Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Lu-kaazh said:
Jag tycker fortfarande att vi måste plocka Maniac eftersom jag inte litar ett dugg på hans och Unfairs förmåga.
jag tycker inte vi förlorar något på att rösta ut han (men vi kan vinna massor) eftersom varulvarna ändå kommer plocka ut en bybo och spelar det så stor roll om det är unfair eller någon annan?
Nu låter du som en varulv. Om Maniac och Unfair är bybor så blir vi av med två bybor istället för en.

Smrtihara

Warrior
Problemet är ju att vi inte har tillräcklig info om beväpning och kön. Vi har fortfarande spelare som är frågetecken. Vilket gör det till egentligen rätt tunna saker att gå på. Det är därför jag ville att alla skulle outa en och samma sak.

Som det ser ut nu har vi bara bits and pieces av infon.

Vill folk att jag outar mer info eller vad tänker ni?

Möller

Hubert Hortlax
Smrtihara said:
Med fyra timmars spel kvar har du fyra röster på dig. Tänk själv.

En kommentar på detta skulle vara trevligt:
Möller said:
Smrtihara said:
Jag är kvinna.
Intressant.

Tankeexperiment: Vi betraktar Maniac som grön. Låt oss också anta att det finns fler kvinnor än roller med hagelgevär.

Både Smrtihara och Vicotnik är kvinnor med hagelgevär. Våra enda kvinnor, med våra enda hagelgevär (Maniac är ju grön).

Är någon av dessa demon så är Vicotniks information, att minst en demon är kvinna, värdelös. Dessa två fälls ju mer på sin beväpning, än på sitt kön.

Men, det är just Vicotnik själv som påstår att minst en demon är kvinna. Om vi tror på honom, tas han bort ur ekvationen. Smrtihara är den enda med hagelgevär kvar att misstänka.

Hänger ni med? Jag är inte säker på vad jag luskar i här själv. Men jag tror att jag är mer benägen att tro på Vicotnik.

Recca

Femme Fatale
Lu-kaazh said:
Jag tycker fortfarande att vi måste plocka Maniac eftersom jag inte litar ett dugg på hans och Unfairs förmåga.
jag tycker inte vi förlorar något på att rösta ut han (men vi kan vinna massor) eftersom varulvarna ändå kommer plocka ut en bybo och spelar det så stor roll om det är unfair eller någon annan?
Andra har ju redan skrivit varför det skulle vara en dum grej att rösta ut Maniac i det här skedet. För det första, om vi tar Maniac och han är oskyldig så har vi garanterat att unfair är också är oskyldig och då tar ulvarna honom sen. Om vi inte plockar Maniac och ulvarna tar Unfair så är Maniac grön. Och om varken ulvar eller vi plockar någon av dem så har vi möjlighet att göra det valet nästa runda.

Lukas

Mannen i Gult
Dr. Frankenstein said:
Lu-kaazh said:
Nu låter du som en varulv. Om Maniac och Unfair är bybor så blir vi av med två bybor istället för en.
ja det är risken, men annars så riskerar vi att missa två ulvar.
plus att vi förmodligen ändå kommer rösta ut en bybo. eftersom man i stort sätt alltid röstar ut en bybo första rundan.

Unfair

Hero
Möller said:
En kommentar på detta skulle vara trevligt:
Möller said:
Smrtihara said:
Jag är kvinna.
Intressant.

Tankeexperiment: Vi betraktar Maniac som grön. Låt oss också anta att det finns fler kvinnor än roller med hagelgevär.

Både Smrtihara och Vicotnik är kvinnor med hagelgevär. Våra enda kvinnor, med våra enda hagelgevär (Maniac är ju grön).

Är någon av dessa demon så är Vicotniks information, att minst en demon är kvinna, värdelös. Dessa två fälls ju mer på sin beväpning, än på sitt kön.

Men, det är just Vicotnik själv som påstår att minst en demon är kvinna. Om vi tror på honom, tas han bort ur ekvationen. Smrtihara är den enda med hagelgevär kvar att misstänka.

Hänger ni med? Jag är inte säker på vad jag luskar i här själv. Men jag tror att jag är mer benägen att tro på Vicotnik.
Vicotnik skrev rätt bra direkt efter dig, men jag kan hålla med dig, glömm bara inte bort att det finns många fler personer som kan ha antingen inte sagt sitt vapen (eller har alla outat? Orkar inte kolla nu) eller ljugit.

Lukas

Mannen i Gult
Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Lu-kaazh said:
plus att vi förmodligen ändå kommer rösta ut en bybo. eftersom man i stort sätt alltid röstar ut en bybo första rundan.

men okej jag förstår vad ni är rädda för och ser risken själv. men min magkänsla skriker att de ljuger, och jag kommer följa den känslan.

Möller

Hubert Hortlax
Lu-kaazh said:
men okej jag förstår vad ni är rädda för och ser risken själv. men min magkänsla skriker att de ljuger, och jag kommer följa den känslan.
Även om det i praktiken innebär att du slösar bort en röst?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Lu-kaazh said:
Men måste vi plocka ut Maniac denna runda? Varför?
Instämmer med Möller. Enligt mig känns det som ett väldigt högt spel från deras sida ifall de nu skulle vara varulvar.

