Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Recca

Femme Fatale
unfair said:
Jag skulle verkligen uppskatta en ny röst räkning då jag sticker om mindre en 1h och eventuellt vill flytta min röst då den känns överflödig på Paxen.
Jag också... Det ligger gamla röster kvar på olika ställen. Vimes röst ligger t.ex kvar på Vicotnik utan att han har varit inloggad.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
unfair said:
Jag skulle verkligen uppskatta en ny röst räkning då jag sticker om mindre en 1h och eventuellt vill flytta min röst då den känns överflödig på Paxen.
Jag också... Det ligger gamla röster kvar på olika ställen. Vimes röst ligger t.ex kvar på Vicotnik utan att han har varit inloggad.
Han lade sin röst på Vicotnik innan han loggade ut.
Han skulle vara åter lite senare under kvällen.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Är jag blind eller finns inte Lu-kaazh med på listan?

För jag vet att Lukas har outat nånting, men vad?
Heh. Jo, nått var det. Information av något slag.

Röster, hur som helst:

Vicotnik 3 Smrtihara Fain Vimes
Lu-kaazh 3 Paxen Korpa Konrad Konvalj
Smirtihara 4 Vicotnik Recca Möller Dr. Frankenstein
Maniac 1 Lu-kaazh
Paxen 1 unfair

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Recca said:

Heh. Jo, nått var det. Information av något slag.

Röster, hur som helst:

Vicotnik 3 Smrtihara Fain Vimes
Lu-kaazh 3 Paxen Korpa Konrad Konvalj
Smirtihara 4 Vicotnik Recca Möller Dr. Frankenstein
Maniac 1 Lu-kaazh
Paxen 1 unfair
Det är alldeles för spritt just nu.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu går jag från jobbet och kommer inte kunna vara inloggad förens jag kommer hem i natt vid 21.

Syns då ifall jag fortfarande är kvar i spelet.

Unfair

Hero
Paxen said:
Jag vill ha svar ifrån antingen Maniac eller Unfair: Om ni inte är demoner, vad är ni då?
Då du ber om det så kan jag väll outa min sista information.

Vi är bröder.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Jag tror nämligen att om jag har kvar min röst här så ökar chansen att fler kommer fatta de kloka beslutet och rösta ut Maniac.
Jag har det lite stessigt här, men jag förstår inte varför Maniac skall röstas ut? Är det inte bättre att ta Unfair i så fall om dom nu hänger ihop.

Unfair är i mina ögon en farligare ulv än Maniac.

Förklara gärna för mig. Du kanske redan har gjort det, men då är det ju bara att hänvisa mig rätt.

Smrtihara

Warrior
Lu-kaazh said:
Jag skulle helst välja av avslöja min information istället för kön/vapen.
Det vill jag göra eftersom informationen jag sitter på känns väldigt viktig för byn, och att jag inte ser någon poäng med att hålla den inne, snarare tvärtom att det skulle vara dumt att hålla det för mig själv i fall jag skulle bli natt dödad.

min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
Är folk verkligen så slarviga att de inte har koll på vad som outas och vad folk säger?!

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Förklara gärna för mig. Du kanske redan har gjort det, men då är det ju bara att hänvisa mig rätt.
Tanken är väl att vi tar mindre risk att rösta ut en bra jägare om vi röstar ut Maniac. Visar det sig att den första vi röstar ut är demon, är det bara en runda till att vi tar nästa.

Recca

Femme Fatale
Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Du vet att du målar ulv i pannan på dig själv med den kommentaren?
Japp jag är medveten om det.
men jag tänker inte för det sluta göra det jag tror är rätt.

Jag tror nämligen att om jag har kvar min röst här så ökar chansen att fler kommer fatta de kloka beslutet och rösta ut Maniac.

Jag tänker stå för det jag tror på.
This, I hadn't expected... Lukas låter som en uppgiven ulv... Men varför uppgiven?

Är det för att drevet höll på att vända från Vicotnik och gå mot Smrt?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Nu går jag från jobbet och kommer inte kunna vara inloggad förens jag kommer hem i natt vid 21.

Syns då ifall jag fortfarande är kvar i spelet.
Hehe..

Riktat mot mig såg jag.

Hur som så ser jag inte att 21.00 är nattetid! :gremsmirk:

!Paxen

Swashbuckler
unfair said:
Paxen said:
Jag vill ha svar ifrån antingen Maniac eller Unfair: Om ni inte är demoner, vad är ni då?
Då du ber om det så kan jag väll outa min sista information.

Vi är bröder.
Tack. Kan ju ge någon förklaring till hur ni kan kommunicera med varandra.

