ganska lika ut egentligen. Vi söker efter de som vill döda oss, och vi gör det med hjälp av logik och förmågor. Det här har bara skapat ytterligare en liten variabel. Dessutom är det inte otroligt att någon sitter på informationen om hur många demoner som finns i spel, och då vore en outning av den här informationen från Lukas sida, fruktansvärt farlig att göra om den inte var sann.
Jag känner mig därför manad att helt släppa misstankar mot Lukas i nuläget.