Smrtihara

Warrior
Jag är inte den som blir nervös av att det är fyra timmar kvar. Det ligger inte för mig. Om jagf ver kligen ser ut att åka ut så kommer jag givetvis droppa all info.

Smrtihara said:
Problemet är ju att vi inte har tillräcklig info om beväpning och kön. Vi har fortfarande spelare som är frågetecken. Vilket gör det till egentligen rätt tunna saker att gå på. Det är därför jag ville att alla skulle outa en och samma sak.

Som det ser ut nu har vi bara bits and pieces av infon.

Det var mer eller mindre ett svar som förklarar min ståndpunkt på ditt resonemang. Jag tycker att det är tunt att gå på eftersom så många är frågetecken,. Vi vet inte deras kön och beväpning. Jag tittar hellre på helheten än enskilda indicier. Jag fokuserar på mönster och hur folk agerar under första rundan. Innan dess vet vi för lite om hur spelet är uppbyggt för att dra vettiga slutsatser. Givetvis finns det uyndantag men inte son jag ser det här.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Kniv Möller Dr. Frankenstein
Pistol unfair Paxen Vimes Korpa Recca
Gevär Fain
Eldkastare Konrad Konvalj
Hagelgevär Smrtihara Vicotnik Maniac

Man Dr. Frankenstein Maniac Paxen
Kvinna Vicotnik

Övrigt
Det finns en shapeshifter – unfair
Mer än två varulvar – Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
Ingen med pistol har samma förmåga som jag – unfair
Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik
En demon är beväpnad med ett hagelgevär – Recca
Maniac och unfair kan prata med varandra utanför tråden – unfair
unfair outade Maniacs beväpning
Är jag blind eller finns inte Lu-kaazh med på listan?

För jag vet att Lukas har outat nånting, men vad?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Lu-kaazh said:
Samt att den rösten i och med vi är 13 spelare kan få det att sluta 6/6 i röster om de fördelas lika mellan mig och smrtihara. Vilket innebär att slumpen avgöra. Så våga ta ställning i något av dessa två drev och gör lite nytta.

Lukas

Mannen i Gult
Möller said:
Lu-kaazh said:
ja
Om inte det blir väldigt jämnt mellan andra personer för då kommer rösten kännas för betydelsefull för att slänga bort.

Unfair

Hero
Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Lu-kaazh said:
Att säga "i stort sätt alltid" är lite pessimistiskt, ur luften bör vi ha 3/13. Men sedan så kommer ulvarna att förvirra så det blir lite lägre. Nu däremot så tror jag att vi har mycket bättre chans, kanske 40% eller så.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Lu-kaazh said:
Möller said:
Lu-kaazh said:
ja
Om inte det blir väldigt jämnt mellan andra personer för då kommer rösten kännas för betydelsefull för att slänga bort.
Du vet att du målar ulv i pannan på dig själv med den kommentaren?

Recca

Femme Fatale
Det där var visst en tre sidor gammal lista men Lukas outade nånting innan dess, väl? Var det inte den onda jägaren?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Det här kändes lite ulvigt måste jag säga.

Du har berättat för oss alla att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.

Du vill få ut det för byns bästa utifall du skulle bli nattmördad. Hade jag varit ulv hade jag inte fimpat dig.

Lägg där till att du två gånger påpekat att vi skall dreva mot dig för det vore dumt att missa dig eftersom du sitter på så pass bra information.

Är vi rädd för den där jägaren som sålt sin själ ens? Det bör ju vara demonerna vi bör frukta i första hand.

Hade du outat din beväpning eller ditt kön kanske du hade varit bland de jagade just nu, men det tycks vara som så att alla har glömt bort dig.

Jag är benägen att backa tillbaka ett steg från Vicotnik tillsvidare, och flyttar min röst.

Röst: Lu-kaazh

Nu har jag diverse att göra fram till 19.30, rösten kommer att ligga kvar fram tills dess. Jag kommer att göra en ny utvärdering, och innan 20.00 kommer jag att lägga min slutgiltiga röst.

Unfair

Hero
Jag skulle verkligen uppskatta en ny röst räkning då jag sticker om mindre en 1h och eventuellt vill flytta min röst då den känns överflödig på Paxen.

Lukas

Mannen i Gult
Dr. Frankenstein said:
Lu-kaazh said:
Möller said:
Lu-kaazh said:
ja
Du vet att du målar ulv i pannan på dig själv med den kommentaren?
Japp jag är medveten om det.
men jag tänker inte för det sluta göra det jag tror är rätt.

Jag tror nämligen att om jag har kvar min röst här så ökar chansen att fler kommer fatta de kloka beslutet och rösta ut Maniac.

Jag tänker stå för det jag tror på.

!Paxen

Swashbuckler
Jag vill ha svar ifrån antingen Maniac eller Unfair: Om ni inte är demoner, vad är ni då?