Möller

Hubert Hortlax
Smrtihara said:
Lu-kaazh said:
Det vill jag göra eftersom informationen jag sitter på känns väldigt viktig för byn, och att jag inte ser någon poäng med att hålla den inne, snarare tvärtom att det skulle vara dumt att hålla det för mig själv i fall jag skulle bli natt dödad.

jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
Är folk verkligen så slarviga att de inte har koll på vad som outas och vad folk säger?!
De som har fört statistik har ju slutat med det! Jag har ju fått rycka in i panik och försöka lappa ihop vår kunskap. Förvänta dig inte att alla för anteckningar över röstning och outning själva; vi har folk som gör det åt oss.

Snarare väcker detta frågan: För du sådana anteckningar? Varför har inte du hjälpt byn när de som tidigare publicerade anteckningarna slutade?

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Jag har det lite stessigt här, men jag förstår inte varför Maniac skall röstas ut? Är det inte bättre att ta Unfair i så fall om dom nu hänger ihop.

Unfair är i mina ögon en farligare ulv än Maniac.

Min tanke är
är de varulvar så kommer vi får veta det direkt om vi röstar ut en av dem. då spelar det inte så stor roll vem av dem som är kvar eftersom vi kommer veta att den andra är varulv. (den kan skriva hur bra inlägg som helst men vi kommer ändå veta)

om de är bybor så har vi dödat den tystaste av de borda två. vilket gör att vi har en chans ,inte jätte stor, men en chans att Unfair får vara kvar i spel en runda till.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Smrtihara said:
Lu-kaazh said:

De som har fört statistik har ju slutat med det! Jag har ju fått rycka in i panik och försöka lappa ihop vår kunskap. Förvänta dig inte att alla för anteckningar över röstning och outning själva; vi har folk som gör det åt oss.

Snarare väcker detta frågan: För du sådana anteckningar? Varför har inte du hjälpt byn när de som tidigare publicerade anteckningarna slutade?
Jag för fortfarande statistik men jag håller på att gå igenom från början för att vara säker på att den stämmer.

Unfair

Hero
Röst: Smirtihara

Det fungerar inte att rösta på Paxen nu, det ser vem som helst. En röst på en av de tre mest misstänkta är alltid bättre, då den gör så att varulvarnas röster spelar mindre roll. Och av Smirtihara, Lu-kaazh och Vicotnik så säger magkänslan Smirtihara. Utöver det så har jag inte mycket mer motiveringar än de som redan fyller tråden, Vic känns mer byboig och därmed känns Smirtihara ännu mer ulvig.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
This, I hadn't expected... Lukas låter som en uppgiven ulv... Men varför uppgiven?

Är det för att drevet höll på att vända från Vicotnik och gå mot Smrt?
Du ser alltså att Lu-kaazh är uppgiven, för att demon-polaren Smrtihara håller på att ryka?

Men, varför försöker han inte behålla trycket på Vicotnik? Det vore väl vettigare, om han var demon?

Smrtihara

Warrior
Jag har ju också ryckt in och publicerat statistik för att ingen gör det, vilket jag skrivit tidigare. Jag för ingen regelbunden statistik men jag har ett bra minne och jag väljer att lägga outningar på minnet för att det är riktigt viktigt.

Dessutom har jag näppeligen tid eller ork (fortfarande ordentlig feber) att samla allt.

Möller

Hubert Hortlax
Smrtihara said:
Jag har ju också ryckt in och publicerat statistik för att ingen gör det, vilket jag skrivit tidigare. Jag för ingen regelbunden statistik men jag har ett bra minne och jag väljer att lägga outningar på minnet för att det är riktigt viktigt.

Dessutom har jag näppeligen tid eller ork (fortfarande ordentlig feber) att samla allt.
Och nu syns hur bra minne jag egentligen har i sådanthär ...

Ursäkta. Och tack för svaret.

Gamgolfi

Veteran
Recca said:
Möller said:
Kniv Möller Dr. Frankenstein
Pistol unfair Paxen Vimes Korpa Recca
Gevär Fain
Eldkastare Konrad Konvalj
Hagelgevär Smrtihara Vicotnik Maniac

Man Dr. Frankenstein Maniac Paxen
Kvinna Vicotnik

Övrigt
Det finns en shapeshifter – unfair
Mer än två varulvar – Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
Ingen med pistol har samma förmåga som jag – unfair
Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik
En demon är beväpnad med ett hagelgevär – Recca
Maniac och unfair kan prata med varandra utanför tråden – unfair
unfair outade Maniacs beväpning

Jag ser inte heller Luk-kaazh på den listan