Möller said:
Vicotnik said:
Kön: Kvinna.
Beväpning: Hagelgevär.
Info: Minst en kvinna är demon.
Förmåga: Skyddsamulet, kan inte bli påverkad av magiska förmågor.
Hm. Magiska förmågor? Har jägare sådana, eller demoner? Är det förmågor i allmänhet?
Nå, natten fredag-lördag så skrev Vicotnik dethär:
Vicotnik said:
Hur som helst så är jag Kvinna och anledningen till att jag väljer att outa kön före beväpning är att jag tror mer på Vimes information om att vapen och förmågor kan hänga ihop och ifall det nu är så då vill jag inte riskera powerrollerna.
Ställer det faktum att Vicotnik nu berättar att minst en demon är kvinna detta i ett nytt ljus?
Hade jag suttit på informationen Vico nu ger oss hade jag argumenterat för att fler outar kön. Inte för massoutning, men jag hade kritiserat de som outat beväpning utan annan motivering än att majoriteten redan gjort det.
Men det har inte Vico gjort (eller?). Varför inte?
Alltså. Jag har använt mig av logik enbart. När ni börjar prata om "så här betedde sig den eller de personerna i tidigare varulvsspel" så har jag inget att tillföra. Jag följde visserligen förra varulvsspelet, men då var det som åskådare och det är inte samma sak.
Enda anledningen till att jag varit på Vimes så mycket är för att det är så mycket konstigt hela tiden. Dock har han varit väldigt pådrivande och jag tycker att han skriver väldigt mycket bra också. Jag skulle nog inte våga/vilja rösta ut honom i första rundan.
Ni verkar gå mer på magkänsla, och det är väl fine, men på det området har jag inte så himla mycket att tillföra, känner jag.
Dock så kan jag hjälpa till att förklara varför jag tror att det är logiskt om man vill att folk ska outa vad de känner är bäst: För det första så hintar man inte åt att man själv har förmåga eller information som rör det. Sen har det alltid varit underförstått med det här sättet, att man måste motivera varför man outar något, och det i sig ger ju information.
Vidare så tycker jag att vi kan dreva mot någon mer innan 21.00 ikväll, speciellt nu när Vicotnik släppt hela sitt formulär.
F.ö. det ser nästan ut som att han har kopierat och klippt in sitt formulär, men jag antar att han har omformulerat någonting... Eller så är han demon och ljuger ändå. Who knows. Jag känner mig väldigt osäker just nu.
Informationen att minst en demon är kvinna är extremt dålig om det inte finns endast två demoner, tycker iaf jag. Med tre demoner skulle jag förväntat mig att informationen lät: Det finns endast en kvinnlig demon. Men eftersom den är formulerad som den är så tycker jag att det är rimligare om det finns två demoner och en ond jägare.
Magiska förmågor? Det får Paxen kommentera, för han har rollspelet. Jag känner att en demons krafter kan formuleras som antingen demoniska förmågor eller magiska. Är terminologin så himla viktig?
Att bete sig uppgivet är en tell, men skulle Vicotnik falla för den?
Vidare undrar jag om ni tror att jag är i farozonen av att bli uppäten ikväll? Jag antar att om man är byboig så löper man större risk... Men att jag inte outat vissa grejer på mitt formulär gör ju att jag är en mycket mer smaskig förrätt, så jag funderar på att outa något för att stilla demonernas hunger.