Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Möller

Hubert Hortlax
Maniac said:
Jag ser inte heller Luk-kaazh på den listan
Ahmen, kom igen!

Ja, jag missar saker. Jag har gått igenom det.

Du, däremot, röstar inte. Varför?

Smrtihara

Warrior
Okej, nu känns det som ett måste att outa mer info. Jag väljer att outa min power eftersom den är verkligen mycket viktigare än min info:

Jag har salt. Med detta salt kan jag skydda bybor från natträden upp till fyra gånger. Samma person kan skyddas fyra rundor eller så kan jag köra på med allt salt och skydda fyra pers under en runda. Och allt däremellan förstås.

Därför har jag varit mån att hålla detta dolt.

Gamgolfi

Veteran
Paxen said:
Jag vill ha svar ifrån antingen Maniac eller Unfair: Om ni inte är demoner, vad är ni då?
Jägare, i alla fall för min del, jag litar som sagt på unfair och tror samt att han också är jägare utifrån det som har blivit sagt emellan oss.

Unfair

Hero
Paxen said:
unfair said:
Paxen said:
Jag vill ha svar ifrån antingen Maniac eller Unfair: Om ni inte är demoner, vad är ni då?
Då du ber om det så kan jag väll outa min sista information.

Vi är bröder.
Tack. Kan ju ge någon förklaring till hur ni kan kommunicera med varandra.
Om det var någon som missade att jag använde order "bröder" istället för "syskon" så han jag nu outat att jag är man.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maniac said:
Paxen said:
Jägare, i alla fall för min del, jag litar som sagt på unfair och tror samt att han också är jägare utifrån det som har blivit sagt emellan oss.
Att nämna att ni är bröder känns inte av vikt då?

Möller

Hubert Hortlax
Smrtihara said:
Okej, nu känns det som ett måste att outa mer info. Jag väljer att outa min power eftersom den är verkligen mycket viktigare än min info:

Jag har salt. Med detta salt kan jag skydda bybor från natträden upp till fyra gånger. Samma person kan skyddas fyra rundor eller så kan jag köra på med allt salt och skydda fyra pers under en runda. Och allt däremellan förstås.

Gisses.

Nu kan du ju lika gärna outa allt. Varför hålla på det?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Smrtihara said:

Jag känner mig nöjd med den informationen och vill nu flytta pressen mot den som inte outat något.
Röst: Lu-kaazh
Motivation:
Inte outat något och som jag skrivit i tidigare inlägg beter sig som en ulv om än konstig ulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maniac said:
Nu är det ju visserligen föga intressant eftersom alla ovan förklarat vad Lukas har outat, men varför lägger du dig i detta istället för att lägga en röst?

Är det för att Lukas nystar i ert påfund och vill få dig utröstad?

Gamgolfi

Veteran
Möller said:
Maniac said:
Ahmen, kom igen!

Ja, jag missar saker. Jag har gått igenom det.

Du, däremot, röstar inte. Varför?
Ursäkta om det uppfattades fel, men svaret var riktat mot Recca.

Anledningen till att jag inte röstar är för att jag inte kommer på någon bättre motivering än magkänsla, annars har jag bestämt mig vem jag ska rösta på. Jag ska bara tänka ut en bättre motivering först.

Möller

Hubert Hortlax
Dr. Frankenstein said:
Inte outat något
Inte sant, som Smrtihara skriver. Lu-kaazh har kommit med den i dagsläget tveksamt användbara informationen att en jägare har sålt sin själ.

Lukas

Mannen i Gult
Maniac said:
Paxen said:
Det här är intressant,
jag kommer ihåg western spelet där jag hade en förmåga som innefattade en annan spelare DÅ fick jag uttryckligen veta att den var bybo.
om ni INTE fått någon sådan kunskap så svänger det allt.
En av er kan vara Varulv.

Unfair

Hero
Smrtihara said:

Dumt dumt dumt!!! Säg aldrig sådant här! Det är som att säga att du är siare innan du siat någon!

Varför säger du det här?! Idiotiskt!

Nu kommer jag inte att flytta min röst. Och nu ska jag iväg (som jag sagt tidigare), kommer hem typ samtidigt som rundan tar slut, kanske hinner läsa lite och/eller skriva precis i slutet av rundan men betvivlar starkt detta.

Gamgolfi

Veteran
Konrad Konvalj said:
Maniac said:
Paxen said:
Att nämna att ni är bröder känns inte av vikt då?
Redan blivit sagt av Unfair.

Möller

Hubert Hortlax
Maniac said:
Ursäkta om det uppfattades fel, men svaret var riktat mot Recca.
Det var fortfarande ett fullständigt menlöst svar. Det är inte så mycket att det uppfattas som kritik mot mig. Men när ett av dina få inlägg ägnas åt något sådant, då irriterar jag mig på det.

Maniac said:
Anledningen till att jag inte röstar är för att jag inte kommer på någon bättre motivering än magkänsla, annars har jag bestämt mig vem jag ska rösta på. Jag ska bara tänka ut en bättre motivering först.
Men, aaaargh! Vi var väldigt tydliga mot Fain tidigt i rundan att det är bättre att rösta än att inte rösta. Alltid.

Lukas

Mannen i Gult
Maniac said:
och det här låter inte det minsta som "jag måste hitta på en så bra anledning som möjligt"

Unfair

Hero
Lu-kaazh said:
En av er kan vara Varulv.
Ah, var jag inte tydlig nog när jag skrev att vi använde den första tiden till att "känna på varandra", så klart det är möjligt men isåfall har Maniac grundlurat mig, STORT. Mega stort. Och det betvivlar jag, har rätt bra koll på hur han brukar bete sig.

Möller

Hubert Hortlax
Röst: Maniac
Smrtihara outar en variant på en väktarförmåga. Galet. Men just att det är en variant gör att det känns trovärdigt.

Maniac, däremot, lyckas inte komma med något vettigt ens efter att unfair gått i god för honom. Som Lu-kaazh påpekar kan en fortfarande vara demon. Lite märkligt, om de är bröder, men inte omöjligt. Har vi en ond jägare i en av dem kanske?